Web Analytics Made Easy - Statcounter

شفایی با بیان‌‌اینکه پرونده دومین سوگواره هنری «اربعین» با تقدیر از نفرات برتر بسته شد، گفت:‌ تقدیر از مسن‌ترین مجری طرح «نایب‌الشهید» و نیز عکاس مهمان عراقی نیز در اختتامیه این سوگواره انجام شد.

«سالار شفایی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه دومین سوگواره ملی هنری «اربعین»، اظهار کرد: این آیین پنجشنبه، 23 آبان ماه همزمان با شب ولادت باسعادت رسول خاتم(ص) و امام صادق(ع) و با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسجدالمتقین محله صدر (واقع در منطقه سه تهران) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر دومین سوگواره ملی هنری «اربعین» ادامه داد: برگزاری جشن میلاد نبوی(ص) و رئیس مکتب تشیع، اجرای گروه سرود کانون فرهنگی هنری «مشکات الهدی»، سخنرانی حجت الاسلام دکتر ارزانی که همراه با تقدیر از متولیان سوگواره و تاکید بر گسترش عمق و دامنه آن بود، در کنار تقدیر از برترین ها در رشته های مختلف از بخش های این آیین محسوب می شد.

 

وی با بیان اینکه برترین های این سوگواره در دو بخش تقدیر شدند، گفت: نفرات اول تا سوم بخش عکس به ترتیب عبارتند از: محمد آهنگر از استان خوزستان، دانیال دانش نیا از استان تهران و علی اکبر ملاحی از استان هرمزگان. در بخش نظرسنجی مردمی که از طریق فضای مجازی انجام شد نیز علی طاهری از تهران بنابر آراء مردمی مورد تقدیر قرار گرفت.

 

شفایی ادامه داد: همچنین تقدیر از «حسن النجار»، شرکت کننده عراقی در این سوگواره به عنوان مهمان ویژه و معرفی و تقدیر از دو برگزیده بخش سفرنامه شامل مهدی کوپایی از استان خوزستان به عنوان نفر اول و هانیه مختارپور از تهران به عنوان نفر دوم نیز در مراسم اختتامیه سوگواره ملی هنری «اربعین» انجام شد.

 

وی با بیان اینکه هیئت داوران شش نفره این سوگواره نیز در آیین اختتامیه تقدیر شدند، گفت: همچنین در بخش جانبی این رویداد ملی، با هدف گسترش طرح «نایب الشهید» (نصب تصاویر یک شهید روی کوله پشتی و زیارت به نیابت از او) و فرهنگسازی این طرح برای سال های آینده، از «شریف محمودی»، مسن ترین زائر اربعین محله صدر که به نیابت از شهید «حسن محمودی» در پیاده روی اربعین شرکت کرده بود، تجلیل به عمل آمد.

دبیر دومین سوگواره ملی هنری «اربعین» جامعیت را از ویژگی های این سوگواره برشمرد و تاکید کرد: ارسال آثار از نقاط مختلف کشور همچون استان های خوزستان، فارس، البرز خراسان جنوبی، تهران و ... در کنار برخورداری آثار کیفیت مطلوب، سبب این جامعیت شده است.

 

وی با بیان اینکه برگزاری صفر تا صد این سوگواره با اتکاء بر ظرفیت مردمی در نوع خود بدیع و ابتکاری است، افزود: همراهی بالای امام جماعت و اعضای هیئت امناء و نیز اهالی مسجد سبب برگزاری کیفی آن شد. سال آینده با جدیت بیشتر و کیفیت بالاتری کار را دنبال می کنیم و می کوشیم ظرفیت بین الملل را هم فعال کنیم.

 

شفایی در پایان خاطرنشان کرد: یک روز مانده به اختتامیه، قرارگاه فرهنگی اربعین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قول مساعد به منظور مشارکت هم برای این دوره و نیز دوره های آتی را به دبیرخانه داد که می تواند به گسترش کیفی و کمی کار کمک کند.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت مسجد اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد 25 آبان سوگواره هنری اربعین پیاده روی اربعین حسینی زائران اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی تایبادگفت:نقشه راه این فضای سیار فرهنگی برای ۱۰ روستای "چهاربرجی، پساوه، ارزنچه علیا، پلبند، بهلول آباد، استای، سوران، خیرآباد، فرزنه و محسن آباد " ترسیم شده است.

حسن سالاری افزود: برای راه اندازی این کتابخانه افزون بر سه میلیارد ریال هزینه شده که ۵۰ درصد آن از محل سهم نیم درصد شهرداری‌های این شهرستان، ۲۵ درصد آن از سوی خیرین و ۲۵ درصد دیگر آن از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اهداء کتاب پرداخت شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گفت: در زمان حاضر دومین کتابخانه سیار این خطه مرزی ۳۳۰ نفر عضو فعال دارد که از ۲ هزار و ۵۰ جلد کتاب موجود در آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مخزن این کتابخانه ظرفیت هزار جلد کتاب را داردهم گفت: ۸۰ درصد کتاب‌های موجود در این فضا به بخش کودک و نوجوان اختصاص دارد.

سالاری با بیان اینکه اولین کتابخانه سیار شهرستان تایباد در دهه فجر سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید، افزود: اولین کتابخانه سیار این شهرستان با ۴۰۰ جلد کتاب ۲ هزار نفر عضو فعال دارد که به علاقمندان کتاب و کتابخوانی در هشت روستای این منطقه خدمات فرهنگی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • فعال کردن ظرفیت‌های استانی برای دومین جایزه جوانی جمعیت
  • معرفی نامزد‌های دومین جشنواره «عروسک‌خونه»/ زمان و مکان اختتامیه اعلام شد
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل برگزار می‌شود
  • اختتاميه ليگ آموزشی و پژوهشی هميار محيط زيست تهران به میزبانی باغ کتاب
  • توسعه بازار بین‌الملل دیپلماسی جدید شرکت ارتباطات زیرساخت