Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: این دانشگاه در بحث کارآفرینی فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده است؛ به طوری که اکنون در بین دانشگاه‌های کشور در رتبه نخست قرار دارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سید احمد معتمدی در سیزدهمین گردهمایی اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه در بحث کارآفرینی اقدامات بسیار خوبی انجام داده و اکنون در این زمینه به رتبه نخست در میان دانشگاه‌های کشور رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی با اشاره به فعالیت کارآفرینانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: به دلیل نتایج خوبی که در این حوزه به دست آورده‌ایم در حال جذب بودجه‌های خوبی در این حوزه هستیم.   رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: در حوزه مهارت‌افزایی نیز فعالیت‌های متعددی در این دانشگاه صورت گرفته، اما در میانه راه قرار داریم.   معتمدی افزود: در مجموع می‌توان گفت که دانشگاه صنعتی امیرکبیر از نظر کمی و کیفی در بین ۵ دانشگاه صنعتی کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.   وی اظهار کرد: بار اصلی موفقیت‌های دانشگاه بر دوش اعضای هیئت علمی است و با وجود تمام مشکلات مالی دانشگاه، اما اعضای هیئت علمی تلاش کردند که این مشکلات اثری بر فعالیت‌های آن‌ها نداشته باشد.   رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: سیاست‌های دانشگاه در راستای برنامه راهبردی دانشگاه که براساس برنامه راهبردی قرار است دانشگاه در سال ۱۴۰۴ جز ۱۰۰ دانشگاه برتر معرفی و علاوه بر آن به عنوان دانشگاه نسل سوم نیز شناخته شود. در دانشگاه‌های نسل سوم سرمایه سازی دانش و شغل مورد توجه است.   معتمدی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۶ شاخص را در برنامه راهبردی خود تعیین کرده تا بتواند از دانشگاه نسل اول به نسل سوم دست یابد، تاکید کرد: اصلاح ساختار، بازنگری برنامه آموزشی، ارتقاء علمی، توسعه و تحقیقات دانش بنیان، برنامه توسعه همکاری علمی و بین المللی و برنامه توسعه فیزیکی دانشگاه ازجمله این شاخص‌ها است.   وی با اشاره به بازنگری ساختار دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: ساختار دانشگاه باید متناسب با اهداف آن باشد در این راستا چارت دانشگاه بازنگری شد و به زودی ابلاغ می‌شود.   رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در چارت جدید دانشگاه ۶ پردیس طراحی شده است که برنامه داریم بیشتر فعالیت‌ها را به این پردیس‌ها واگذار کنیم.شرح وظایف این پردیس‌ها به تصویب هیات امنا دانشگاه رسیده و لازم اجرا است.   وی ادامه داد: طرح بهره وری از سوی وزارت علوم مطرح شد که محور اصلی این طرح درخصوص حق التدریس‌ها است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز طرح خود را در این راستا به وزارت علوم ارائه کرده است.   رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف دانشگاه باید بازنگری برنامه‌های درسی آغاز شود، گفت: این رویه آغاز شده و براساس آن برنامه داریم مباحث مربوط به مهارت افزایی و کارآفرینی را در برنامه‌های درسی بگنجانیم.   معتمدی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد اعضای هیئت علمی این دانشگاه دارای مرتبه دانشیاری و استادی هستند؛ تاکید کرد: تنها چند دانشگاه کشور این رویه را دنبال می‌کنند.   وی با بیان اینکه در ۵ سال گذشته ۱۲۵ عضو هیئت علمی جدید در دانشگاه صنعتی امیرکبیر استخدام شده‌اند، افزود: در واقع به صورت سالانه حدود ۲۵ نفر در این دانشگاه جذب شده‌اند.   رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ۱۵۰ نفر تبدیل وضعیت داشتیم و تعدادی از اساتید دانشگاه نیز بازنشسته شده‌اند که درحال حاضر از توان اساتید بازنشسته در فرآیند‌های آموزشی و پژوهشی استفاده می‌شود. همچنین درحال حاضر ۳۱ استاد همکار در دانشگاه فعالیت می‌کنند که برنامه داریم از توان این اساتید بیشتر در دانشگاه استفاده شود.   وی در پایان خاطرنشان کرد: این دانشگاه در بحث پژوهش به خصوص در حوزه‌های ارتقاء، فناوری و نوآوری فعالیت‌های مختلفی انجام داده که این روند در رتبه‌بندی‌ها مشاهده می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه امیر کبیر وزارت علوم تحقیقات دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: کارآفرینان و صنعتگران به عنوان جهادگران اقتصادی، نقش بسیار مهمی در خودکفایی و افزایش صادرات کشور دارند که باید تلاش کنیم از همه ظرفیت‌های ممکن برای حمایت از آنان استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی در نشست روز ملی کارآفرینی، اظهار کرد: کارآفرینان همواره در حال ابداع و نوآوری هستند و در تدوین برنامه‌ها و مأموریت‌های سازمانی بهتر عمل می‌کنند و با استفاده از خلاقیت خود، از هر فرصتی برای کارآفرینی استفاده می‌کنند و یک کالا را با ارزش افزوده بیشتری در خدمت مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.

وی، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی را از ضروریات حال حاضر جامعه امروزی برشمرد و افزود: حمایت از کارآفرینی موجب گردآوری پس‌اندازهای عمومی بی‌هدف و سرگردان جامعه می‌شود که نتیجه آن منجر به ایجاد اشتغال وسیع و افزایش ثروت در جامعه خواهد شد.

علایی حمایت از کارآفرینان را از جمله برنامه‌های این شرکت برشمرد و اظهار داشت: برگزاری تورهای صنعتی، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، عارضه‌یابی موانع تولید، شناسایی و رفع نیازهای فناورانه، آموزش شاغلین از جمله برنامه‌های این شرکت برای حمایت از کارآفرینان و واحدهای تولیدی بوده است که امیدواریم با تداوم این نوع حمایت‌ها، در جهت افزایش تولید و اشتغال استان حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در ادامه داد: مطمئناً در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است تلاش خواهیم کرد با عمل به شعار سال و با همراهی واحدهای تولیدی، الگوهای حمایتی مختلفی را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم تا زمینه‌های حضور کارآفرینان در عرصه تولید فراهم شود.

کد خبر 746919

دیگر خبرها

  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • اعلام جایگاه دانشگاه تهران بر اساس ویرایش ۲۰۲۴ رتبه‌بندی موضوعی کیو اس
  • جدیدترین رتبه جهانی دانشگاه تهران/ جایگاه نخست ملی در مهندسی
  • دانشگاه تهران تنها دانشگاه ایرانی دارای رتبه در «مدیریت و کسب‌وکار» و «علوم محیط زیست»