Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@03:46:16 GMT

7 سال بعد از کارت قرمز شجاعی در آزادی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۴۹۳۰

7 سال بعد از کارت قرمز شجاعی در آزادی

کاپیتان تیم ملی ایران برای دومین بار در بازی های ملی اش از زمین بازی اخراج شد و هردو اخراج او در رقابت های مقدماتی جام جهانی بوده است.

به گزارش" ورزش سه" مسعود شجاعی در دقیقه 81 بازی تیم های ملی ایران و عراق در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر از زمین بازی اخراج شد. تیم ملی ایران در ادامه نتوانست برابر عراق مقاومت کند و با گل دقایق پایانی بازی را به حریفش باخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


بعد از این بازی انتقادهای زیادی از مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی ایران شد. او که پیش از این و در زمان کارلوس کی روش هم طعم تلخ انتقادهای تند و تیز را شنیده بود این بار نه فقط به خاطر نمایشش در این مسابقه که به دلیل گرفتن کارت زرد دوم در آن دقایق حساس بازی مورد سرزنش قرار گرفت.

 


اما این دومین بار است که شجاعی در تیم ملی ایران از زمین بازی اخراج می شود. اولین بار او 7 سال پیش و در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 در مرحله گروهی با گرفتن کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شده بود.


در بازی دوم دور گروهی تیم ملی ایران که با تیم کره جنوبی در تهران مسابقه داد. بازی نزدیک دو تیم با نتیجه صفر بر صفر در نیمه اول به پایان رسید اما شاگردان کی روش نیمه دوم را با فشار و محکم شروع کردند و در همان ابتدای بازی مهرداد پولادی و مسعود شجاعی کارت زرد گرفتند. شجاعی 5 دقیقه بعد از اولین کارت زردش کارت دوم را هم گرفت و از زمین بازی اخراج شد.

 


 و در حالی که بازی با نتیجه صفر، صفر در جریان بود مسعود 5 دقیقه بعد کارت زرد دوم را هم گرفت و از زمین بازی اخراج شد. البته که در آن بازی تیم ملی ایران با گل جوادنکونام در یک رفت و برگشت با یک شوت محکم دروازه کره را باز کرده و تیم ملی ایران به سه امتیاز با ارزش دست پیدا کرد. بعد از آن بازی رسانه ها از شوک مثبت این اخراج صحبت کردند موضوعی که بعد از پایان بازی با عراق شکل دیگری گرفت و تبدیل به انتقادات تند علیه کاپیتان تیم ملی شد.


این بار اما اخراج مسعود شوک مثبتی برای تیم ملی نبود و تیم که برابر عراق نمایش خوبی نداشت در دقیقه پایانی بازی را واگذار کرد.

تراکتور مسعود شجاعی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تراکتور مسعود شجاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیلیانو مارتینز چرا با وجود دریافت ۲ کارت زرد مقابل لیل از بازی اخراج نشد؟

امیلیانو مارتینز یکی از قوانین فراموش شده فوتبال را زنده کرد.

در جریان دیدار برگشت لیل و استون ویلا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ کنفرانس اروپا ۲۰۲۳/۲۴، امیلیانو مارتینز دو کارت زرد از داور دریافت کرد اما از زمین اخراج نشد.

همان همیشگی؛ امیلیانو مارتینز بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها

در نگاه اول به نظر می رسید که داور دچار اشتباه بزرگی شده است اما در واقع یکی از قوانین کمترشناخته شده فوتبال در مورد این دروازه بان آرژانتینی به اجرا درآمده است. مارتینز یک کارت زرد در جریان بازی دریافت کرد و کارت زرد دیگر به دلیل حرکات معروف او در ضربات پنالتی به ثبت رسید. به نقل از وبسایت گل؛ طبق قوانین فیفا در بازی هایی که به ضربات پنالتی می رود، کارت های زرد در دو بازه مجزا محاسبه می شود؛ بازه جریان مسابقه و بازه ضربات پنالتی. به این ترتیب اگر بازیکنی با کارت زرد در جریان بازی وارد ضربات پنالتی شود و در جریان ضربات پنالتی هم کارت زرد بگیرد، از بازی اخراج نمی شود اما هر دو کارت زرد در کارنامه انضباطی او برای دیدارهای بعدی ثبت خواهد شد.

از دست ندهید ????????????????????????

خوشحالی آلونسو از تقابل با رم در لیگ اروپا؛ بی‌احترامی یا انتقام‌جویی؟ تیم منتخب گل‌سازهای فوتبال ایران کابوس انگلیسی‌ها؛ فقط نماینده بی‌ادعا آبروداری کرد! دروازه‌بان آرژانتین بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها رفت

دیگر خبرها

  • امیلیانو مارتینز چرا با وجود دریافت ۲ کارت زرد مقابل لیل از بازی اخراج نشد؟
  • کلانتری: از صحبت‌های مسعود شجاعی انگیزه می‌گیرم
  • مسعود شجاعی و پوکر عجیب در هوادار
  • پیروزی دو گله تیم مسعود شجاعی از دست رفت
  • ترکیب تیم مسعود شجاعی برای دربی کوچک
  • بازگشت سرمربی پرسپولیس به کنار خط در آبادان
  • عنایتی: هوادار با شجاعی متحول شده است
  • دیدار متفاوت شجاعی و تورس در فاصله چند روز
  • انریکه: با حضور آرائوخو هم می‌توانستیم بارسلونا را ببریم؛ کارت قرمز عادلانه بود؟ ندیدم!
  • خشم بی‌سابقه ژاوی: به داور گفتم خیلی ضعیفی؛ این یک فاجعه بود!