Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران از اردبیل،نشست هم‌اندیشی دادگستری و بازرسی کل استان با حضور مسئولان استان برگزار شد و در این نشست به اهمیت رسیدگی به پرونده‌های ورودی و نیز صیانت از بیت‌المال و اراضی تاکید شد.
ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این نشست اظهار داشت: در هفت ماهه امسال بیش از 2 هزار هکتار از اراضی ملی استان اردبیل به بیت‌المال اعاده شده که ارزش ریالی اراضی اعاده شده را بیش از هزار و 767 میلیارد ریال برآورد شده است و در این زمینه تشکیل 638 پرونده با 753 متهم محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: 369 مورد اجرای حکم داشتیم و میزان جرایم اخذ شده از محل پرونده‌های تصرف اراضی ملی بیش از سه میلیارد و 110 میلیون بوده است که در برخورد با دست‌درازان به اراضی ملی و منابع طبیعی هیچ کوتاهی و اغماضی در کار نخواهد بود و عزم و تلاش دستگاه قضائی برخورد با زمین‌خواران و متصرفان اراضی ملی بسیار جدی است.
عتباتی با اشاره به هماهنگی و همپوشانی تشکیلات قضائی و بازرسی استان نیز بیان کرد: حوزه مبارزه با فساد یک امر کاملا ضروری و مهم است و در این زمینه نقش بازرسی کل بسیار تاثیرگذار است که امیدواریم با افزایش تعاملات و هم‌اندیشی‌ها بتوانیم در راستای رفع دغدغه‌های مردمی پیشگام باشیم.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد ما بر اقدامات و برخوردهای بازدارندگی و پیشگیرانه است و نقش نظارتی، پیشگیرانه و بازدارندگی بازرسی کل اردبیل در این خصوص به‌مراتب تأثیرگذار و مهم است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های خوبی مبنای کار باشد.
ریشه‌کردن کردن فساد اولویت نخست دستگاه قضائی است
نورمحمد کاظمی‌الموتی بازرس کل استان اردبیل نیز در ادامه با اشاره به این که ریشه‌کردن کردن فساد اولویت نخست دستگاه قضائی است اظهار کرد: بازرسی کل کشور در این زمینه به عنوان عالی‌ترین دستگاه نظارتی پیشگام حرکت می‌کند و درصدد هستیم با تعاملات و بررسی موانع و مشکلات برنامه‌های خوبی را پیش ببریم.
وی با اشاره به این که در روند رسیدگی‌ها بازرس قضایی، قرار تأمین‌ها، اعتراض به قرار تأمین‌ها و تشدید و تخفیف آن‌ها را پیش‌بینی کرده و پیداست که این قانون فراتر از بقیه قوانین و در کنار آئین دادرسی کیفری است بیان کرد: باید در راستای رسیدگی به پرونده‌ها همکاری‌های خوبی را داشته باشیم.
بازرس کل استان اردبیل تصریح کرد: مهم‌ترین اولویت این مجموعه ایجاد نظم و امنیت در سطح استان و نیز برقراری عدالت اجتماعی است که به همین منظور مبارزه با فساد را در دستور کار قرار داده و برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم و بیت‌المال تمام تلاش و جدیت خود را به‌کار می‌گیریم.
کاظمی‌الموتی اظهار کرد: عدم توجه به موضوع استرداد مال در پرونده‌های تضییع اموال و حقوق بیت‌المال و عدم ابلاغ و اطلاع روند رسیدگی به پرونده‌های ارجاع شده به محاکم قضایی از سوی بازرسی کل استان از موانع و مشکلات موجود به شمار می‌رود که در این زمینه باید برنامه‌های خوبی پایه‌ریزی شود.
رسیدگی به پرونده‌های ارسالی اولویت اساسی است

در ادامه تقی‌زاده رئیس محاکم تجدیدنظر استان ضمن اشاره به مواردی در تنظیم و تشکیل پرونده‌‌ها در بازرسی کل گفت: شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان به‌عنوان شعبه ویژه رسیدگی به گزارش‌ها و پرونده‌های ارسالی از بازرسی کل استان تعیین‌شده است.
به نوشته خبرگزاری تسنیم مظفری مستشار شعبه اول تجدیدنظر به‌عنوان شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های ارجاع شده از بازرسی کل استان با اشاره به نواقصی که باید در تهیه گزارش‌ها و پرونده‌ها مدنظر کارشناسان بازرسی کل قرار گیرد اظهار کرد: به اذعان مسئولان مالی اکثر دستگاه‌های مورد نظارت و بازرسی، ورود بازرسی کل استان در بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان موجب اصلاح و تصحیح روند غلط در ادارات استان شده است.
در پایان سایر حاضرین نقطه نظرات و دغدغه‌های خود را در زمینه گزارش‌ها و پرونده‌های تشکیل‌شده در بازرسی کل استان و نحوه رسیدگی در مراجع قضایی استان بیان کردند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: دادگستری دادگستری اردبیل اراضی اراضی ملی بیت المال منابع طبیعی دستگاه قضایی اردبیل صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۵۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۱۰ هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان

مریم رضاپور در تشریح عملکرد معاونت غذا و دارو در حوزه ملزومات پزشکی اظهار کرد: اداره نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت با اهداف نظارت بر عملکرد بیمارستان‌ها، پیگیری کمبود ملزومات و تجهیزات پزشکی 
نظارت و بازرسی از اصناف و شرکت‌های توزیع کننده تجهیزات
گشت مشترک با سایر سازمان‌ها و نهاد‌های بازرسی فعالیت می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: نظارت و بازرسی واحد‌های تولیدی استان جهت رعایت ضوابط و الزمات در سال ۱۴۰۲ فعالیت‌های خود را ادامه داد.
مدیر اداره نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو، تعداد پرونده‌های بررسی شده در سامانه احراز صلاحیت عمومی ۱۷ پرونده، احراز مسئول فنی ۱۵ پرونده، احراز ثبت شعبه ۱۹ پرونده و تمدید مجوز را ۳ پرونده عنوان کرد.
تعداد بازدید از عرضه کنندگان و توزیع کنندگان تجهیزات ثبت نشده در سامانه ۹ مورد، تعداد بازدید گشت مشترک ۴ مورد
تعداد بازدید منجر به کشف قاچاق ۲ مورد تعداد بازدید تولیدی‌های تجهیزات پزشکی ۴ مورد، تعداد بازدید انبار‌های جدید ۱۰مورد
که در مجموع ۱۲۳ بازدید صورت گرفته است.
رضاپور، همچنین تعداد اقلام قاچاق ۱۰۸۴۶ عدد، تعداد شکایات حضوری، کتبی، و تلفنی ۱۲ عدد، تعداد کل اقلام اجبار به اصالت سنجی کشور ۴۰۰ عدد بیان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار
  • کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به ارزش ۲هزار میلیارد تومان به بیت المال
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • کشف بیش از ۱۰ هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل