Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@22:23:49 GMT

درمان سرطان پستان بادارو آنتی‌بادی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۴۵۱۰

دانشیار جهاد علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که اثربخشی داروهای آنتی بادی در سرطان پستان باعث انقلاب درمانی شده است، گفت: درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان باید کامل باشد. ناطقان: صفا نجفی متخصص خون و سرطان بالغین، در پاسخ به این سوال که آیا سرطان پستان درمان پذیر است یا خیر، افزود: سرطان پستان در مراحل اولیه به خصوص در مراحلی که هنوز به نقاط دیگر بدن حمله نکرده است، درمان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دانشیار جهاد علوم پزشکی تهران، در ارتباط با روش های درمان سرطان پستان، گفت: درمان اصلی سرطان پستان، جراحی است و درمان های دیگر، به درمان جراحی کمک می کند.

وی ادامه داد: هرچه اندازه تومور بیشتر شود، می توان از درمان های کمکی مثل شیمی درمانی، هورمون درمانی و...، به درمان سرطان پستان کمک کرد.

نجفی با عنوان این مطلب که سرطان پستان انواع مختلف دارد، گفت: ۲۰ درصد از سرطان های پستان دارای گیرنده فاکتور رشدی اپیدرمال egfr یا her۲ هستند.

این متخصص خون و سرطان بالغین، با بیان این مطلب که سه دهه است در دنیا برای فاکتور her۲ مهار کننده های جدیدی ساخته اند، افزود: داروی هرسپتین برای بهبود این نوع سرطان های پستان موثر است.

نجفی ادامه داد: در سپتامبر ۲۰۱۹ مقاله ای در معتبرترین ژورنال پزشکی دنیا در زمینه سرطان(negm) چاپ شده که در این مقاله به اثربخشی این دارو بعد از دو دهه تاکید گردیده است.

وی افزود: در کل تاریخ درمان سرطان های پستان، هیچ دارویی مشابه با مونوکولونال آنتی بادی های ضد her۲ نتوانسته است باعث افزایش بقای این بیماران شود.

دانشیار جهاد علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که اثربخشی داروهای آنتی بادی در سرطان پستان باعث انقلاب درمانی شده است، تاکید کرد: درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان باید کامل باشد، و گرنه طول عمر بیماران قطعا کاهش پیدا می کند.

نجفی در ارتباط با مزایای پوشش بیمه ای داروی هرسپتین، گفت: در سال ۱۳۹۴ یک تحقیق در جهاد دانشگاهی به منظور میزان استفاده از این دارو انجام شد که فقط ۳۰ درصد بیماران موفق به خرید این دارو می شدند. اما همین بررسی در تیر ماه سال ۹۸ انجام شد که مشخص گردید با توجه به وجود داروی ایرانی در کشور، بیش از ۹۸.۸ درصد بیماران از این دارو استفاده کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه داروی هرسپتین فقط برای همین ۲۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان پستان اثربخشی دارد، تصریح کرد: باید از وزارت بهداشت به خاطر دادن مجوز استفاده از این دارو، تشکر کرد. همچنین از بیمه ها که این دارو را پوشش داده اند. منبع: مهر برچسب ها: سرطان پستان ، درمان ، داروهای آنتی بادی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سرطان پستان درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا آنتی بیوتیک‌ها در تسکین سرفه موثرند؟

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آنتی بیوتیک‌ها به کاهش شدت یا مدت زمان سرفه کمک نمی‌کنند حتی اگر یک عفونت باکتریایی مقصر باشد.

به گزارش مهر، پزشکان آنتی بیوتیک‌ها را برای کمک به معالجه سرفه تجویز می‌کنند، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که دارو‌ها به کاهش شدت یا مدت زمان سرفه کمک نمی‌کنند حتی اگر یک عفونت باکتریایی مقصر باشد.

دن مرنشتاین»، محقق ارشد از دانشگاه جرج تاون، گفت: «عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی که باعث سرفه می‌شوند، می‌توانند خطرناک‌تر شوند و ۳ ٪ تا ۵ ٪ از این بیماران دچار ذات الریه می‌شوند.

مرنشتاین گفت: «اما همه افراد در ویزیت اولیه تحت عکسبرداری قرار نمی‌گیرند، به همین دلیل پزشکان هنوز هم آنتی بیوتیک می‌دهند بدون هیچ مدرک دیگری در مورد عفونت باکتریایی.»

وی افزود: «این امر باعث شده است که برخی از بیماران تجویز آنتی بیوتیک برای سرفه داشته باشند.»

برای مشاهده اینکه آیا آنتی بیوتیک‌ها تفاوت ایجاد می‌کنند، محققان استفاده از آن‌ها را در افرادی که دارای عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی بودند، ردیابی کردند.

در حدود ۲۹ ٪ از افراد در ویزیت اولیه پزشکی خود آنتی بیوتیک برایشان تجویز شد، اما این دارو‌ها در مقایسه با کسانی که نسخه‌ای دریافت نکردند، هیچ تأثیری در سرفه شأن مشاهده نشد.

همچنین به همان مدت زمان زیادی طول کشید تا مردم مدت درمان ابتلاء به عفونت شأن سپری شود، خواه آنتی بیوتیک دریافت کرده بودند یا نه- حدود ۱۷ روز.

محققان خاطرنشان کردند که استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک‌ها این خطر را افزایش می‌دهد که باکتری‌های خطرناک در برابر دارو‌ها مقاوم شوند.

مرنشتاین گفت که این مطالعه نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد سرفه را برجسته می‌کند.

وی افزود: «ما می‌دانیم که سرفه می‌تواند نشانگر یک مشکل جدی باشد. علائم جدی سرفه و نحوه درمان صحیح آن‌ها باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد.»

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی/ از کاهش وزن تا پوست سالم(+روش تهیه)
  • آیا آنتی بیوتیک‌ها در تسکین سرفه موثرند؟
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی
  • نتیجه تلاش جامعه آزمایشگاهی تحقق خطوط درمان و شفای بیماران است
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان