Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۹ میلیون خانوار حائز شرایط دریافت درآمد حاصل از گرانی بنزین، کاهش مصرف ۱۰ درصدی با سهمیه بندی بنزین، هیچ نوع افزایش قیمت کالایی نداریم، افزایش نرخ رسمی یورو و پوند، برخورد با عاملان افزایش غیرقانونی قیمت‌ها برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز ۲۵ آبان به شرح زیر است:

حدود ۱۹ میلیون خانوار حائز شرایط دریافت درآمد حاصل از گرانی بنزین هستند

«محمدباقر نوبخت» شب گذشته (جمعه 24 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه 2 روز آینده یارانه‌ها و کمتر از ۱۰ روز دیگر درآمد حاصل از گرانی بنزین به خانواده‌ها پرداخت می‌شود،گفت: حدود ۱۹ میلیون خانوار معادل بیش از ۶۰ میلیون نفر حائز شرایط دریافت درآمد حاصل از گرانی بنزین هستند و ممکن است افرادی که از دریافت رایانه انصراف داده باشند مبلغ تعیین شده برای هر خانواده بر اساس درآمد اصلاح قیمت بنزین را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه از این به بعد سازمان برنامه و بودجه در ماه حدود چهار هزار میلیارد تومان پرداخت یارانه، ۲۴ هزار میلیارد تومان پرداخت حقوق کارکنان و کارمندان و دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت حمایت معیشتی دارد، افزود: دولت در جهت سیاست کاهش فقر مطلق و بهبود معیشت خانوار‌ها افزون بر سه تا پنج برابر کردن یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد، تورم را نیز مهار و آن را در دو سال یک رقمی کرد، اما تحریم‌های ظالمانه قدرت خرید مردم را کاهش داده است و دولت خود را موظف می‌داند با منابع محدود بودجه‌ای به معیشت مردم کمک کند.

 

وی با بیان اینکه بر این اساس باید منابع جدیدی شناسایی می‌شد و قانون به ما اجازه می‌دهد از یارانه انرژی برای تأمین این بودجه استفاده کنیم، گفت: گران کردن بنزین یک گام به سوی قیمت واقعی آن است، زیرا این فرآورده نسبت به کالا‌های دیگر قیمت ارزانی دارد.

 

آماده برخورد با عاملان افزایش غیرقانونی قیمت‌ها هستیم

«سید یاسر رایگانی» شب گذشته (جمعه 24 آبان) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های مربوط به‌صورت خاص آماده هستند تا با افراد خاطی در افزایش غیرقانونی قیمت‌ها برخورد جدی کنند، گفت: نبض بازار فعلاً آرام است و تخلفی انجام نشده است.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: برخورد تعزیراتی با کسانی که کالایی را احتکار کنند جدی خواهد بود.

 

با سهمیه بندی بنزین، مصرف ۸ تا ۱۰ درصد کاهش می‌یابد

«امیر وکیل زاده» شب گذشته (جمعه 24 آبان) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با سهمیه بندی بنزین، مصرف ۸ الی ۱۰ درصد کاهش می‌یابد، گفت: اگر کسی کارت سوختش گم شده یا به هر دلیلی کارت به دستش نرسیده از امروز تا ۶ ماه سهمیه اش محفوظ است.

 

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه با سهمیه بندی بنزین، مصرف میانگین کاهش می‌یابد، گفت: وقتی سوخت ارزان است تولید کننده خودرو زیاد تمایل ندارد که مصرف سوخت ماشین تولیدی را پایین بیاورد؛ چون برای خریدار، مصرف خودرو مهم نیست.

 

هیچ نوع افزایش قیمت کالایی نداریم

«عباس تابش» شب گذشته (جمعه 24 آبان) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به اینکه در جلسه تنظیم بازار سهمیه سرویس مدارس، آموزش رانندگی و همه مراکزی که خدمات خاص می‌دهند، گفت:در جلسات گذشته به آن پرداخته نشده بود، دیده شد.

 

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه هیچ نوع افزایش قیمت کالایی نداریم، گفت: با هر گونه افزایش برخورد جدی می‌شود. از بسیج اصناف و خود مردم برای کنترل قیمت، کمک خواهیم گرفت.

 

وی درباره تاثیر افزایش قیمت بنزین بر حمل و نقل کالایی گفت: حمل و نقل کالای بین شهری بیشتر با گازوئیل است.

 

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه ذخایر کالایی ما در حال حاضر شرایط خوبی دارد، افزود: هیچ نگرانی از بابت کالا‌های اساسی نداریم.

 

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان/نرخ رسمی یورو و پوند افزایش یافت

امروز (شنبه 25 آبان) هر گرم طلای 18 عیار 414 هزار و 500 تومان و هر انس طلا در بازارهای جهانی 1468 دلار ارزشگذاری شده است. امروز سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 92 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 30 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 120 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 300 هزار تومان، سکه یک گرمی 840 هزار تومان است.

 

امروز (شنبه 25 آبان) دلار 11 هزار و 920 تومان، یورو 13 هزار و 140 تومان، پوند 15 هزار و 470 تومان، درهم امارات 3240 تومان، لیر ترکیه 2090 تومان، دلار استرالیا 8180 تومان، دلار کانادا 9190 تومان معامله می شود.

 

این در حالی است که پنجشنبه (23 آبان) هر گرم طلای 18 عیار 410 هزار و 600 تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1462 دلار، سکه بهار ازدی طرح جدید 4 میلیون و 38 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 100 هزار تومان، ربع سکه بهار ازادی یک میلیون و 300 هزار تومان و سکه یک گرمی 840 هزار تومان بود.

 

همچنین (23 آبان) دلار 11 هزار و 780 تومان، یورو 13 هزار تومان، پوند 15 هزار و 280 تومان، درهم 3235 تومان، لیر ترکیه 2060 تومان، دلار استرالیا 8150 تومان و دلار کانادا 9090 تومان بود.

 

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۳۰ ارز مانند یورو و پوند نسبت به روز پنج‌شنبه افزایش و قیمت ۷ واحد پولی دیگر کاهش یافت؛ نرخ دلار و ۹ ارز دیگر نیز ثابت ماند. بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «شنبه بیست و پنجم آبان ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز پنج‌شنبه ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۲۶۳ ریال افزایش نسبت به روز پنج شنبه ۵۴ هزار و ۱۹۶ ریال و هر یورو نیز با ۲۱۴ ریال افزایش نسبت به روز پنج شنبه ۴۶ هزار و ۴۳۰ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

تغییر روش واگذاری شرکت‌های دولتی

فرهاد دژپسند در گفتگو با رادیو اقتصاد از تغییر روش واگذاری و رونمایی گام جدید دولت در واگذاری شرکت‌های دولتی طی هفته جاری خبر داد و اظهار داشت: تعریف نقطه مطلوب در شرایط عادی با تحریم، متفاوت است و طبیعتاً نمی توان در این شرایط، انتظار تحقق اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه، مثل میانگین رشد هشت درصدی اقتصاد و نرخ بیکاری تک رقمی و ... را از دولت داشت.

 

وزیر اقتصاد افزود: بنا بر هدف‌گذاری‌های برنامه ششم توسعه، باید به‌ طور میانگین، سالانه بالغ بر ٦٥ میلیارد دلار از منابع مالی خارجی استفاده می‌کردیم و بیش از هفتصد و هفتاد هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشور انجام می‌دادیم، ولی در شرایطی که با اعمال انواع و اقسام محدودیت‌ها در ورودی منابع مواجه می‌شویم، نمی‌توان انتظار تحقق این اهداف را داشت.

 

دژپسند تصریح کرد: در عین حال، اگر از آن سوی داستان نگاه کنیم؛ وقتی با وجود تحمیل این همه مضایق، می‌توانیم ۲۴.۵ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی با رشد ١٧ درصد از نظر وزنی، داشته باشیم، این بسیار در خور توجه است.

 

تحقق نزدیک به ۴۰ درصد هدف صادرات معدن و صنایع معدنی

آمارهای وزارت صنعت، معدن وتجارت مربوط به نیمه نخست امسال گویای صادرات ۱۵.۸ میلیون تن کالاهای بخش معدن وصنایع معدنی به ارزش سه میلیارد و ۸۹۱ میلیون دلار است که نشان دهنده تحقق نزدیک به ۴۰ درصد هدف صادرات این بخش است. آمارهای مورد بررسی مربوط به صادرات محصولات معدنی فلزی، شامل مواد و محصولات معدنی در نیمه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از لحاظ ارزشی ۱۱.۷ درصد و از لحاظ وزنی ۲۷.۳ درصد افزایش را ثبت کرد.

 

 شمش فولادی به عنوان مهمترین محصول صادراتی بخش معدنی فلزی در نیمه نخست امسال با یک میلیارد و ۱۹۸ میلیون دلار به وزن سه میلیون و ۱۶۶تن و پس از آن سنگ و کنسانتره آهن به ارزش۶۱۷ میلیون دلار، محصولات طویل فولادی به ارزش ۵۷۵ میلیون دلار، کاتد مس به ارزش ۲۶۳ میلیون دلار، محصولات تخت نورد شده فولادی به ارزش ۲۳۰ میلیون دلار بخشی از این اقلام محسوب می شوند.

 

همچنین شمش روی به ارزش ۱۷۴ میلیون دلار و سنگ و کنسانتره مس به ارزش ۱۱۵ میلیون دلار از دیگر اقلام  با ارزش صادراتی بالا به حساب می آیند و پنج قلم کالای صادراتی مزبور در مجموع ۸۱.۵ درصد کل صادرات محصولات معدنی فلزی در ۶ ماهه امسال را تشکیل می‌دهند./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد هفته وحدت اردبیل هفته وحدت کنفرانس وحدت اسلامی نماز جمعه اصفهان پیامبر اکرم ص اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با مصادیق غیرقانونی تبلیغات در نمایش خانگی

محمدحسن خلعتبری در خصوص شیوه‌های تبلیغات حوزه نمایش‌خانگی و انتقاد کاربران به رفتار برخی پلتفرم‌ها در پخش تبلیغ‌های چند ثانیه‌ای در حین پخش سریال‌ها و برنامه‌ها توضیحاتی داد.

به گزارش تسنیم، اخیراً برخی کاربران شبکه نمایش‌خانگی با انتقاد از رفتار برخی پلتفرم‌ها و سکو‌های نمایش در vod‌ها به خاطر پخش یک تبلیغ چند ثانیه‌ای در حین پخش سریال‌ها و برنامه‌های خانگی و اینترنتی انتقاداتی را از پلتفرم‌ها و ساترا به عنوان نهاد ناظر این حوزه مطرح کردند.

چرا که امروز بعضاً دیده می‌شود حجم آگهی‌های تبلیغاتی برخی پلتفرم‌های ایرانی تولیدکننده فیلم و سریال بالاتر رفته است. حتی حامیان مالی در بیلبورد‌های نمایش‌داده شده از شخصیت‌های سریال‌ها و برنامه‌ها برای تبلیغات بهره می‌برند و به نوعی استفاده ابزاری می‌کنند. در کنار این در هفته‌های اخیر پلتفرم‌ها از تبلیغات در ابتدای محصولات نمایشی که آن هم مورد انتقاد تماشاگران بود به اضافه کردن آگهی میان برنامه روی آوردند.

این انتقادات خبرگزاری تسنیم را بر آن داشت که موضوع را از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی یا همان ساترا پیگیری کند.

این پیگیری‌ها به اینجا رسید که نهاد تنظیم‌گر این حوزه دغدغه کافی برای رعایت حقوق کاربران دارد و حتی درگاه پرداخت یکی از سکو‌های شبکه نمایش‌خانگی مدتی قبل موقتاً به دلیل عدم رعایت آیین‌نامه تبلیغات نمایش‌خانگی با پیگیری ساترا از مرکز تجارت الکترونیک وزارت صمت مسدود شده است.

محمدحسن خلعتبری معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا در خصوص شیوه‌های تبلیغات حوزه نمایش‌خانگی، گفت: تبلیغات بخش جدایی ناپذیر از بازار صوت و تصویر فراگیر است. استفاده از مدل درآمدی مبتنی بر تبلیغات در تمامی جهان مرسوم است و رویکرد‌های استفاده از این مدل به فراخور مدل کسب و کار رسانه متفاوت است.

وی افزود: رویکرد‌های متفاوت رسانه‌های نمایش‌خانگی در حوزه تبلیغات برای ایجاد مزیّت رقابتی برای رسانه پیش‌بینی شده‌اند و هر رسانه در تلاش است تا ضریب نفوذ بالاتری در میان کاربران داشته باشد.

خلعتبری با اشاره به اینکه در ایران نیز از حوزه تبلیغات به عنوان یکی از اصلی‌ترین مدل‌های درآمدی استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: در زمان تنظیم دستورالعمل ارتباطات تجاری ساترا تلاش شد علاوه بر حفظ حقوق کاربران در زمان استفاده از سرویس‌ها، به کسب و کار رسانه‌ها نیز توجه شود. بدین منظور منعی برای تبلیغات در رسانه‌های اشتراک‌محور دیده نشد. این روال در رسانه‌های دنیا نیز مرسوم بوده برخی رسانه‌ها علی‌رغم دریافت اشتراک از کاربر، به کاربر تبلیغ نشان می‌دهند. آنچه که در دستورالعمل ارتباطات تجاری ساترا منع شده است تبلیغات در سرویس‌های پریمیوم بوده که برای آن سرویس‌ها نیز تعریف درنظر گرفته شده است. سرویس‌های پریمیوم اشتراک‌محورند، اما همه سرویس‌های اشتراک‌محور سرویس پریمیوم ارائه نمی‌کنند.

معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا افزود: هرچند حسب احترام به حقوق کاربران در همان دستورالعمل محدودیتی برای تعداد نمایش تبلیغ، مدت زمان نمایش تبلیغ و قابلیت رد کردن تبلیغ قید شده است، اما متأسفانه در تعداد بسیار محدودی از سکو‌ها (پلتفرم‌ها) این دستورالعمل رعایت نمی‌شود که به خاطر احترام به رعایت حقوق کاربران تمامی موارد یاد شده در کمیته تخلفات ساترا پیگیری خواهد شد و حتی این تخلفات در مواردی منجر به قطع درگاه پرداخت برخی رسانه‌های نمایش‌خانگی نیز شده بود که با تمکین رسانه‌های یاد شده از قانون و رفع تخلف، این مورد نیز مرتفع شد؛ لذا از کاربران محترم نیز تقاضا می‌شود موانع نقض حقوق کاربران را به سامانه ساپرا گزارش کنند.

وی تأکید کرد: علاوه بر تعدد نمایش تبلیغ متأسفانه شاهد چالش‌های جدّی‌تری در حوزه تبلیغات در سکو‌های صوت و تصویر فراگیر هستیم که یکی از آن‌ها عدم توجه به رده سنی کاربر است. قربانی اصلی این بی‌توجهی نیز کودکان و نوجوانان‌اند که تبلیغاتی برای آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود که تناسبی با سن آن‌ها ندارد. در سامانه ساپرا نیز کاربران شکایت‌های متعددی نیز در این خصوص دارند. تبلیغات گمراه‌کننده از مصداق‌های دیگر چالش در حوزه تبلیغات است.

خلعتبری در خاتمه افزود: ساترا به عنوان نهاد تنظیم‌گر تبلیغات در شبکه نمایش‌خانگی نظارت مستمر بر پخش تبلیغات سکو‌های صوت و تصویر فراگیر داشته و در تلاش است ضمن به حداقل رساندن چالش‌های تبلیغات، به بالندگی این فضای به شدت پویا کمک کند.

دیگر خبرها

  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • برخورد با مصادیق غیرقانونی تبلیغات در نمایش خانگی
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • افزایش قیمت بنزین در چین
  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است
  • پیامک گران شد
  • امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد/ از صاحبخانه‌های بی‌انصاف مالیات دریافت می‌شود
  • قیمت نفت بالای ۹۰ دلار ایستاد