Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@05:43:19 GMT

گزارش نشست تخصصی چشم انداز توسعه پایدار برج میلاد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۴۸۲۲

گزارش نشست تخصصی چشم انداز توسعه پایدار برج میلاد

نشست تخصصی "چشم انداز توسعه پایدار برج میلاد" با محوریت بررسی طرح جامع ۱۲۰ هکتاری برج میلاد، با حضور جمعی از معماران، شهرسازان و متخصصان و مدیران شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه گروه مطالعاتی طرح جامع، گزارشی از مطالعات خود را در خصوص  ساخت هتل و مرکز تجارت جهانی برج میلاد که زمینی به مساحت ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ هکتار دارد، ارائه کردند. 


همچنین آنها نتایج مطالعات  خود را از میزان رضایت مندی شهروندان از برگزاری رویدادهای مختلف برج میلاد، هزینه کرد شهروندان برای بازدید از این مجموعه، نظرسنجی های انجام شده از میزان رضایت شهروندان به هنگام بازدید از طبقات مختلف برج میلاد، تجارب بدست آمده از برج های مخابراتی دنیا،  خدمات ارائه شده در مجموعه برج میلاد ،نتایج مطالعات منظر شهری سایت برج میلاد، ظرفیت های توسعه سایت و ... خطاب به مدیران شهری و متخصصان این حوزه گزارش کردند.


 مجتبی توسل مدیرعامل برج میلاد، ضمن قدردانی از مهندسان و همچنین مدیریت شهری بابت تصمیم گیری  برای ساماندهی فاز دوم برج میلاد، گفت: «امروز چه بخواهیم یا نخواهیم، با سازه ای  بنام"برج میلاد" در کلان شهر تهران مواجه هستیم، برج میلاد با سرمایه گذاری کلان ساخته شده  و تا به امروز نیز کارکردهای خود را داشته است. بنابراین فارغ از سلایق مختلف، امروز با واقعیت این سازه مواجه هستیم و انتقاد به فلسفه وجودی و ضرورت ساختش دیگر موضوعیت ندارد. ما باید در فاز تکمیلی و توسعه ای برج میلاد اقدامی را انجام دهیم که هم به نفع شهروندان باشد و هم نظرات کارشناسان و خبرگان را تامین کنیم».


وی با اشاره به وضعیت برج میلاد که از سال ۱۳۷۱ تصمیم به ساخت آن گرفته شده است، افزود: «موضوع دیگر تهدیدهایی است که امروز این برج را هدف قرار داده است. ۵۰ هزار متر زمین با این میزان کیفیت در کنار بزرگراه همت ظرفیتی است که کمتر می توانیم به بدیل آن دسترسی داشته باشیم. از زمانیکه برج میلاد و همچنین مرکز همایش های آن ساخته و بهره برداری شده ، اجرای فاز دوم آن به تعویق افتاده است و این فاز مانند پهنه ای مستقل از سرزمین اصلی جدا شده است؛ این در حالی است که در طرح کلی که در اسناد شهرداری تهران نیز وجود دارد، ساخت سازه، مرکز همایش ها، هتل و مرکز تجارت جهانی بعنوان  یک مجموعه واحد و مشترک و بعنوان مکمل یکدیگر دیده شده است».


توسل با بیان اینکه جدایی یک بخش از پروژه بعنوان نقص یک پیکره مکمل است، ادامه داد: «ما امروز دور هم جمع شده ایم تا نتایج مطالعات انجام شده برای ساخت هتل و مرکز تجارت جهانی را  در حضور صاحبنظران، متخصصین و مدیران شهری مورد بررسی و مشورت قرار دهیم».


مدیرعامل برج میلاد صحبت های خود را اینگونه تکمیل کرد: «سازه برج میلاد با تمام ویژگی هایی که دارد هیچگاه محل درآمد نبوده و هزینه های بلیت فروشی آن نمی تواند هزینه های نگهداشت آن را تامین کند. هچنین برخی  گمان می کنند که مرکز همایش های برج میلاد یک مرکز درآمدی برای این مجموعه است، این درحالی است که این مرکز باید به محلی برای رویدادهای فرهنگی و توسعه علمی تبدیل شود. بنابر آنچه که در مطالعات اولیه آمده است، هتل و مرکز تجارت جهانی به عنوان بخش درآمدزای مجموعه برج میلاد دیده شده که متاسفانه اجرای این بخش از طرح، سالهاست به تعویق افتاده است».


به گفته توسل، بنابر اسناد تدوین شده شهرداری تهران، پهنه ۱۲۰ هکتاری این مجموعه که هم اکنون شامل بیمارستان میلاد، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان انتقال خون است، قرار بوده به عنوان یک مجموعه کاملاً فرهنگی و گردشگری تعریف شود که هم اکنون تنها بخشی از آن به مجموعه فرهنگی تبدیل شده است.


وی در پایان تاکید کرد: «در حال حاضر ۷/۱۷ هکتار عرصه از این مجموعه ۱۲۰ هکتاری در اختیار برج میلاد باقی مانده است و معادل همین میزان نیز اراضی حاشیه ای است. باید برای این ظرفیت فوق العاده تصمیم گیری همه جانبه شود و به همین دلیل با همفکری اعضای شورای شهر تهران، توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری، مشاور انتخاب و مطالعات تکمیلی برای ساماندهی عرصه های باقی مانده انجام شده است و امیدواریم که نتایج  حاصله از آن بتواند نقش مهم در رونق اقتصاد شهری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان داشته باشد».


رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ تهران نیز  گفت: «برج میلاد در منطقه ۲ قرار داد، اما سرنوشت این مجموعه همواره در هاله ای از ابهام بوده و این مجموعه همانند جزیره ای در این منطقه است که اتفاقات بسیاری در آن رخ می دهد».


وی تصریح کرد: «مدیریت در کلانشهری همچون تهران گران است، بنابراین باید در تصمیم گیری ها بسیار دقت داشته باشیم که اقدامات انجام شده نتایج خوبی برای شهروندان به ارمغان بیاورد».
در این نشست، سپس جمعی از معماران و شهرسازان مطرح کشور که همواره به عنوان مشاوران معماری و طراحی منظر شهری در پروژههای بزرگ شهری حضور دارند، نظرات خود را برای طرح جامع برج میلاد، ارائه دادند.


به گزارش روابط عمومی برج میلاد، در نشست نخست "چشم انداز توسعه پایدار برج میلاد" به کلیات و ملزومات تهیه طرح  جامع برای رسیدن به چشم انداز توسعه پایدار برج میلاد پرداخته شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برج ميلاد شهرسازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد شانیان بیان کرد: با توجه به قرارگیری همدان به عنوان کریدور غرب کشور، ایجاد نخستین شهرک تخصصی پخش کالا را در راستای توسعه و رونق تولید و تجارت از نیازهای استان همدان دانست.

وی افزود: فعال کردن انجمن صنعت پخش در سطح استان را ضروری دانست و گفت: در راستای ساماندهی و نظام مند شدن و رفع مشکلات و موانع فعالان این صنف را پشتیبانی خواهیم کرد.

شانیان تصریح کرد: راه اندازی نخستین شهرک تخصصی پخش در همدان موجب استفاده مطلوب و بهینه از ظرفیت‌های تجاری و تولیدی استان به ویژه در غرب کشور می‌شود و بی تردید اثرات مثبتی در زمینه صادرات و توسعه اقتصادی استان خواهد داشت.

مدیرکل صمت استان همدان با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان در دولت سیزدهم گفت: با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری، دولت مردمی تلاش دارد رشد و تعالی بازار و اقتصاد را با مشارکت و همراهی مردم محقق کند.

لازم به ذکر است، مدیرکل صمت استان با همراهی معاون بازرسی و نظارت این اداره کل از چند شرکت پخش در همدان بازدید کردند.

کد خبر 6079283

دیگر خبرها

  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • سحرگاه بیم و امید ۴محکوم به مرگ پای چوبه دار
  • انتقال مفهوم کرامت به مردم ضروری است
  • ‌سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید فردا رونمایی می‌شود
  • دستگیری ۴زن بدل انداز در شاهرود/متهمان غیر بومی و سابقه دار بودند
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد
  • ایجاد نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان