Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@06:04:09 GMT

نوروز سال 99 به کدام کشور ها سفر کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۴۶۸۱

نوروز سال 99 به کدام کشور ها سفر کنیم؟

بسیاری از ما همه سال را منتظر رسیدن تعطیلات نوروز هستیم. هر کسی نوروزش را به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کند. برخی ماندن در خانه و دید و بازدید را ترجیح می‌دهند، برخی به شهرهای مختلف کشورمان سفر می‌کنند و برخی دیگر، سفرهای خارجی را انتخاب می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در میان مقاصد سفرهای خارجی، کشورهای آسیایی طرفداران بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت پایین‌تر و البته مسافت کمتر، معمولا عامل این انتخاب است. در این مقاله قصد داریم دو مورد از مقاصد گردشگری نوروزی را به شما معرفی کنیم. کشورهای مالزی و امارات متحده عربی که هر کدام جذابیت‌های خاص خود و طرفداران خاص خود را دارند. 

مالزی و شهرهای آن

بیایید نگاهی به فدراسیون مالزی در جنوب شرقی آسیا شهرهای: مالایا، سنگاپور، صباح و ساراواک بیاندازیم. قبل از هر چیز بهتر است کمی با کشور مالزی آشنا شویم. فدراسیون مالزی در جنوب شرقی آسیا، کشور خاصی محسوب می‌شود. کشوری با آب و هوای استوایی، سواحل زیبا و جنگل‌های انبوه. جایی که فرهنگ‌های کهن و باستانی با هم تلاقی می‌کنند. معابد و مکان‌های مقدس هندو و بودایی را در کنار مساجد با شکوه می‌توانید در این کشور مشاهده کنید.

در کنار همه این‌ها، مظاهر زندگی شیک و مدرن را هم می‌توانید مشاهده کنید. معماری مدرن، ساختمان‌ها و مراکز خرید عظیم، کلاب‌های تفریحی شیک و بسیاری دیگر از موارد زندگی شهری.

مالزی ترکیبی از 13 ایالت است. ساختار فرهنگی و سبک زندگی بعضی از ایالت‌ها با هم متفاوت است. در بعضی از ایالت‌ها تعداد مسلمانان بیشتر است در بعضی دیگر، ادیان دیگر نیز فراوانی بسیاری دارند. بعضی از ایالت‌ها مدرن‌تر هستند و بعضی دیگر حالت روستایی و سنتی و کشاورزی بیشتر غالب است.

در کل می‌توان گفت مالزی کشور تنوع است و برای هر سلیقه‌ای چیزی در آن پیدا می‌شود. این تنوع را حتی در غذاهای این کشور نیز می‌توان مشاهده کرد. خوب است بدانید که به ویژه غذاهای خیابانی و در مالزی و سنگاپور طرفداران بسیاری دارند.

جزیره صباح

جزیره ساحلی صباح در مالزی، دومین ایالت بزرگ این کشور است که 2 میلیون نفر جمعیت دارد. صباح را جزیره‌ای رویایی می‌دانند. ساحل شنی سفید و جنگل‌های استوایی جلوه‌ای کاملا رویا گونه به این جزیره بخشیده‌اند.

مرکز شهر صباح، کوتا کینبالو است و هتل‌های شیکی دارد. هتل‌هایی با منظره دریای چین.

تنوع فرهنگی نیز در این جزیره بی‌نظیر است. سه گروه قومی بزرگ و سی و دو قومیت که هر کدام آداب و رسوم و سنت‌های خاص خود را دارند و البته همه با صلح و صفا در کنار هم زندگی می‌کنند.

ساراواک

ساراواک ایالتی سرسبز در شرق مالزی و در شمال غربی جزیره بورنئو است. مرکز این ایالت کوچینگ نام دارد. این ایالت حدود دو میلیون نفر جمعیت و 124 هزار نفر جمعیت دارد.

چشمه آب گرم ماراراپ و فضای سبز اطراف آن و ساحل نخل سماتان برای دوستداران طبیعت یک بهشت کوچک محسوب می‌شود. همچنین روستای فرهنگی ساراواک، که در آن می‌توانید زندگی بومی، آداب و رسوم و صنایع دستی مردم را مشاهده کنید، از جمله جاذبه‌های این ایالت است.  

امارات و شهرهای آن

همه ما با شهر دبی پایتخت کشور امارات متحده عربی آشنا هستیم. شهری که در مدت زمانی کوتاه، از یک شیخ نشین ساده به یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان تبدیل شد.

امارات کشور پیشتازی است. این کشور با استفاده از درآمدهای نفتی خود را به یکی از قطب‌های گردشگری در سراسر جهان تبدیل کرد. جوری که حالا نیاز چندانی به درآمد نفتی خود ندارد.

اقلیم خاص امارات، خاصیت کویری و رمل‌های زیبا، در کنار خط ساحلی خلیج فارس، توجه گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب کرده است. به ویژه مردم اروپایی که آفتاب سوزان امارات را رویایی می‌دانند.

از این گذشته، امارات کشور ترین‌ها است. بلندترین ساختمان‌ها، بزرگترین مراکز خرید، شیک‌ترین هتل‌ها، هیجان‌انگیزترین پارک‌های آبی، عجیب‌ترین تفریحات و ...

جاذبه‌های گردشگری امارات و به ویژه دوبی آن قدر زیاد است که سختی می‌توان از میان آن‌ها موردی را گلچین کرد. طبیعتا اولین موردی که به ذهن همه می‌رسد، برج‌العرب است. تنها هتل هفت ستاره جهان در برجی با ارتفاع بیش از سیصد متر که شکلی شبیه بادبان کشتی دارد. برج‌العرب سمبل دوبی است.

برج خلیفه یکی دیگر از نمادهای دوبی است. بلندترین برج جهان و یک شاهکار در مهندسی است. چشم انداز این برج در طبقه آخر به ویژه در لحظات غروب آفتاب بی نظیر است. متقاضی برای بازدید از این برج زیاد است و به همین دلیل بهتر است که از قبل تور خود را رزرو کرده باشید.

تا حدودی با کشورهای مالزی و امارات و شهرهای آن‌ها آشنا شدیم. این دو کشور را می‌توان از جمله بهترین گزینه‌ها برای سفرهای نوروزی 99 به شمار آورد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که با توجه به افزایش متقاضی، در ایام نزدیک به نوروز هزینه تورها افزایش می‌یابد. در نتیجه بهتر است از چند ماه قبل تور مورد نظر خود را رزرو کنید. یکی از مراجع معتبر در این زمینه، سلام پرواز است. در صورتی که میخواهید نوروز 99 به شهر دبی سفر کنید و میخواید با تور ارزان به این شهر بروید میتوانید با مراجعه به  https://www.salamparvaz.com میتوانید پکیج‌های مختلف را بررسی و سفر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

اتحادیه اروپا به دنبال اجرای طرح جدیدی است که براساس ان،‌ به شهروندان 6 کشور عربی جنوب خلیج فارس، ویزای شنگن 5 ساله ارائه می شود.

به گزارش عصرایران، سایت شبکه العربیه نوشت: براساس این طرح، شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس،‌ در اولین درخواست، ویزای 5 ساله شنگن دریافت خواهند کرد.

این طرح قرار است شامل شهروندان 6 کشور جنوب خلیج فارس یعنی کویت، عربستان سعودی،‌ قطر،‌ بحرین، امارات و عمان شود. البته در حال حاضر، شهروندان امارات از دریافت ویزای شنگن ، معاف هستند.

این نشانه ای از ارتقای همکاری میان شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در راستای منافع دو طرف است.

شورای همکاری خلیج فارس پیش از این با اتحادیه اروپا در مورد مسائل مربوط به معافیت شهروندان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از ویزای شینگن گفتگو کرده بود.

ویزای شنگن ، ویزای مشترک 29 کشور اروپایی است. افراد با دریافت ویزای شنگن می توانند به 28 کشور بقیه نیز آزادانه و بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه، سفر کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لغو ویزای شنگن برای شهروندان امارات آسان سازی ویزای شنگن برای مردم 60 کشور جهان: صدور اینترنتی ویزا در 20 دقیقه تلاش بحرین برای معافیت شهروندانش از ویزای شنگن

دیگر خبرها

  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی
  • ◄ افزایش حجم تجارت ایران با 15 کشور همسایه در سال 1402
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • تعطیلی دو روزه آخر هفته، رونق سفر و مصیبت حمل و نقل
  • روستای سهیلی جزیره قشم مقصد گردشگری دریایی در کشور
  • اجرای موفق طرح ملی پایش مراکز درمانی کشور در تعطیلات نوروز
  • استقبال از محصولات پزشکی ایران در مالزی
  • اجرای طرح ملی پایش مراکز درمانی کشور در تعطیلات نوروز