Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنگ کتاب و کتاب‌خوانی با عنوان «زنگ دانایی» صبح امروز (۲۵ آبان) دریکی از مدارس مناطق حاشیه‌نشین شهر ایلام «مدرسه شهید نیازیان» با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و اجرایی استان نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در حاشیه برگزاری این مراسم، اظهار کرد: در اولین روز هفته کتاب و کتاب‌خوانی سال جاری تاکنون بیش از 3 هزار جلد کتاب در بین اقشار مختلف در این استان توزیع و اهداشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«عمران خودآموز» بابیان اینکه همزمان با ایام هفته کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در سطح استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، تجلیل از برگزیدگان سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان و اهدای کتاب در مدارس ازجمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

 

وی بابیان اینکه یکی از شاخص‌های دانایی و آگاهی هر جامعه میزان مطالعه و کتاب‌خوانی است، یادآور شد: باید تلاش کرد با برنامه‌های متنوع فرهنگی بستر لازم را برای ایجاد انگیزه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی را در سطح جامعه فراهم کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بابیان اینکه از تازه‌های نشر در هفته کتاب و کتاب‌خوانی نیز رونمایی می‌شود، افزود: مرام تجلیل از خادمان نشر و فعالان حوزه کتاب با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در 27 آبان ماه سال جاری در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

 

خودآموز بیان کرد: اهدای کتاب به اقشار مختلف به‌ویژه دانش آموزان و دانشجویان و همچنین محافل ادبی و هنری یک فرهنگ بسیار ارزشمند است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در طول سال، کتاب‌هایی را به اقشار مختلف مردم، انجمن‌ها و صنوف ادبی و هنری و فرهنگی اهدا می‌کند.

 

گفتنی است، در حاشیه مراسم نواختن زنگ دانایی، آیین اهدای کتاب به دانش آموزان مدرسه شهید نیازیان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

 

بیست و چهارم تا سی‌ام آبان ماه هرسال به‌عنوان هفته کتاب و کتاب‌خوانی نام‌گذاری شده است.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت مسجد اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد 25 آبان زنگ دانایی کتاب و کتابخوانی هفته کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خانواده زنده یاد دکتر فاطمه لشکری در اقدامی خیرخواهانه کتابخانه شخصی وی شامل بیش از ۵۰۰ نسخه کتاب نفیس را با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کتابخانه عمومی خلیج فارس شهر بوشهر اهدا کرد.

افسانه دارابی با بیان اینکه این کتاب‌ها اغلب با موضوع ادبیات فارسی هستند، اظهار کرد: طی مراسمی در سوم اردیبهشت ماه، ضمن تجلیل از این حرکت خیرخواهانه، آئین نکوداشت سال‌ها فعالیت علمی و فرهنگی این بانو در طول حیات خود در این کتابخانه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6081315

دیگر خبرها

  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تخصیص یارانه فرهنگی، سازوکار تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال
  • جزئیات اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت با ارز مبادله‌ای
  • اختصاص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب
  • اختصتص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج بدون مشکل انجام می‌شود
  • اهدای ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان
  • اهدای شاخه گل به بانوان کم‌حجاب در باغ عفیف‌آباد شیراز