Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-16@23:04:18 GMT

خدمات بیمه تکمیلی دندانپزشکی چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۴۴۳۰

خدمات بیمه تکمیلی دندانپزشکی چگونه است؟

به گزارش صدای ایران  بنابر اعلام بیمه ازکی، منظور از بیمه دندانپزشکی در حقیقت پوشش‌هایی برای رفع عیوب و مشکلات و دردهای دندانی است. در ادامه قصد داریم به بیمه دندانپزشکی، شرایط و پوشش‌های آن در بیمه درمان تکمیلی‌ می‌پردازیم.   بیمه تکمیلی بیمه‌ تأمین اجتماعی دندانپزشکی و بیمه سلامت   بعضی از مراکز درمانی تأمین اجتماعی، خدمات دندانپزشکی را به صورت رایگان به بیمه‌شدگان خود ارائه‌ می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این خدمات محدود به بعضی از خدمات ابتدایی دندانپزشکی‌ می‌شود. خدماتی مثل کشیدن دندان، پر کردن معمولی و جرم‌گیری. یکی دیگر از مشکلات این مراکز، نوبت‌گیری و هدر رفتن زمان مراجعه‌کنندگان است.
خدمات دندانپزشکی بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح هم وضعیت مشابهی با بیمه تأمین اجتماعی دارد. البته بیمه سلامت بابت این خدمات پایه تعرفه‌ای ۳۰ درصدی دارد. یعنی ۳۰ درصد هزینه‌ها را از فرد دریافت‌ می‌کند.
اما یکی از مشکلات اصلی اینجاست که این بیمه‌ها پشتیبانی مناسبی از مراجعه بیمه شده به مطب‌های دندانپزشکی خصوصی نداشته و افراد مجبور می‌شوند بیشتر هزینه‌ها را خودشان پرداخت کنند.
با توجه به موضوعاتی که گفته شد، به نظر می‌رسد بهترین و تنها راه برای جبران هزینه‌های دندانپزشکی، بیمه دندانپزشکی یا همان پوشش دندانپزشکی در بیمه درمان تکمیلی است.
البته بیمه‌های تکمیلی هم مثل بیمه‌های پایه بعضی از خدمات را پشتیبانی نمی‌کنند. مثل خدمات مرتبط با زیبایی فک و دندان و ایمپلنت.

خدمات بیمه تکمیلی دندانپزشکی چگونه است؟   در بیمه تکمیلی خدمات دندانپزشکی معمولا به دو صورت وجود دارد:
۱) حالت اول:
در حالت اول بیمه‌های تکمیلی با برخی از مراکز دندانپزشکی قرارداد دارند که شما می‌توانید برای خدمات مورد نیاز خود به آنها مراجعه کنید. در این مراکز تقریبا تمام خدمات دندانپزشکی پوشش داده‌ می‌شود ولی پرداخت درصدی از هزینه‌ها تحت عنوان فرانشیز به عهده شما خواهد بود.
۲) حالت دوم:
شما می‌توانید به هر مرکز دندانپزشکی یا مطبی که تمایل دارید مراجعه کنید و از خدمات دندانپزشکی استفاده نمایید. بعد از مراجعه، امکان دریافت هزینه‌های پرداخت شده از بیمه تکمیلی وجود دارد. البته ممکن است در بعضی مواقع برای دریافت هزینه از شرکت بیمه نیاز به تأیید پزشک معتمد بیمه یا انجام رادیوگرافی قبل و بعد از درمان داشته باشید.   بهترین پوشش دندان پزشکی بیمه درمان تکمیلی   بیمه درمان تکمیلی گروهی عموما به شکل قراردادی بین نهاد یا سازمان متقاضی بیمه، و شرکت بیمه منعقد شده و شرایط و پوشش‌های آن بر اساس توافق دوجانبه‌ی طرفین مشخص می‌شود. اما سقف تعهدات و پوشش‌های بیمه تکمیلی انفرادی ثابت است.
بیمه سامان، sos و تعاون از شرکت‌هایی هستند که بیمه درمان را به شکل انفرادی ارائه می‌کنند. در ادامه به معرفی پوشش دندانپزشکی در این سه شرکت می‌پردازیم.


پوشش دندانپزشکی بیمه درمان تکمیلی سامان   بیمه درمان تکمیلی سامان شامل ۵ طرح خاص به نام طرح مهر، طرح سروش، طرح شمیم، طرح وصال و طرح عقیق است.
سقف پوشش دندانپزشکی در این ۵ طرح از ۱۰۰.۰۰۰ تومان تا ۱.۰۰۰.۰۰۰تومان قابل انعطاف است. پوشش دندان پزشکی طرح وصال و طرح عقیق بالاترین سقف را نسبت به سایر طرح‌های دیگر دارند که مبلغ آن برابر با ۱.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان است. البته بالاترین حق‌بیمه به ترتیب به طرح عقیق و طرح وصال تعلق دارد.
نکته‌ی مثبت درباره‌ی بیمه سامان این است که انجام آزمایشات پزشکی را قبل از خرید بیمه، برای افراد الزامی نکرده است. اما ممکن است بعد از تکمیل فرم پرسشنامه، طبق نظر پزشک انجام چکاپ و آزمایشات برای بررسی دقیق‌تر وضعیت سلامت فرد، الزامی باشد. اما این موضوع جنبه‌ی عمومی ندارد و بنا بر شرایط ممکن است برای فردی که وضعیت مشخصی ندارد الزامی باشد.
امکان پرداخت حق‌بیمه به شکل قسطی در هر ۵ طرح وجود دارد. البته بیمه سامان برای افرادی که حق‌بیمه بیمه تکمیلی خود را یکجا پرداخت کنند و یا بیمه عمر سامان را خریداری کرده باشند، ۱۰% تخفیف در نظر گرفته است.
پوشش دندانپزشکی بیمه تعاون
بیمه تعاون به تازگی در قالب چهار طرح، بیمه تکمیلی انفرادی را ارائه می‌کند. طرح اقتصادی، طرح جامع، طرح ویژه و طرح ممتاز چهار طرح بیمه تکمیلی انفرادی تعاون هستند و پوشش دندانپزشکی از ۱۰۰،۰۰۰ تومان تا ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان در این طرح‌ها متغیر است.
انجام چکاپ و آزمایشات پزشکی برای خرید بیمه تکمیلی انفرادی تعاون الزامی نیست. با توجه به شرایط فرد متقاضی و پرسشنامه‌ای که باید قبل از خرید بیمه پر کند، مشخص می‌شود آیا انجام آزمایشات پزشکی ضروری هست یا نه.   بیمه دندانپزشکی sos   پوشش دندانپزشکی در بیمه تکمیلی انفرادی sos وجود ندارد و برای استفاده از خدمات دندانپزشکی لازم است بیمه دندانپزشکی به صورت جداگانه خریداری شود.
خدمات دندانپزشکی  sos شامل دو طرح طلایی و نقره‌ای است. این دو طرح، جهت افزایش پوشش بیمه‌ای و برای جبران هزینه‌های دندانپزشکی به بیمه‌گذاران ارائه می‌شود.
· سقف پوشش دندانپزشکی در طرح طلایی ۴،۰۰۰،۰۰۰ تومان و حق‌بیمه‌ی آن ۷۹۵،۰۰۰ تومان است.
· سقف پوشش دندانپزشکی در طرح نقره‌ای ۱،۵۰۰،۰۰۰ تومان و حق‌بیمه‌ی آن ۴۷۵،۰۰۰ تومان است.
برای خرید بیمه دندانپزشکی لازم است حتما بیمه درمان تکمیلی انفرادی sos را خریداری کنید. البته برای خرید بیمه درمان sos، انجام چکاپ و آزمایشات الزامی است.
خرید بیمه تکمیلی از ازکی
بیمه تکمیلی یکی از بیمه هایی است که در ازکی هم به صورت گروهی و هم به صورت انفرادی ارائه‌ می‌شود. شما می‌توانید پوشش دندانپزشکی را در قالب بیمه‌های تکمیلی از ازکی دریافت کنید.
همچنین مشاورین ازکی در خدمت شما هستند تا به سوال‌های شما در زمینه بیمه دندانپزشکی یا بیمه تکمیلی پاسخ دهند.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: دندانپزشکی دندان ایمپلنت لمینت بیمه بیمه سلامت نیروهای مسلح بیمه sos

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ افزایش حفاظت مالی از بیماران خاص در ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک»، دکتر امیرحسام علیرضایی-رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت- در گفت‌وگو با ایسنا، همزمان با روز جهانی هموفیلی درباره آخرین آمار و ارقام این بیماری در کشور اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۴۰۰۰ بیمار در سامانه هموفیلی کشور ثبت شده است که از این میان ۵۵۰۰ مورد هموفیلی کمبود فاکتور هشت، ۱۸۹۲ مورد فون ویلبراند، ۱۲۰۰ مورد هموفیلی کمبود فاکتور ۹ و سایر اختلالات خونریزی دهنده هستند.

دسترسی عادلانه به خدمات برای تمام اختلالات خونریزی‌دهنده

وی افزود: در حال حاضر ۷۸ بخش تزریق خون در بیمارستان‌های دولتی در حال ارائه خدمات تزریق فاکتور و سایرخدمات روتین همچون آزمایشات تخصصی مانند سطح فاکتور و مهارکننده- توانبخشی و دندانپزشکی در بخش‌های قطب هستند. با توجه به شعار روز جهانی ۲۰۲۴ فدراسیون جهانی هموفیلی (Equitable access for all: recognizing of bleeding disorders ) مبنی بر (دسترسی عادلانه برای همه بیماران: برای تمام اختلالات خونریزی دهنده) این حوزه برای سیاستگذاری متناسب با منابع موجود و مدیریت بهتر منابع با هدف بهبود کیفیت زندگی بیماران هموفیلی علاوه بر مراکز قطب، در بخش‌های محیطی نیز تلاش می‌کند.

بیشترین شیوع بیماری هموفیلی در کدام استان‌ها؟

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت ضمن بیان اینکه بیشترین شیوع این بیماری در استان‌های تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز، زاهدان و البرز است، درباره وضعیت داروهای تولید شده در کشور برای بیماران هموفیلی اظهار کرد: فاکتورهای انعقادی تولید داخل از انواع فاکتور ۸ و ۹ به میزان مکفی موجود است. بررسی و تایید کیفیت داروهای تولید داخل نیز توسط ادارات ذیربط در سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد.

وضعیت بیمه هموفیلی‌ها در کشور

وی درباره پوشش بیمه‌ای این بیماری نیز تصریح کرد: فاکتورهای انعقادی به میزان ۱۰۰درصد تحت پوشش بیمه هستند. در مورد پروفیلاکسی بیماران هموفیل A شدید واجد مهارکننده با هملیبرا شروع شده است و پوشش بیمه‌ای آن در دستور کار شورای عالی بیمه و سازمان‌های بیمه‌گر قرار دارد.
ایجاد بسته‌های جامع تشخیص و درمان بیماری هموفیلی

علیرضایی درباره اقدامات وزارت بهداشت در ارتباط با درمان بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج توضیح داد: در این زمینه بسته‌های جامع تشخیص و درمان بیماری‌های خاص و صعب العلاج  با پوشش حمایتی از محل بیمه‌های پایه و صندوق بیماران صعب العلاج و افزایش تعداد بیماری‌های تحت پوشش و افزایش خدمات در هر بسته حمایتی تدوین و همچنین کمیته‌های مشورتی علمی مرتبط در معاونت درمان تشکیل شده است.

پوشش بیمه‌ای رایگان برای تمام بیماران خاص
برنامه‌ریزی افزایش حفاظت مالی از بیماران خاص در ۱۴۰۳

وی همچنین درباره برنامه‌های وزارت بهداشت برای سال جاری درخصوص بیماری‌های صعب‌العلاج اظهار کرد: در سال جاری برنامه افزایش حفاظت مالی، کمک به تامین هزینه‌ها از محل اعتبارات بیمه پایه و صندوق بیماران خاص، افزایش بیماری‌های تحت پوشش پیش‌بینی شده است و نکته بسیار مهم در رابطه با پوشش بیمه‌ای بیماری‌های خاص و صعب العلاج این است که تمام بیماران خاص دارای پوشش بیمه‌ای رایگان هستند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت ضمن اشاره به بیمه رایگان بیماری‌های خاص درباره بودجه مورد نیاز برای تحت پوشش قرار دادن بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز بیان کرد: در سال ۱۴۰۲  اعتبار  هفت همت (۷هزار میلیارد تومان) برای صندوق در نظر گرفته شده بود که قطعا با افزایش تعداد بسته‌های خدمتی این مبلغ نیاز به افزایش بیشتر در سال ۱۴۰۳ خواهد داشت.

شایع‌ترین بیماری‌های خاص و صعب العلاج در کشور کدامند؟

وی درباره بیشترین بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج که در کشور شایع است، گفت: از جمله بیماری‌های خاص و صعب العلاج که بیشترین شیوع را درکشور دارند می‌توان به ام اس، تالاسمی، هموفیلی، سرطان و ... اشاره کرد که میزان شیوع ام اس حدودا ۱۰۰ هزار نفر، تالاسمی۱۸۸۰۰ نفر، هموفیلی ۱۴۰۰۰ نفر  در رده بیماران خاص و بیماری‌های صعب العلاج مانند سرطان حدودا ۴۰۰ هزار نفر است.

دیگر خبرها

  • ارزان ترین بیمه شخص ثالث اتوبوس و مینی بوس در سال 1403 چند؟
  • هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه برای نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی
  • هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه بابت نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی
  • برگزاری دومین دوره آزمون صلاحیت حرفه ای در تیر سال جاری/ دو خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه قرار دارد
  • برنامه‌ افزایش حفاظت مالی از بیماران خاص در ۱۴۰۳
  • تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مادران روستایی دارای ۳ فرزند
  • بیمه سلامت قزوین هزینه درمان کودکان را ۱۰۰ درصد پرداخت می‌کند
  • ۷۰ درصد مردم توانایی مراجعه به رواشناس را ندارند / پوشش بیمه‌ای پاسخگوی نیازها نیست
  • ۸ نکته کلیدی و مهم که باید درباره‌ی بیمه تکمیلی بدانید!
  • پوشش بیمه ای مادران داری سه فرزند وبیشتر