Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@06:18:52 GMT

مدراس صدرا باید در کشور توسعه یابد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۴۷۰۱

مدراس صدرا باید در کشور توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی ظهر شنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان مدارس معارف اسلامی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه توسعه معارف و علوم دینی به عنوان یک اصل مهم در برنامه ریزی های د ر جامعه مورد توجه قرار گیرد، گفت: مدارس صدرا بستر مناسبی برای توسعه معارف و علوم دینی در جامعه هستند که باید به این اصل توجه ویژه صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حضور تیم جدید در سازمان تبلیغات اسلامی را به عنوان فرصت مناسب برای توسعه فعالیت‌های این سازمان عنوان کرد و افزود:  با حضور تیم جدید مدیریتی در سازمان تبلیغات اسلامی شاهد رشد و ارتقاء کمی و کیفی برنامه‌ها و مأموریت ها خصوصاً مدارس صدرا هستیم.

خاتمی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی مدارس صدرا باید موردتوجه قرار گیرد، راه اندازی مدارس صدرا را گامی مهم و ارزشمند برای توسعه علوم و معارف دینی در جامعه عنوان کرد و گفت: بستر موجود در مدارس صدرا بستر مناسب و خوبی است و باید برای توسعه کمی و کیفی این مدارس تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه طرح کلی مدرسه صدرا با رویکرد افزایش کمی و کیفی برنامه‌ها توسط اداره کل تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش تدوین و ارائه شود، افزود: استان زنجان استان، عالم پرور و دارای زیرساخت‌های مناسب در زمینه علوم  و معارف دینی است و مجموعه استان  در حد توان فضا و بستر مورد نیاز برای توسعه فعالیت‌های مدارس صدرا را فراهم خواهد کرد.

 خاتمی با بیان اینکه مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا یکی از رویش‌ها و برکات انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: ظرفیت‌های بسیاری در استان و شهر زنجان وجود دارد که می‌توان در راستای توسعه علوم و معارف اسلامی از آن بهره مند شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در زمینه مدارس صدرا برای دختران باید برنامه ریزی ویژه صورت دهد، گفت: استان زنجان ظرفیت خوبی برای راه اندازی مدارس صدرا ویژه دختران دارد.

مدیرعامل سازمان مدارس معارف اسلامی نیز در ادامه با اشاره به تحصیل ۱۲ هزار نفر دانش آموز در مدارس صدرا، گفت: سازمان  تبلیغات اسلامی نگاه ویژه‌ای به مدارس صدرا داشته و برای توسعه کمی و کیفی این مدارس برنامه ریزی علمی و عملیاتی صورت داده است.

حامد تقدیری با بیان اینکه دانش آموزان مدرسه صدرای زنجان در موقعیتی نابسامان در حال تحصیل هستند، افزود: نیاز به مکانی جدید برای برگزاری کلاس‌ها بیش از پیش در این مدرسه احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد ما در قبال مدارس صدرا نگاه حمایتی برای پرورش و آماده سازی نوجوانان برای ورود به حوزه است، ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی نگاه ویژه به مدارس صدرا دارد.

کد خبر 4773724

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان علی خاتمی مدارس صدرا بوشهر زلزله یوم الله 13 آبان شهرکرد ایلام گرگان راهپيمايي 13 آبان شیراز قزوین تئاتر کودک و نوجوان هفته وحدت خطبه های نماز جمعه سفر استانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشو گفت: هیئت وزیران آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف را در جلسه ۱۴۰۲.۱۲.۱۶ تصویب کرده بودند که این آیین نامه اکنون جهت اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا خان محمدی اظهار کرد: محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور «آئین نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق نواحی و محلات مختلف» را که به پیشنهاد شماره ۱۴۸۴۳۱ مورخ ۱۴۰۲.۷.۱۰و زارت آموزش و پرورش و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون جمهوری اسلامی ایران ارائه شده بود و در جلسه ۱۴۰۲.۱۲.۱۶ تصویب شد، جهت اجرا ابلاغ کرد.

وی افزود: در ماده (۴) بعد از عبارت «غیر مسکونی» عبارت بدون الزام به تغییر کاربری در موارد غیر استیجاری» اضافه می‌شود.

خان محمدی با اشاره به اینکه در ماده (۶) بررسی جوانب فنی و ایمنی ساختمان‌های موضوع این آئین نامه تغییر کرد، ادامه داد: بررسی جوانب فنی و ایمنی ساختمان‌های احداثی یا تکمیلی و تأیید استحکام بنای این ساختمان‌ها با رعایت ضوابط طراحی فضاهای آموزشی برنامه‌ریزی معماری همسان مدارس ابتدایی و متوسطه موضوع بخشنامه شماره ۹۵/۵۷۶۷۴۹ مورخ ۱۳۹۵.۳.۳۱ سازمان برنامه و بودجه کشور در چارچوب مقررات ملی ساختمان برعهده سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور و واحدهای تابع خواهد بود.

وی گفت: بررسی جوانب فنی و ایمنی ساختمان‌های استیجاری و خریداری شده و تأیید استحکام بنای این ساختمان‌ها در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه از جمله مقررات ملی ساختمان و با رعایت ضوابط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور حسب مورد با استفاده از ظرفیت مهندسان مشاور واجد گواهی صلاحیت از سازمان برنامه و بودجه کشور برعهده سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور و واحدهای تابع است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: در ماده (۱۱) بعد از عبارت و بناهای احداثی عبارت تکمیل اضافه می‌شود و تبصره این ماده حذف و تبصره ۱ جدید با عنوان در مورد ساختمان مدارس و یا مراکزی که مطابق فرآیندهای مندرج در این آئین نامه استحکام بنا گرفته اند و توسط مؤسس دیگری اجاره یا خریداری می‌شوند به شرط منقضی نشدن تاریخ تأییدیه لحاظ جوانب فنی و ایمنی و استحکام بنای ساختمان تا زمان اعتبار تأییدیه دریافت مجدد تأییدیه یادشده ضروری نیست و تبصره ۲ جدید در موارد فوق چنانچه حوادث غیر مترقبه مانند، زلزله، سیل و طوفان رخ دهد، مؤسسان طبق اعلام سازمان، نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور ملزم به دریافت تأییدیه مجدد استحکام بنای ساختمان خواهند بود. به ماده یادشده الحاق می‌شوند. اصلاح عبارت ظرف سه سال از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این آئین نامه به عبارت حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۵ تغییر ماده (۱۲) آئین نامه است.

کد خبر 739717

دیگر خبرها

  • توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش غیردولتی در سال ۱۴۰۳
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • ابلاغ آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • ابلاغ آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • دمای هوای استان زنجان کاهش می یابد
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • ناوگان حمل و نقل علوم پزشکی کردستان توسعه می یابد
  • دوربین‌های نظارتی در بهشت زهرا(س) افزایش می‌یابد