Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی گفت: زائران در حرم مطهر رضوی باید به بهترین نحو تکریم و احترام شوند.

به گزارش قدس آنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم اهدای احکام به خادمان جدید بارگاه منور رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت تکریم و احترام شایسته زائران و مهمانان حضرت رضا(ع) در حرم مطهر رضوی، عنوان کرد: در حرم مطهر رضوی مقام‌ها و منصب‌های دنیوی جایگاهی ندارد و هرکسی به اینجا وارد می‌شود، عنوانش «زائر» است و باید به بهترین نحو تکریم و احترام شود، چه بسا همان پیرمرد روستایی ساده که با لباسی مندرس به این آستان مقدس مشرف می‌شود یکی از اولیاء الله باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توفیق خادمی و خدمت در آستان قدس رضوی را مسئولیتی سنگین و بزرگ دانست و ابراز کرد: لباس مقدس خدمت به زائران حضرت رضا(ع) امانتی بر دوش ماست که مسئولیت ما را سنگین می‌کند و باید نسبت به آن در روز قیامت پاسخگو باشیم. روز قیامت از ما نسبت به اینکه آیا از این امانت بزرگ و مقدس به شایستگی پاسداری کرده‌ایم سؤال می‌شود.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه انسان در روز قیامت باید نسبت به موقعیت‌های اجتماعی، مسئولیت‌ها، علم و دانش، اموال و هر آنچه خداوند متعال در این دنیا به او عنایت کرده، پاسخگو باشد، ابراز کرد: در زندگی دنیوی به هر میزان که انسان موقعیت بالاتر، اموال بیشتر و دانش افزون‌تری کسب می‌کند، به همان میزان مسئولیتش سنگین تر و پرونده سؤالات او در روز قیامت قطورتر می‌شود، لذا این‌ها نباید سبب غرور و تفاخر انسان شود.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به فرازهایی از خطبه نخست امیرالمؤمنین علی(ع) در نهج البلاغه که می‌فرمایند (أوَّلُ الدّینِ مَعْرِفَتُهُ) «سرآغاز دین معرفت و شناخت خداست»، ابراز کرد: اگر انسان می‌‎خواهد وارد وادی روشن و نجات بخش دین شود، گام نخست آن «معرفت» است.
وی با طرح این سؤال که «معرفت» چیست، توضیح داد: معرفت یعنی انسان خداوند را همواره و در تمام حالات ناظر و شاهد بر اعمال، رفتار و نیات خود بداند و اگر انسان این حقیقت را همیشه در برابر چشم خویش قرار دهد و خداوند را ناظر بر کردار و نیات خود بداند، به گونه‌ای دیگر رفتار خواهد کرد.
تولیت آستان قدس رضوی در فراز پایانی سخنان خود ضمن درخواست از تمام خادمان بارگاه منور رضوی برای ارائه پیشنهادات، نظرات و انتقادات خود برای مدیریت هرچه بهتر حرم مطهر و آستان قدس رضوی، عنوان کرد: خانواده بزرگ خدمت در حرم مطهر رضوی ظرفیت عظیمی از نخبگان و دانشمندان و صاحب نظران را در رشته‌های مختلف شامل می‌شود، بنابراین از تمام خادمان بارگاه منور رضوی می‌خواهم با ارائه نظرات و پیشنهادات خود ما را برای رفع مشکلات و تکریم بهتر زائران کمک کنند.
در ابتدای این دیدار مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات خادمان بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(ع) در مناسبت‌های ویژه مذهبی سال جاری به ویژه ایام دهه آخر صفر، گفت: امروز در قالب این مراسم اهدای احکام، ۱۸۳ نفر به توفیق خادمی بارگاه منور رضوی نائل می‌شوند که از این تعداد ۱۱۵ نفر خادم افتخاری، ۶۱ نفر خادم تشرفی و ۷ نفر خادم رسمی هستند.
منبع: آستان نیوز 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امام رضا ع زائر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۵۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی

یک قرآن نفیس ویژه فلسطین که در حمایت از مردم غزه به چاپ رسیده است به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی به کشور مالزی اهدا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، امیر مهدی حکیمی، مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری، مسعود فرزانه، مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات و جعفر مروارید، معاون طرح و برنامه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به دعوت بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» به کشور مالزی سفر کردند.

هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در پی سفر بنیاد رستو به ایران و دیدار با برخی از مدیران آستان قدس رضوی که سال گذشته صورت گرفت، در راستای پیگیری تفاهمات صورت گرفته در زمینه تبادل تجربیات مشترک، چاپ قرآن، آموزش‌های هنر اسلامی و مرمت نسخ خطی و همچنین چاپ کتب مشترک در خصوص فلسطین به کشور مالزی سفر کردند.

این هیئت اعزامی، ضمن حضور در بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» از نزدیک با فعالیت‌های مختلف و دستاوردهای قرآنی این مجموعه آشنا شدند. 

در این بازدید هیئت اعزامی آستان قدس رضوی با پروفسورعبداللطیف، و رئیس بنیاد رستو دیدار و گفت وگو کردند و قرآن ویژه مردم فلسطین که به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده غزه به چاپ رسیده است به این هیئت اهدا شد. 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • اعزام خادمان کاشانی ویژه خدمت در چایخانه حرم رضوی