Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ حشد شعبی عراق در بیانیه‌ای صحت و سقم اخبار منتشر شده درباره وارد کردن گازهای اشک‌آور به عراق توسط این نیروها و استفاده از آن علیه معترضان عراقی را رد کرد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، حشد شعبی عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن رد صحت و سقم سند منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی درباره واردات گازهای اشک‌آور توسط این نیروها به عراق و استفاده از آنها علیه معترضان، تأکید کرد که برخی طرف‌های بین‌المللی به دنبال خدشه وارد کردن به چهره حشد شعبی عراق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه آمده است: برخی رسانه‌های متخاصم سند جعلی را منتشر کرده‌اند که بیانگر وارد کردن گازهای اشک‌آور به کشور توسط حشد شعبی است. این درحالی است که این سند خالی از هرگونه امضا، مهر و یا اسم مسؤول حشد است.
حشد شعبی در ادامه آورده است: ما می‌دانیم که این سند از جمله سلسله هجمه‌ها توسط کشورهایی است که همواره در امور داخلی عراق مداخله می‌کنند. این طرف‌ها از همان روز اول تشکیل حشد تا به امروز برای خدشه وارد کردن به وجهه فرزندان غیور عراق به ویژه در جریان تظاهرات تلاش کرده‌اند؛ تظاهراتی که با فریاد ملت علیه ظلم و فساد آغاز شد.
عفو بین‌الملل پیشتر مدعی استفاده مقامات عراق از گازهای اشک‌آور برای کشتن معترضان به جای متفرق کردن آنها شده بود.
همچنین جنبش عصائب اهل الحق نسبت به میزان انحطاط حرفه‌ای که دو شبکه در تعامل با وقایع عراق گرفتار آن شده‌اند، ابراز تاسف کرد و افزود، این دو شبکه حشد شعبی و مرجعیت دینی را هدف قرار داده‌اند.
جنبش مذکور در بیانیه‌ای آورده است: این دو شبکه مدتی است که مرجعیت دینی، حشد شعبی و ارزش‌های جامعه را هدف گرفته و رویکردی مداوم در تحریک به خشونت و آشوب در داخل کشور در جریان تظاهرات‌ها را دنبال می‌کنند و این کار را با دروغ‌پراکنی و جعل اخبار انجام می‌دهند.
این جنبش افزود: این دو شبکه از سوی منابعی واحد و شناخته شده برای مدتی مشخص جهت وارونه نشان دادن واقعیت‌ها در قالب طرحی خبیثانه برای تحقق اهداف سیاسی مشخص تامین مالی می‌شوند. برچسب ها: حشد شعبی ، معترضان عراقی

منبع: خرداد

کلیدواژه: حشد شعبی معترضان عراقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه العالم؛ هدف از سفر چند روزه نخست وزیر عراق به واشنگتن و دیدار وی با جوبایدن رئیس جمهور آمریکا و آنتونی بلنکین وزیر امور خارجه این کشور تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از عراق و گام برداشتن به سمت روابطی برابر بین دو کشور است.
«نوید بهروز» خبرنگار این شبکه با تهیه گزارشی در این باره گفت در این سفر قرار است «محمد شیاع السودانی» با «لوید آستن» وزیر دفاع آمریکا و شماری از مسئولان سیاسی، اقتصادی و امنیتی این کشور دیدار و گفت و گو کند.
وی تصریح کرد در زمان و موقعیت حساسی که عراق و منطقه در حال گذران آن هستند نخست وزیر عراق راهی واشنگتن شد تا پرونده‌های داغ از جمله آینده روابط بین بغداد و واشنگتن و حضور آمریکا در عراق و جنگ غزه را بررسی کند.
نخست وزیر عراق در این باره گفت قطعاً دیدار من با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بحث و بررسی شرایط و اوضاع منطقه و بروز تنش‌هایی است که اکنون در منطقه شاهد آن هستیم و همچنین برقراری آتش بس، متوقف کردن جنگ در غزه، عدم گسترش درگیری‌ها در منطقه و مذاکرات مهم با هدف جدول زمانی مشخص برای پایان دادن به ائتلاف بین المللی است.
خبرنگار این شبکه در ادامه این مطلب افزود ترور‌های برخی از فرماندهان نیرو‌های حشد الشعبی در مرکز بغداد، نقض‌های پیاپی حاکمیت عراق و پایان دادن به حضور آمریکایی‌ها در این کشور یکی از مهمترین خواسته‌های مردم عراق است که در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و این موضوع باعث تیره شدن روابط بین دو کشور در ماه‌های اخیر شده است، اما این در حالی است که واشنگتن تلاش می‌کند این مسئله را دور بزند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
«حسین العامری» یکی از نمایندگان مجلس عراق در این باره گفت تمام نمایندگان مجلس عراق خواهان تعیین جدول زمانی برای خروج نیرو‌های بیگانه و اشغالگر از خاک این کشور است بنابراین ما دولت را ملزم می‌کنیم که هرچه سریعتر با طرف آمریکایی مذاکره و نیرو‌های رزمی و جنگی خود را از عراق خارج کند.
خبرنگار این شبکه در ادامه این گزارش تصریح کرد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، خطرات گسترش جنگ و پیامد‌های آن بر عراق و منطقه با قدرت خودش را بر جدول سفر کاری چند روز نخست وزیر عراق به واشنگتن تحمیل کرده است به این عنوان که آمریکا شریک جنگ در غزه محسوب می‌شود و مردم و مقاومت عراق یک محور تاثیرگذار و حامی مقاومت هستند.
«کاظم الرکابی» نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق در این باره گفت: این سفر حامل پرونده‌های زیادی است نخست بررسی پیمانی است که در سال ۲۰۰۸ بین دولت عراق و آمریکا امضا شد و دوم بررسی جوانب سیاسی است که در این برهه از زمان بسیار مهم است.
خبرنگار این شبکه در ادامه این مطلب خاطر نشان کرد علاوه بر جوانب امنیتی، عراق به تغییر شیوه و رفتار واشنگتن به رفتاری برابر و مشترک بین دو کشور براساس توافق چارچوب مشترک و رهایی از محدویت‌های اقتصادی و مالی چشم دوخته است که واشنگتن این شیوه رفتار را همچنان از سال ۲۰۰۳ به بغداد تحمیل کرده است.
نوید بهروز در پایان این گزارش افزود مسئله اصلی سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن تعیین جدول زمانی خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور و گام برداشتن به سمت روابطی برابر بین دو کشور است. خواسته‌ای که واشنگتن در باره آن سهل انگاری می‌کند و تلاش می‌کند خواسته‌های خود را به دولت عراق تحمیل کند.

دیگر خبرها

  • غریب آبادی برای شرکت در کمیته مشترک قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم وارد دمشق شد
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • واکنش رامبد جوان به «دشمن خدا»
  • حمایت مردم عراق از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است
  • آیا نصب داون پایپ روی خودروهای توربوشارژ امری ضروری است؟
  • باد و باران به ۶۲ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد
  • اسرائیل تلاش می‌کند بر حجم ضربات وارد شده سرپوش بگذارد
  • استقبال عراقی ها از پاسخ ایران به اسرائیل (فیلم)
  • استقبال عراقی‌ها از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی