Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@07:56:58 GMT

پیوستن ایران به FATF برای کشور یک ضرورت است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۴۲۲۳

پیوستن ایران به FATF برای کشور یک ضرورت است

هاشم زایی با تاکید بر ضرورت پیوستن ایران به FATF گفت: مجمع باید هر چه سریعتر دررابطه با لوایح چهارگانه تصمیم گیری کند.

«عبدالرضا هاشم زایی» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر ضرورت تصمیم گیری در رابطه با لوایح چهارگانه گفت: در دنیا شاید دو الی سه کشور هستند که به FATF  نپیوسته اند و قطعا نپویستن به آن مشکلاتی رابرای مراودات بانکی کشورها ایجادمی کند ،اگر ما هم به FATFنپیوندیم مشکلاتی برای مراودات بانکی و اقتصادی مان با دنیا ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصت مجدد به ایران برای پیوستن FATFاظهارداشت: با توجه به ضرورت موضوع قطعا باید مجمع طی یکسال گذشته نسبت به این لوایح تصمیم گیری می کرد. آقایان در مجمع نظرشان چه مخالفت و چه موافقت با این لوایح باشد باید سریعتر در این رابطه اعلام نظر کنند و اتفاقا شفاف رای خود را چه مخالفت و چه موافقت به مردم اعلام کنند.

 

هاشم زایی تصریح کرد: در حال حاضر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بسیارزیاد است و کسانی که مدعی حل این مشکلات هستند پس باید بهتراز ما بدانند که اگر ما به FATF نپیوندیم ممکن است چه مشکلات دیگری برای کشور بوجود آید،وقتی مراودات بانکی ما با دنیا قطع شود چگونه می خواهیم پول حاصل از صادرات را وراد کنیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه تصویب لوایح چهارگانه و پیوستن ایران به FATFبرای کشور یک ضرورت  است،گفت: ما معتقدیم باید مجمع این لوایح را تصویب کند و این تعلل در تصمیم گیری به نفع هیچ جریان و گروهی در کشور نیست./

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت اردبیل هفته وحدت مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کنفرانس وحدت اسلامی نماز جمعه هفته وحدت هفته کتاب هاشم زایی لوایح مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است

معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: در هر دوره از انتخابات مجلس، جابجایی در نمایندگان صورت می‌گیرد و امیدواریم نمایندگان جدید همکاری بیشتری داشته باشند تا دولت بتواند اهداف خود را محقق کرده و وعده‌هایی که به مردم داده را به سرانجام برساند. - اخبار سیاسی -

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، درباره تعامل بین دولت و مجلس در سال 1402 و هم‌چنین برنامه‌ی دولت برای هم‌افزایی با مجلس جدید، بیان کرد: بنای دولت از ابتدای آغاز بکار، همکاری و تعامل سازنده با نمایندگان مجلس بوده و در سال اول فعالیت دولت شاهد بودیم که تمامی نمایندگان مستقیماً با رئیس‌جمهور جلسه داشته و مطالبات مردم را بیان کردند و دولت هم تلاش خود را انجام داده تا این موارد به نتیجه برسد و در سفرهای استانی نیز نظرات نمایندگان مد نظر قرار دارد.

تغییرات کابینه در سال 1402/ چه کسانی از دولت جدا شدند؟وی افزود: در هر دوره از انتخابات مجلس، جابجایی در نمایندگان صورت می‌گیرد و امیدواریم نمایندگان جدید همکاری بیشتری داشته باشند تا دولت بتواند اهداف خود را محقق کرده و وعده‌هایی که به مردم داده را به سرانجام برساند.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس، عنوان کرد: ما از پیشنهادات و نقدهای مجلس جدید استقبال می‌کنیم ولی بیش از اینکه تنش‌زایی شود، مسائل باید با گفت‌وگو حل شود؛ همه اراده‌ی خدمت دارند و به‌خوبی می‌توان کار کرد و نفع این مهم نیز برای مردم خواهد بود.

حسینی اظهار داشت: ما انتظار داریم لوایح به‌سرعت در دستورکار نمایندگان قرار بگیرد و از مسائل حاشیه‌ای پرهیز شود. گاهاً رسیدگی به یک لایحه‌ی دوفوریتی چندین ماه طول کشیده در حالی که باید بلافاصله رأی‌گیری شود ولی حجم کار نمایندگان به‌نحوی است که لوایح دو فوریتی پشت نوبت می‌ماند.

وی خاطر نشان کرد: انتظار داریم نمایندگان جدید وقت قابل توجهی اختصاص دهند تا در این‌زمینه به‌روز شویم.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس بیان کرد: با نمایندگان جدید گفت‌وگو خواهیم کرد تا لوایح با فوریت را مطرح می‌کنیم . چون نمایندگان تغییر کرده‌اند، طرح‌ها از دستورکار خارج می‌شود و این فرصت خوبی برای رسیدگی به لوایح است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق شعار سال
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد
  • ضرورت ارتقای سطح معنوی و علمی نیروهای انقلاب/ مشکلات مردم مدبرانه از نمایندگان مطالبه شود
  • یک نماینده: FATF و برجام بر اساس فرهنگ غربی‌هاست
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد