Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور درباره برخی اعتراضات به افزایش قیمت بنزین و سوءاستفاده برخی اخلالگران از این اعتراضات اظهار کرد: قطعا مردم خط خود را از تعداد اندکی که با راهبندان و حمله به اماکن، ضدیت خود را با نظام و مردم نشان می‌دهند، جدا خواهند کرد. قطعا مردم از این اعمال و رفتار بیزار بوده و به تعداد اندکی اخلالگر اجازه بهره‌برداری نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اینگونه اخلال‌گری‌ها به موجب قانون، جرم است و نیروهای انتظامی و قضایی وظیفه خود می‌دانند با اخلالگران در سطح شهر و آسیب‌زنندگان به اموال و امکان عمومی برخورد کنند. مطمئن هستم مردم خط خود را از اخلالگران جدا می‌کنند و اجازه نمی دهند از این اعتراض‌ها سواستفاده شود. مسئولان دولتی هم گفتند که هرچه درآمد از محل افزایش قیمت بنزین باشد، برای قشر متوسط و ضعیف هزینه می‌شود.

دادستان کل کشور گفت: در دو روز گذشته مشاهده کردیم که چگونه رسانه‌ها و شخصیت‌های معاند سعی کردند مردم ایران را تحریک کنند؛ به اخلالگرانی که ریشه در خارج از کشور دارند نیز می‌گوییم، قطعا مردم تحریک نخواهند شد. مردم قطعا اخلال در نظم عمومی را در همکاری با مسئولان برطرف می‌کنند و انشالله مشکلات حل خواهد شد. دولت نیز تأکید کرده که این اتفاق تأثیری بر سطح عمومی قیمت‌ها نداشته باشد و امیدواریم مسئولان اقتصادی به خوبی مدیریت و نطارت کنند تا از این مقطع نیز عبور کنیم.

منتظری درباره اینکه قوه‌قضاییه در حوزه کنترل قیمت‌ها و سوءاستفاده‌های احتمالی از افزایش قیمت‌ بنزین، چه اقدامی خواهد کرد، گفت: قوه‌قضاییه موظف است در چارچوب قانون با اخلالگران برخورد کند. درباره قیمت‌ها نیز تعزیرات حکومتی که زیر مجموعه دولت است در کنار بقیه دستگاه‌ها از اخلال‌گری در حوزه بازار و افزایش قیمت‌ها جلوگیری خواهند کرد. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس علی آبادی، وزیر صمت دیروز درکمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص افزایش قیمت پژو پارس گفت: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسؤول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

در حقیقت علی آبادی عملا شورای رقابت را مسئول شرایط ایجاد شده برای متقاضیان پژو پارس در سامانه یکپارچه خودرو عنوان دانست.

این در حالی است که سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی مرکزی ملی رقابت به مهر گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده. بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند. نهادهایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

وی افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال ۱۴۰۱ وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود.

ان فروشی خودروسازان گفت: ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است. شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند. نهادهای دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه ۱۲۴ و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.

وی تاکید کرد: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده. در مراجع قضائی هم همچنان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • واکنش نتانیاهو به اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • واکنش یک حقوقدان به اظهارات جنجالی کریمی قدوسی: بنزین به آتش ایران‌هراسی نریزید
  • واکنش وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس + جزییات مهم
  • واکنش عجیب وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس: ما که مجری نیستیم! | فیلم
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین