Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@02:11:13 GMT

مدیریت فعلی معدن کوشک رضایتمند نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۴۴۴۸

مدیریت فعلی معدن کوشک رضایتمند نیست

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محمدرضا صباغیان نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور در دیدار  با جعفر سرقینی معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت  مسائل و مشکلات مدیریت ۲۰ ساله معدن کوشک بررسی شد.

او با تشریح عملکرد غیر مطلوب مدیریت ۲۰ ساله این معدن، ادامه داد: در این دو دهه، روستای کوشک اگر نگوییم یک شهر، باید به یک شهرک بزرگ و با رفاهیات بسیار خوب تبدیل شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در یک نگاه کلی و با توجه به نارضایتی مسئولان، مردم محلی و کارگران به راحتی مشاهده می‌کنیم که تاکنون مدیریت مطلوبی انجام نگرفته است.

صباغیان در دفاع از شورای کارگری و کارگران این معدن، افزود: شورای کارگری با کوچکترین حرف و انتقاد اخراج می‌شوند و وقتی کارگران یک مجموعه جرأت حرف زدن نداشته باشند بسیاری از ظلم‌ها صورت خواهد گرفت.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان یزد بیان کرد: زیبنده نیست که شورای روستای کوشک برای اندک مبلغی ۶۰ کیلومتر آن طرف تر، از مسئولان و شورای شهر بافق درخواست کمک کند در حالی که این روستا و معدن در هم گره خورده و مردمی که بر روی یک گنج قرار دارند برای اندک پول و اعتباری دست نیاز به این و آن دراز کنند در صورتی که امروز باید مردم این روستا در رفاهیات کامل قرار می‌داشتند.

در نهایت عضو ناظر شورای معادن استان یزد خطاب به سرقینی، افزود: به صلاح شهر و کارگران این مجموعه نیست که من بعد مدیریت معدن کوشک به دست افراد فعلی باشد و باید یک فکر اساسی برای این موضوع برداشت.

نارضایتی کارگران معدن کوشک  از فعالیت مدیریت فعلی

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور خطاب به معاون معدنی وزیر صمت در حضور مدیر عامل این مجموعه، گفت: مدیریت فعلی معدن کوشک، مسئولیت اجتماعی خود را در برابر منطقه انجام نداده است و هم مسئولان و مردم بومی و هم کارگران از این وضعیت بسیار ناراضی هستند.

در ادامه جلسه فرماندار و اعضای شورای شهر بافق نیز کوتاهی‌ها و قصور این شرکت در طول ده‌ها سال گذشته و نارضایتی مردم از این بابت را بیان کردند.

در پایان پس از صحبت‌های مدیرعامل معدن کوشک مقرر شد سرقینی معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در آینده‌ای نزدیک طی سفر به این منطقه به صورت میدانی از این معدن بازدید نموده و بعد از بررسی و صحبت با کارگران مجموعه و افراد بومی نهایتاً طی جلسه‌ای با نظر مسئولان محلی تصمیم گیری نهایی انجام شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن افزایش نیافت

نماینده کارفرمایان درباره جلسه روز گذشته شورای عالی کار گفته، جلسه خاصی نبوده و بحثی در خصوص اصلاح دستمزد هم نشد. اینکه نماینده کارگران اعلام کرده بود حق مسکن افزایش پیدا می‌کند، ما اطلاعی نداریم.

به گزارش تسنیم، روز گذشته جلسه‌ای با حضور اعضای شورای عالی کار در وزارت کار برگزار شد و اخبار دریافتی بیانگر این بود که قرار است برخی آیتم‌های مزد ۱۴۰۳ مجدداً مورد بررسی قرار گیرد و احتمال افزایش حق مسکن کارگران وجود دارد.

تشکیل این جلسه به دلیل نارضایتی نمایندگان کارگری قرار بود و مقرر بود شورایعالی کار با حضور گروه‌های سه جانبه تشکیل جلسه دهد و احتمال تجدید نظر دربرخی آیتم‌های مزدی ۱۴۰۳ وجود داشت.

در حالی علی باقری، نماینده کارگران در شورای عالی کار در باره این جلسه گفته، که موضوع درخصوص افزایش حق مسکن کارگران است، اما علی اصغر آهنی‌ها، نماینده کارفرمایان بعد از پایان جلسه می‌گوید: جلسه خاصی امروز نداشتیم و بحثی در خصوص اصلاح دستمزد هم نشد. اینکه نماینده کارگران اعلام کرده بود حق مسکن افزایش پیدا می‌کند، ما اطلاعی نداریم.

گفتنی است، از بین اعضای کارگری شورای عالی کار برخی در جلسه حضور نداشتند و موضوع افزایش حق مسکن هم در جلسه روز گذشته مطرح نشده است و جلسه بدون خروجی مثبت برای کارگران پایان یافته است.

دیگر خبرها

  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!
  • تشریح مصوبات شورای تأمین استان درخصوص سنگ آهن مرکزی ایران-بافق 
  • تشریح مصوبات شورای تأمین استان یزد در خصوص سنگ آهن مرکزی ایران-بافق
  • برنامه های مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده در سال ۱۴۰۳
  • چالش تعطیلی پنجشنبه‌ها به زنجان رسید!
  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟
  • لودر راهداری بر اثر بی‌احتیاطی کارگران واژگون شد نه سیل
  • لزوم بررسی فنی پل «فرجام» توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران
  • دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن افزایش نیافت