Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواشناسی استان بوشهر درباره آبگرفتگی معابر، رعدوبرق و تندباد از بعدازظهر فردا تا آخر وقت دوشنبه هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی نشان می‌دهد فعالیت سامانه بارشی که از دیروز به صورت بارش خفیف به همراه رعد و برق در برخی نقاط استان آغاز شده، به تناوب امروز تا اوایل چهارشنبه در استان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا راستگو افزود: بر این اساس در این مدت رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد در استان و بر روی دریا پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: از عصر یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه به سبب تقویت و تشدید بارندگی‌ها، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد‌های شهری و جاده ای، همچنین نسبت به وقوع رعد و برق‌های شدید و وزش تندباد و در پی آن تلاطم شدید دریا هشدار داده می‌شود.

 رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: سه شنبه و چهارشنبه ضمن وزش باد شدید شمال غربی و تلاطم دریا، دمای هوا نیز به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

پیش بینی وضع جوی و دریایی استان تا فردا

راستگو گفت: آسمان استان تا پیش از ظهر فردا، نیمه ابری تا تمام ابری در برخی ساعات بارش باران گاهی رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای خواهد بود.

او ادامه داد: جهت وزش باد نیز امروز متغیر با سرعت ۱۰ تا ۳۲ و به طور لحظه‌ای بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و فردا بیشتر شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۸ تا ۳۸ به تدریج تا ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: ارتفاع موج دریا نیز در این مدت، ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر، در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای بیش از ۱۵۰ سانتیمتر، از ظهر فردا ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

راستگو بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۶:۲۰ بامداد، مد اول ۵:۱۱، جزر دوم ساعت ۱۶:۱۳ و مد دوم دریا ساعت ۲۲:۲۰ رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: آخر هفته سرد و بارانی در گیلان کاهش۲ تا ۵ درجه ای دمای هوا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان بوشهر جاده رعد و برق وزش باد هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های همرفتی شدید و آبگرفتگی معابر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: با تداوم فعالیت سامانه بارشی همرفتی طی امروز و فردا در برخی ساعات بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار، رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش، تگرگ و وزش باد شدید موقت در استان پیش بینی می‌شود.

به گفته رضا مرادی این بارش‌های همرفتی تا اواخر وقت امروز دوشنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

او افزود: به دلیل ماهیت رگباری این بارش‌ها و احتمال وقوع بارش‌های همرفتی شدید و آبگرفتگی معابر و آبراهه ها، ایجاد روان آب، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین احتمال وزش باد شدید موقتی، تگرگ و صاعقه برای ساعات بعدازظهر تا اواخر وقت امروز دوشنبه هشدار نارنجی شماره ۳ و برای فردا سه شنبه هشدار زرد شماره ۳ اداره کل هواشناسی استان صادر شده است.

همچنین احتمال رگبار پراکنده باران در برخی مناطق استان بویژه در نواحی جنوب شرق و شرق استان در ساعاتی از روز چهارشنبه وجود دارد.

 از امروز تا صبح پنجشنبه دمای هوا بویژه دمای شبانه روند کاهشی خواهد داشت. روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی در خوزستان
  • پیش‌بینی بارش‌های همرفتی شدید و آبگرفتگی معابر
  • دریا در استان بوشهر متلاطم می‌شود
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • آماده باش دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان
  • آماده باش دستگاه های امدادی و خدمات رسان استان اصفهان
  • هشدار هواشناسی برای آسمان البرز/ سیل و آبگرفتگی در راه است
  • هشدار: پیشبینی بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا در تهران
  • آماده‌ باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • هشدار وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر درمازندران