Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری با اشاره به آغاز بارش برف در برخی نقاط کشور، از آمادگی فرودگاه‌ها برای مقابله با این شرایط خبر داد.

وی گفت: حدود یک ماه پیش کمیته مقابله با شرایط جوی زمستان را در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاسیس و مسئول این کمیته مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: همه فرودگاه‌های کشور با توجه به مناطقی که در آن قرار گرفتند، تجهیزات مورد نیاز را برای مقابله با این شرایطی جوی آماده کرده‌اند.

امیرمکری به انعقاد تفاهم‌نامه‌های فرودگاه‌ های معین در کشور اشاره کرد و گفت: برای فرودگاه‌هایی که احتمال دارد در شرایط جوی جدید دچار مشکل شوند، فرودگاه‌های معین تعیین شده است که بتوانند در شرایط خاص با ارسال تجهیزات و نیروهای متخصص، به رفع مشکل کمک کنند.

وی افزود: امیدواریم با این تدابیر بتوانیم در سال جاری بتوانیم اقدامات مناسبی برای مقابله با شرایط جوی انجام دهیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بارش برف فرودگاه های معین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟

 در معنای اردیبهشت، درستی و راستی و پاکی و تقدس و همچنین شبیه بهشت را گفته‌اند و چه تناسب زیبایی دارد تشکیل و تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین روز‌های این ماه و هفتادمین روز پیروزی انقلاب و همین عدد هفتاد هم جالب توجه است، به هر روی، نیرویی عظیم با ریشه در اعتقادات و ایمان و تکیه بر ظرفیت مردم تشکیل شد، شاید هیچ فردی (خارج از مرز‌های تفکر انقلاب اسلامی) فکرش را نمی‌کرد روزی ابرقدرت‌ها را به زانو درآورد و محبوب دل‌های آزادگان جهان باشد.

مرحوم سید علی اکبر پرورش، شهید سیدمحمد حجازی، شهید خلیفه سلطانی، سرلشکر رحیم‌صفوی و حجت الاسلام سالک از نخستین اعضاء سپاه پاسداران اصفهان بودند که پس از تبدیل کمیته دفاع شهری به شورای فرماندهی سپاه به عضویت آن درآمده و سپاه اصفهان را تاسیس کردند، همچون شمعی پرفروغ، ۲۳ هزار پروانه را به دور خود جمع کردند و به میعادگاه نظر به وجه الله رساندند.

همیشه در کنار مردم

کمتر کسی سپاه را به عنوان یک نیروی نظامی صرف می‌شناسد و خدمات گوناگون این نهاد الهی در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی در راستای اعتلا، گسترش و حراست از آرمان انقلاب اسلامی از همان روز‌های نخست، برای همه آشکار و روشن بوده و هست، نیرویی مردمی که از دل حوادث خون‌بار دهه شصت، ترور، غائله‌های کردستان و آمل و سیستان و خوزستان و ... و همچنین دفاع مقدس، سازندگی، خدمات بهداشت و درمان، آموزش، حوادث طبیعی، چون سیل و زلزله، حراست از مرزها، حفاظت پرواز، دفاع از حرم، امنیت داخلی کشور، دفاع از مظلومان عالم و مقابله با مستکبران سربلند و پیروز بیرون آمده است.

لباس سبز زیبای پاسداری قوت قلب دوستان و آزادگان جهان و مایه یأس و وحشت ظالمان است، لباسی که برقامت رشید حاج همت و حسین خرازی و سپهبد سلیمانی‌ها بوده و می‌خواهیم بشنویم و بخوانیم و بدانیم از شروع و کارکرد‌ها و توانایی‌های این لشکر خدایی از زبان سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان.

اصلا چه نیازی به تشکیل سپاه پس از انقلاب بود؟

سردار فدا: پس از شکل‌گیری انقلاب، یک دگرگونی در کشور به وجود آمد، بواسطه نهضت حضرت امام خمینی (ره) مفهوم هندسه و جغرافیای قدرت را در کشور و منطقه جابجا کردند، یکی از ظرفیت‌هایی که در راستای قدرت نرم جمهوری اسلامی فراهم شده، نقش‌آفرینی مردم در حفظ و حراست از جمهوری اسلامی است، جوانان متدین و دینداری که در دامان پدران و مادران متدین و با اعتقاد پرورش یافته بودند، بواسطه شرایط انقلاب در عرصه‌های مختلف وارد شده و فعالیت‌های بسیاری را بر عهده گرفتند.

ساختار حکومت موروثی پهلوی سرنگون شده و نیاز بود در ابتدای انقلاب، توجه به مردم و قشر مستضعف سرلوحه کار قرار گیرد، بر همین اساس نخستین کاری که سپاه درآن برهه انجام داد، دستگیری سران خائن و فراری رژیم گذشته بود، بچه‌های سپاه و جوانانی که به عشق انقلاب و امام (ره) به این راه قدم گذاشته بودند، سران وابسته به رژیم گذشته را دستگیر و ظرفیت برقراری امنیت را فراهم کردند، امنیت پایداری که مردم در ابتدای انقلاب بتوانند در آرامش و آسایش زندگی کنند.

قدم‌های بزرگ برای تثبیت انقلاب

باتوجه به حجم توطئه‌های دشمن و اقداماتی که از ابتدا علیه انقلاب اسلامی صورت گرفت، مقابله با توطئه گروهک‌ها واقدامات مسلحانه آنها در دستور کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و از بهمن ۵۷ سپاه شروع به جذب نیرو، استخدام و بکارگیری جوانان از خودگذشته و فداکار مورد نیاز انقلاب اسلامی کرد، اما سپاه در ابتدای کار، اساسنامه، ساختار و چارچوب نداشت بلکه جمعیتی با روحیه جهادی، آماده به کار، ایثارگر و با قابلیت‌ها و توانمندی‌های مختلف از اقشار گوناگون در این قالب گرد هم آمدند و قدم‌های بزرگی را برای تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشتند.

بعد‌ها سپاه اساسنامه پیدا کرد و به تناسب آن و تصدیق شورای انقلاب اسلامی، وظیفه و ماموریت حفظ و حراست از انقلاب و نگهداری و نگهبانی از دستاورد‌های آن را برعهده گرفت، سپاه در راستای نقش‌آفرینی اقشار مختلف مردم در ابعاد مختلف جامعه، اداره، سازماندهی، گسترش، حمایت و پشتیبانی بسیج را بر عهده گرفت؛ از نیرو‌های پادگان رفته و آموزش دیده برای اعزام به کردستان و برقراری امنیت پایدار درمنطقه کردستان، مقابله با نقش‌آفرینی دشمن در ترور مسؤولان و شخصیت‌های کشور، کشف خانه‌های تیمی و اشراف اطلاعاتی کمک گرفت.

شروع گسترش حدود فعالیت سپاه را تشریح کنید.

سردار فدا: با شروع جنگ تحمیلی و تجاوز دشمن، بخشی از ماموریت سپاه به حفاظت و حراست از مرز‌ها و مقابله با دشمن متجاوز منتهی شد و درمدت جنگ اتفاقات مختلفی صورت گرفت، منافقین دنبال انحراف و بهره‌برداری از انقلاب بودند، اما دین و اعتماد مردم و اسلام ناب اجازه بهره برداری عناصر خود فروخته را فراهم نکرد، در آن زمان سپاه به دستور امام خمینی (ره) ماموریت حفاظت و حراست از شخصیت‌ها را بر عهده گرفت و هیچ شخصیتی دیگر ترور نشد و پاسداران ما در برابر حفظ و حراست از جان شخصیت‌ها در راه شهادت و جانبازی پیش قدم بودند.

سپس در راستای دفاع از انقلاب و جنگ، تشکیل بسیج و مقابله با دشمن متجاوز در دستور کار قرار گرفت، حفاظت و جلوگیری از ربایش هواپیما‌ها در داخل کشور کار بعدی سپاه بود که از این ماموریت هم سربلند بیرون آمد و کماکان این ماموریت ادامه دارد؛ با گسترش نقش‌آفرینی مردم، حجم و تعداد توطئه،‌های دشمن، ساختار سپاه سازماندهی وسیع‌تری گرفت و در مناظق عملیاتی جنگ حضور یافتند؛ سلاح، تجهیزات و امکانات مورد نیاز جنگ را در روز‌های ابتدایی جنگ تحمیلی از نیرو‌های ارتش تحویل گرفتند، اما با انجام عملیات‌های متعدد بخشی از تجهیزات و امکانات را از دشمن به غنیمت گرفتند.

برقراری امنیت از مرز تا محله‌ها

با سازماندهی سپاه، گردان‌ها و لشکر‌هایی تشکیل شد که تا الآن هم برقرار هستند و در ماموریت‌های مختلف از ظرفیت آنان استفاده می‌شود، سپاه در کمک به فراجا و نیروی انتظامی در برقراری امنیت محلات و جلوگیری از سرقت و اتفاقات مختلف نقش عمده‌ای دارد، با فعال شدن پایگاه بسیج در مساجد، بکارگیری جوانان، آموزش و توانمندسازی آنان، امنیت عمومی در محلات هم برقرار شد که امروزه این امنیت در قالب گشت‌های بسیج در سطح استان در حال اجراست.

سپاه در عملیات‌های بزرگی در دفاع مقدس نقش ویژه و عمده‌ای داشت؛ ابتکارات، اختراعات، تنوع، تحول در جغرافیای ماموریت و بکارگیری تجهیزات و امکاناتی که با توانمندی‌های داخلی فراهم شد، شرایطی را رقم زد که بچه‌های بسیجی تا سطوح بالای فرماندهی آمدند و تحولات و عملیات‌هایی را در طول ۸ سال دفاع مقدس انجام دادند که مراکز آموزشی و تخصصی جنگ، تا امروز از تجربیات سپاه استفاده می‌کنند.

مبارزه با جدایی‌طلبان

سپاه در مقابله با توطئه گروهک‌های کومله و دموکرات در منطقه کردستان و شمال‌غرب در راستای برقراری امنیت پایدار، پاکسازی مناطق، جداسازی مردم از صف ضدانقلاب، خدمت‌رسانی و توسعه برای حضور دستگاه‌های دولتی نقش مهمی ایفا کرد، در سیستان و بلوچستان، ترکمن صحرا و خوزستان هم نقش‌آفرینی سپاه در مقابله با توطئه گروهک‌ها چشمگیر و زبانزد خاص و عام است، در دوران سازندگی هم پاکسازی مناطق عملیاتی از مین و مواد منفجره سرلوحه کار سپاه قرار گرفت.
همچنین سپاه در پروژه‌های عمرانی که بواسطه جنگ دچار خسارت و آسیب شده بود، شرکت فعالی داشت، سپاه در کمک به دولت برای ریشه‌کنی فلج اطفال و تقویت بهداشت و درمان، خدمت رسانی به مردم و محرومین و بسیج سازندگی کار‌های موثر و مفیدی انجام داده است، سپاه با تقویت و توسعه سازمانی، ظرفیت تشکیل ۵ نیروی مقاومت بسیج، زمینی، دریایی، هوایی و قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را فراهم کرد که هریک از این نیرو‌ها به تناسب شرایط و اقتضای ماموریت و تهدیدات دشمن، شروع به برنامه‌ریزی، تجهیز، آموزش و توانمند‌سازی یگان‌های خود کرده‌اند.

امروز که جنگ نداریم، کارکرد سپاه چیست و چقدر لزوم دارد؟

سردار فدا: امروز جمهوری اسلامی ایران هم در هوا و دریا و زمین کشور و مرز‌ها و هم در منطقه از عزت، اعتبار و اقتدار بسیاری برخوردار است تا جایی‌که به هنگام تجاوز دشمن، ملوانان دریایی انگلیس و آمریکا را با اقتدار و قدرت دستگیر می‌کنند، وقتی پهباد آمریکایی و هواپیمای شناسایی دشمن به خاک ما تجاوز می‌کند یا بوسیله رزمندگان هوا فضا سرنگون یا کنترل شده و نحوه بکارگیری آنها در اختیار بچه‌های سپاه قرار می‌گیرد، در مقابله با توطئه‌ها و فتنه‌های مختلفی که دشمن از سال‌های دهه ۷۰ در سطح کشور طراحی کرده هم سپاه با بکارگیری و جذب جوانان این مرز و بوم با بخش اعظمی از این توطئه‌ها مقابله کرده است.

هنگام افزایش تحریم‌ها و فشار به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی و نامگذاری سال‌های مختلف در راستای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، با حضور و مشارکت مردمی، سپاه در آموزش و توانمندسازی و ظرفیت‌سازی جهت ایجاد اشتغال، پرکردن اوقات فراغت جوانان، کمک به دولت در امر سازندگی و نقش‌آفرینی در طرح‌های نیمه تمام فعال بوده، از سال ۷۹ مجموعه بسیج سازندگی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راه اندازی شد که در این مجموعه‌ها جوانان و نوجوانان عاشق کار و محرومیت زدایی و خدمات متقابل به مردم، پای کار آمدند و در قالب گروه‌های جهادی سازماندهی شدند.

نقش سپاه در طرح‌های زیربنایی

سپاه در طرح‌های زیربنایی مثل پالایشگاه نفت خلیج فارس، احداث جاده‌های مواصلاتی و اتوبان‌ها، گازرسانی به مناطق محروم، فراهم‌کردن ظرفیت توسعه و خدمت‌رسانی در مناطق مرزی و کم برخوردار سراسر کشور هم فعال بوده است همچنین در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برنامه راهیان نور را در مناطق عملیاتی با حضور دانش‌آموزان و نوجوانان برگزار کرده، از طرفی به منظور تقویت بعد آگاهی و بصیرت‌افزایی مردم، تبیین مسایل جامعه، روشنگری و اطلاع رسانی توسط مجموعه نخبگان و اعضای سیاسی سپاه، روحانیون، علما و ائمه جمعه و جماعات، برنامه‌هایی در سطح استان اجرا می‌شود.

سپاه بحث تفحص و شناسایی پیکر شهدای گمنام و مفقود را هم در دستورکار خود قرار داده که تا به حال نقش مهم و موثری در این زمینه ایفا کرده است، امروز سپاه خودکفا است و با تولید مهمات اعم از موشکی، پهبادی و همچنین ظرفیت‌های نظارت و کنترل هوایی، اقدامات بسیار خوبی انجام داده که حمله اخیر وعده صادق، کار ترکیبی از دستاورد‌ها و موفقیت‌های نظام و دانشمندان و جوانان این مرز و بوم بود و در قالب یک حمله پهبادی، موشکی و رسانه‌ای و به صورت جنگ ترکیبی در منطقه ایجاد شد.

سپاه در کمک به حفظ و حراست از ظرفیت‌های کشور، مسؤولیت حفاظت از تأسیسات هسته‌ای را بر عهده دارد و در راستای مقابله با تهدیدات دشمن در امر تولید موشک‌های مورد نیاز، گام‌های موثری برداشته و اختراعات بسیاری دارد، در این راستا شهر‌های موشکی و انبار‌های نگهداری موشک را سازماندهی کرده و از این ظرفیت استفاده می‌کند.

کمی بیشتر از خدمات اجتماعی سپاه بگویید.

سردار فدا: ساخت اتوبان‌های مورد نیاز مردم، آبرسانی به مناطق خشک و بی‌آب روستایی با تانکر و گازرسانی به مناطق روستایی از طرح‌های عام المنفعه سپاه است، دردوران کرونا هم نقش سپاه زبانزد عام و خاص بود، هم در کمک به کادر درمان و حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و هم در تولید و تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز مثل ماسک و لوازم اولیه برای حفظ جان مردم نقش مهمی داشت، در تهیه مواد ضدعفونی‌کننده و تامین مواد و مایحتاج غربالگری و جداسازی بیماران کرونایی با فعال کردن خیریه‌ها، امکانات خوبی برای مردم فراهم کرد.

سپاه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، چاپ کتاب‌هایی همچون تاریخ شفاهی یگان‌های عملیاتی استان، تاریخ شفاهی مردم اصفهان در ۸ سال دفاع مقدس و ثبت و ضبط خاطرات و انتشار آنها را بر عهده دارد، کنگره سرداران و ۲۴ هزار شهید استان اصفهان هم امسال اجرا خواهد شد، در بخش راهیان نور اعزام مردم، دانش‌آموزان، دانشجویان و نخبگان در قالب اردوی راهیان نور انجام می‌شود که هر ساله ۵۰ هزار نفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند و امکانات و تجهیزات لازم برای آنها را سپاه فراهم می‌کند.

مقابله با فساد‌های سازمان‌یافته

کمک به دستگاه قضایی برای نظارت در برخی از مجموعه‌ها از اقدامات در این مورد است، در راستای برنامه‌های سازماندهی شده و هدفمندی که دشمن در فضای مجازی و فضای حقیقی در ترویج فساد دارد، نقش سازمان اطلاعات در کمک به سایر دستگاه‌ها ویژه است و مقابله، برخورد و دستگیری افرادی که با پشتیبانی خارج از کشور در راستای ترویج فرهنگ فساد، فحشا و بی‌بندوباری و ترویج آسیب‌های اجتماعی به صورت سازماندهی شده گام بر‌می‌دارند، از دیگر اقدامات سازمان اطلاعات است.

فعالیت‌های سپاه در قالب سازمان بسیج چیست؟

سردار فدا: سپاه در قالب بسیج ده‌ها میلیونی، طرح‌های اطلاعات سند ۱۰ ساله تحول بنیادین در بسیج را دارد که ۱۱ قرارگاه برای این منظور راه اندازی کرده است، قرارگاه‌های تحقق، اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و سازندگی، مقاومت و امنیت مردمی، فرهنگی اجتماعی، مجازی، زن و نقش‌آفرینی زنان در جامعه، علمی پژوهشی، تعلیم و تربیت، تعالی و سازمانی که در راستای سند اعتلای بسیج و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری در حال انجام هستند.

سپاه برای نقش‌آفرینی در جامعه و بکارگیری مردم در دفاع از انقلاب اسلامی، ۲۰ قشر راه اندازی کرده است، اقشار بسیج دانش‌آموزی، دانشجویی، کارگران، کارمندان، جامعه زنان، طلاب و روحانیون، حقوقدانان، اساتید، جامعه پزشکی، ورزشکاران، عشایر، مهندسان صنعت، مهندسان کشاورزی، مهندسان عمران، مداحان و هیات‌های مذهبی و اصناف که در تعامل با افراد مختلف جامعه نسبت به شناخت معضلات، نارسایی‌ها و موانع پیش پای نظام اقدامات موثری را انجام می‌دهند.

مسایل مردم در مناطق مختلف را با تشکیل هیات‌ها و مجامع بسیج شهرستانی و جامعه بسیج اقشار و مجمع بسیج استان بررسی و حل و فصل می‌کند و در تعامل با دولت و نمایندگان، گام‌های موثری برمی‌دارند، سپاه در کمک رسانی حوادثی مثل سیل، زلزله، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و غربالگری اقداماتی انجام می‌دهد و در امر احتکار با مفاسد اقتصادی مبارزه می‌کند، سازمان اطلاعات سپاه در مقابله با توطئه‌های دشمن و درگیری با نفوذی‌ها و خنثی سازی فساد‌های اقتصادی در جامعه نقش موثر و مفیدی ایفا می‌کند و در ایجاد آمادگی‌های دفاعی برای دانش‌آموزان و در پدافند غیرعامل هم نقش آفرینی می‌کند.

 نیروی محرک سپاه را چه می‌دانید؟

سردار فدا: امروز شاهدیم نهالی هستیم که به دست حضرت امام خمینی (ره) در کشور بنیان نهاده شد و منشا خیرات و برکات بسیاری است، هیچ ارگان و سازمانی همانند سپاه نداریم که رضایتمندی از عملکرد آن بالا باشد، جمله معروف «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» امروز مصداق بیشتری پیدا کرده و «ای کاش من هم یک پاسدار بودم» جمله معروف حضرت امام (ره) ما را در ادامه راه، پرشوق و باانگیزه نگه می‌دارد، حضرت آقا هم جملات جالب توجهی در وصف سپاه و عملکرد آن دارند، ایشان می‌فرمایند: «سپاه عمود خیمه انقلاب است».

همه اینها ما را بر آن می‌دارد که از تمامی ظرفیت‌های جوانان این مرز و بوم استفاده کنیم تا بتوانیم در راستای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی که همانا تمدن نوین اسلامی و جامعه اسلامی و ترویج فرهنگ مشارکت مردم در اداره حکومت است، مجاهدت کنیم.

ویژگی‌های یک پاسدار را چه می‌دانید؟

سردار فدا: از ویژگی‌های مهم و شایسته پاسداران می‌توان به این موارد اشاره کرد: ولایتمداری و سربازی حضرت آقا که مهمترین سرمایه پاسداران است و با چیزی عوض نمی‌کنند، همچنین معنویت، اعتقاد و ایمان که سرچشمه حضور در ماموریت‌ها و خستگی‌ناپذیری آنان است، مردمی بودن که همواره کنار مردم با مردم و برای مردم هستند، ایثارگری و از خود‌گذشتگی و فداکاری برای حفظ اسلام، انقلاب، نظام و کشور، توانمندی و قابلیت انعطاف‌پذیری و ساختار چابک و پرتحرک، روحیه شجاعت، ایثار و خودباوری تا جایی‌که برای پاسداران، کار، نشد ندارد، خسته و ناامید نشدن، ارتباط با بسیج و حضور در مساجد، تعبد، شب‌زنده داری، دعا، ارتباط با روحانیت و غیره.

سپاه و خودکفایی کشور

همکاری و هماهنگی بین نهاد‌های نظارتی دارای مراکز آموزشی خوب، مجهز و پیشرفته‌ای هستند و جوانان را ضمن استخدام در راستای اهداف سپاه، در نیرو‌های ۵ گانه بکارگیری می‌کند، سپاه با استفاده از ظرفیت نخبگان و فن‌آوری، به خودکفایی در نیازمندی‌های تسلیحاتی کشور رسیده و امروز به برکت توانمندی و بهره‌گیری از جوانان این مرز و بوم، موشک‌ها و تجهیزات مورد نیاز، پهپاد و انواع تجهیزات کنترلی و سامانه‌های قراردادن ماهواره در مدار زمین را تولید و در راستای کمک به دولت بهره‌برداری می‌کند.

 توان موشکی سپاه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

سردار فدا: قدرت بازدارندگی و توان موشکی نیرو‌های مسلح به چنان بالندگی رسیده که امروز بخش اعظمی از تهدیدات در سراسر کشور را همین قدرت دفع می‌کند، در برقراری امنیت دریایی به قدرتی دست یافته‌ایم که وقتی کشتی‌های ما را در سایر نقاط جهان توقیف می‌کنند ما نیز کشتی‌های آنان را با مقابله به مثل توقیف می‌کنیم و آنان را مجازات می‌کنیم، در نیروی مقاومت کمک مستشاری ما زبانزد است و شهدای حرم ما گواه این امر هستند، فرمانده عزیز ما حاج قاسم سلیمانی، سرلشکر پاسدار محمد حجازی و سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی در مقابله با رژیم صهیونیستی نقش مهمی ایفا کردند.

اولین بار هست که کشوری مثل ایران، قوی و قدرتمند با اقتدار می‌تواند از منافع مردم و کشور خود دفاع کند و ضربه هوشمندانه و قدرتمندانه را به رژیم صهیونیستی در مقابله با به شهادت رساندن مستشاران نظامی و حمله به مقر کنسولی کشور خود در راستای منشور ۵۱ سازمان ملل انجام دهد، بزرگترین عملیات پهپادی را در این راستا انجام دهد که بی‌نظیر بوده، تنها جمهوری اسلامی ایران است که با توانمندی و پیشرفته بودن تجهیزات خود می‌تواند از سامانه چندین لایه پدافند هوایی دشمن عبور کند و به اهداف از پیش تعیین شده که همانا ضربه زدن به مراکز و اهداف اصلی نظامی رژیم صهیونیستی است برسد.

ارتباط مردم با سپاه چگونه است و این ارتباط چطور ایجاد شده است؟

سردار فدا: بخش زیادی از کار سپاه بواسطه اداره و پشتیبانی از بسیج، در ارتباط با مردم است، بنابراین سپاه در این تعامل، ارتباط ویژه و عاطفی با مردم پیدا می‌کند که همین علاقه دو جانبه، محبوبیت و مقبولیت سپاه را در دل مردم زیاد می‌کند و ما را بر آن می‌دارد که هیچ‌وقت از مردم جدا نشویم.

مردم ذخیره پایان‌ناپذیر و استراتژیک کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، این مردم هستند که ۴۵ سال انقلاب را نگه‌داشته‌اند، هر کجا از ظرفیت‌های مردم استفاده شد، جهش‌ها و گام‌های بزرگی برداشته شد و امروز هم در راستای تحقق شعار سال که «جهش تولید با مشارکت مردم است»، امیدواریم با بکارگیری مشارکت مردم، گام موثری را در رفع و قطع وابستگی کشور به بیگانگان و تقویت خوداتکایی و استقلال برداریم.

سپاه در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی و مسایل مربوط به تهاجم فرهنگی دشمن اقداماتی از قبیل ایجاد مراکز ترک اعتیاد، برنامه‌هایی در راستای جوانی جمعیت و بی‌اثرکردن اقدامات دشمن انجام داده است، سپاه براساس ماموریتی که در قانون امر به معروف و نهی از منکر مشخص شده، اولویت اول را تذکر لسانی می‌داند، سپس آموزش در زمینه ایجابی و فرهنگی و همچنین فراهم کردن شرایط برای ایجاد کارگاه‌های توجیح و آموزش و سازماندهی جوانان برای نقش‌آفرینی در امر به معروف و نهی از منکر را سر لوحه کار خود می‌داند.

شهدا، اوج قدرت ایران
اوج قدرت ایران نترسیدن و صلابت است، مظهر قدرت ایران شهدا و مقام معظم رهبری هستند که جسارت و شجاعت را در دل مردم ایران تزریق کرده و امروز ما شاهد شور و نشاط و عزت و بزرگی و شرافت مردم ایران هستیم که با تجمعات خود از اقدام نیرو‌های مسلح و نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرزندان این مرز و بوم دفاع کردند، آینده سپاه قوی، مقتدر، با مهارت، آموزش‌دیده، توانمند و آماده مقابله با هرگونه تهدیدات دشمن است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • مخبر: نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند/ نظام سلطه جرات مقابله نظامی با ایران را ندارد
  • سردار شفائی: تمرکز دشمن مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب شرق کشور است