Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@21:49:30 GMT

صدور گواهی عدم امکان سازش در طلاق صوری منتفی است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۵۲۷۷

صدور گواهی عدم امکان سازش در طلاق صوری منتفی است

اداره کل حقوقی قوه قضاییه در نظریه‌­ای مشورتی اعلام کرد: در صورتی که زوجین برای استفاده از برخی مزایا برای همسر مطلقه، برای طلاق صوری اقدام کنند، در صورت احراز عدم اختلاف زوجین، ارجاع موضوع به مرکز مشاوره خانواده وفق ماده ۲۵ قانون حمایت خانواده مصوب۱۳۹۱و صدور «گواهی عدم امکان سازش» منتفی است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی قوه قضاییه، متن استعلام صورت گرفته و پاسخ به آن به شرح زیر است:

«پرسش: چنانچه زوجین متقاضی طلاق توافقی در جلسه دادرسی دادگاه بدوی اعلام نمایند قصد طلاق و جدایی نداشته و مقصود آنها استفاده از امتیاز صدور گواهی عدم امکان سازش برای دریافت حقوق و مستمری پدر متوفای زوجه است آیا صدور گواهی عدم امکان سازش امکان پذیر است؟ رأی دادگاه در این خصوص چیست؟

پاسخ: با عنایت به ماده ۲۴ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱و مواد مرتبط بعدی صدور گواهی عدم امکان سازش فرع بر وجود اختلاف و قصد جدایی زوجین یا خواهان است، بنابراین در فرض سوال که بر اساس اظهارات زوجین برای دادگاه احراز شده است که زوجین با یکدیگر اختلافی نداشته و قصد جدایی ندارند و هدف آنان طلاق صوری به منظور استفاده از برخی مزایای پیش بینی شده برای همسر مطلقه است، به نظر می‌رسد به لحاظ انتفاء اختلاف، ارجاع موضوع به مرکز مشاوره خانواده وفق ماده ۲۵ یادشده و در نهایت صدور گواهی عدم امکان سازش منتفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسخگویی به استعلام­های حقوقی قضات و تمامی مراجع رسمی کشور در قالب نظریه‌­های مشورتی از جمله وظایف اداره کل حقوقی قوه قضاییه است. این مرجع تمامی سوالات حقوقی­ را که به علت اجمال و ابهام قوانین و مقررات در زمینه­‌های گوناگون از سوی قضات سراسر کشور، وزارتخانه­‌ها، ادارات و موسسات دولتی یا عمومی مطرح می‌­شود پاسخ می‌­دهد. نظریه‌­های مشورتی هر چند لازم الاتباع نیستند؛ اما جنبه کاربردی داشته و به خصوص در ایجاد رویه عملی واحد در دادسراها و دادگاه­‌ها از نقش بسزایی برخوردارند.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمی‌توانم چاق‌شدن زنم را تحمل کنم، طلاق می‌گیرم!

مرد جوان وقتی دید همسرش رژیم غذایی خود را شکست و دوباره چاق شد، دیگر نتوانست او را تحمل کند. این زوج بر سر همین موضوع با یکدیگر درگیر شدند و در نهایت کارشان به دادگاه خانواده تهران کشیده شد. این زوج هفته گذشته پس از چهار سال زندگی مشترک، تصمیم گرفتند برای همیشه از هم جدا شوند و درخواست طلاق خود را به قاضی دادگاه خانواده ارائه کردند.

زن جوان وقتی مقابل قاضی قرار گرفت، درباره علت درخواست طلاق خود گفت: پنج سال پیش با مهرزاد آشنا شدم. همان زمان عاشق هم شدیم و تصمیم به ازدواج گرفتیم. مهرزاد، اما از همان دوران عقد به اندام من و وزنم خیلی حساس بود و اهمیت می‌داد. اوایل تصور می‌کردم در واقع به من توجه می‌کند. ولی بعد‌ها فهمیدم به خاطر خودش تا این حد به اضافه وزنم توجه دارد. چون خودش لاغر است، اجازه نمی‌داد از یک وزنی بالاتر بروم. مرتب مجبورم می‌کرد رژیم بگیرم. هر بار می‌خواستم غذا بخورم، زهرمارم می‌کرد. از بس که تعداد قاشق‌هایم را می‌شمرد.

مرتب به من تذکر می‌داد که امروز زیاد غذا خوردی، زیاد شیرینی خوردی و حواست باشد. خلاصه به هر سختی بود، مرا مجبور کرد رژیم بگیرم و وزنم خیلی پایین آمد. در همه این سال‌ها نیز سعی کردم وزنم را ثابت نگه دارم تا مبادا چاق شوم. بیشتر از همه هم استرس مهرزاد را داشتم. دیگر کم‌کم داشتم اعتماد‌به‌نفسم را از دست می‌دادم. تا این‌که تصمیم گرفتم برای خودم زندگی کنم. دیگر نمی‌خواستم طبق نظر و سلیقه مهرزاد به خودم سختی بدهم. برای همین دیگر رژیم نگرفتم. هرچقدر دلم می‌خواست غذا می‌خوردم. دیگر استرس مهرزاد را نداشتم.

تا این‌که کمی اضافه‌وزن پیدا کردم. بعد از آن دیگر نمی‌توانستم مهرزاد را کنترل کنم. هرشب غر می‌زد و ایراد می‌گرفت. تا این‌که آخرین بار به من توهین کرد و گفت، چون چاق شدی، دیگر نمی‌توانم تحملت کنم. خیلی شوکه شدم. این مرد به خاطر یک اضافه‌وزن ساده از من متنفر شد. من هم دیگر نمی‌توانستم او را تحمل کنم. برای همین تصمیم گرفتم برای همیشه از این مرد جدا شوم.

منبع: جام جم

tags # طلاق ، اخبار اجتماعی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • جدایی منتفی شد؛ ژاوی در بارسا می‌ماند!
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • گواهی عدم‌حضور چیست و چه فوایدی دارد؟
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • نمی‌توانم چاق‌شدن زنم را تحمل کنم، طلاق می‌گیرم!
  • واکنش رسمی تراکتور به جذب گل‌محمدی
  • باشگاه تراکتور: مشکل یحیی فقط به دست یک نفر حل می شود | پاسخ صریح در خصوص مخالفت با گل محمدی
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد