Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار «پارسینه»، پایگاه خبری «فاکس نیوز» مدعی شد به یک گزارش اطلاعاتی غربی دست یافته است که نشان می‌دهد حمله به چهار کشتی در تنگه هرمز کار وحد دریایی نیروی قدس سپاه پاسداران بوده است. این گزارش می‌گوید عناصری در دولت ایران ازفعالیت‌های سپاه پاسداران آگاه بوده اند.

در حمله ۱۲ می‌ در آب‌های نزدیک بندر فجیره امارات متحده عربی، دو نفتکش سعودی، یک نفتکش نروژی و یک کشتی سوخت رسان اماراتی آسیب دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این گزارش همچنین ادعا شده که قطر پیش از حمله از آن اطلاع داشته است، اما احتمالا در هشدار دادن به متحدان آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی خود ناکام بوده.

ایران همواره اتهامات مبنی بر دست داشتن در حمله به نفتکش‌ها در خلیج فارس را رد کرده است. اتهامات تازه علیه قطر، اما در زمانی حساس برای رابطه این کشور با آمریکا مطرح می‌شود.

علاوه بر این، از اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی، عربستان سعودی و متحدانش، از جمله امارات متحده عربی، بحرین و مصر، با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط دیپلماتیک خود با این کشور را قطع کرده و به محاصره اقتصادی آن روی آوردند.

از جمله خواسته‌های کشور‌های محاصره کننده قطر، فاصله گرفتن این کشور از ایران بوده است. با این وجود، فشار کشور‌های عربی برای منزوی کردن دوحه به نزدیکی بیشتر آن با تهران منجر شد، چرا که تنها مسیر دستیابی قطر به خارج از آسمان ایران است.

فاکس نیوز می‌گوید گزارش مذکور را با دو قانونگذار فرانسوی و انگلیسی در میان گذشته است و آن‌ها وعده داده اند این موضوع را از دولت‌های مطبوعشان پیگیری کنند.

این ادعای فاکس نیوز در حالی مطرح می‌شود که صبح امروز دیوید گولدفین، رئیس ستاد نیروی هوایی ایالات متحده، از کشور‌های عربی خواست تا اختلافات خود را حل و فصل کرده و توانایی‌های نظامی خود را برای مقابله با ایران متحد کنند.

گولدفین با تاکید بر اصل امنیت جمعی گفت که بهترین فرصت برای دفاع از امارات متحده عربی می‌تواند از طریق قطر یا عمان باشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نفتکش تنگه هرمز خلیج فارس نیروی قدس سپاه پاسداران قطر فاکس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فایننشال تایمز: اسراییل باید به خواست متحدانش درباره پاسخ ندادن به ایران توجه کند

به گزارش خبرآنلاین، در یادداشتی در یک رسانه انگلیسی با اشاره به عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی آمده است که حمله موشکی و پهپادی ایران به اراضی اشغالی نقطه عطفی خطرناک را در خصومت‌های ایجاد شد در منطقه در نتیجه جنگ غزه ایجاد کرده است. این حمله دهه‌ها جنگ در سایه میان جمهوری اسلامی ایران و اسراییل را به طور کامل علنی کرد.

در این مطلب اشاره شده است که هم رژیم صهیونیستی و هم ایران، حالا، با وجود گسترش خطرناک تنش‌ها به دنبال احیای بازدارندگی خود هستند و هر دو آن‌ها باید متقاعد به خودداری از گسترش تنش‌ها شوند.

به گزارش ایسنا، ایران، شامگاه شنبه، عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرد. ایران این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، قبل از ساعت ۳ بامداد یکشنبه، سیل پهپادهای شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران را به آسمان سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که گنبد آهنین را درگیر کردند. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

فاجعه انسانی در غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی

رسانه‌های عبری درباره این حمله گزارش دادند: حمله ۱۴ آوریل ایران متمرکزترین و هماهنگ‌ترین حمله با مهمات دقیق (موشک‌های هدایت‌شونده) در تاریخ امنیت جهانی بود. پهپادها از پایگاه‌های زیادی و از مسافت بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتری شلیک شدند.

در یادداشت فایننشال تایمز آمده است: ایران نشان داده است که به دنبال گسترش بیشتر تنش‌ها نیست. شرکای غربی اسراییل نیز به رهبری آمریکا، ضمن تلاش برای هماهنگ‌ کردن پاسخی دیپلماتیک، سعی می‌کنند آن را متقاعد کنند که پاسخ ندهد و وارد خطرات جنگی تمام‌عیار با ایران نشود. اسراییل باید به این خواسته‌ها توجه کند.

در هفته‌های اخیر، در میان گسترش ویرانی‌ها در غزه، اسراییل با وجود افزایش انتقادات «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا از اقدامات جنگی آن، بیش از پیش منزوی شد. اما درسی که اسراییل می‌تواند بگیرد این است که وقتی با تهدیداتی مواجه می‌شود، متحدانش به کمک آن می‌آیند. در واقع، امنیت اسراییل به حمایت غرب و موافقت همسایگان عربی آن بستگی دارد که نگرانی‌های مشابهی درباره تهدیدهای ناشی از ایران و اسلام‌گرایی افراطی دارند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چند ماه متحدان خود را با نادیده گرفتن بیشتر توصیه‌های آن‌ها خشمگین کرد، حتی وقتی درباره پیامدهای خطرناک اقدامات او هشدار دادند. اکنون زمان آن رسیده است که تل‌آویو حمایت دوستانش را پذیرا شود، امور را بسنجد و شتابزده وارد جنگی بزرگ‌تر نشود.

عملیات «وعده صادق» ایران علیه اراضی اشغالی

در بخش پایانی این مطلب با اشاره به پیامدهای پاسخ نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی به عملیات ایران آمده است: کابینه جنگ اسراییل در حال بررسی گزینه‌های خود است. عوامل افراط‌گراتر در دولت نتانیاهو پیشنهاد پاسخ ندادن به حمله ایران و پایان یافتن جنگ غزه را رد می‌کنند. اما بدون به پایان رسیدن جنگ غزه که ضمن آسیب جدی به حماس، تلفات زیادی میان غیرنظامیان و فجایع انسانی زیادی به بارآورده است، امنیت و ائتلاف‌هایی که اسراییل به آن نیاز دارد، شکل نمی‌گیرد. اسراییل با انتخاب سختی روبه‌رو است. باید به متحدان خود گوش بدهد.

شمار تلفات فلسطینیان در جنگ غزه به مرز ۳۴ هزار نفر رسیده که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. افزون بر این، بر اثر حملات رژیم صهیونیستی ۸۵ درصد از جمعیت آن در شرایطی آواره شده‌اند که کمبود شدید مواد غذایی، آب آشامیدنی و دارو وجود دارد و ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی آن ویران شده‌اند.

مذاکرات برای آتش‌بس با مشارکت شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی طرفین ادامه دارد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896021

دیگر خبرها

  • حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!
  • به ۵ دلیل تل‌آویو و متحدانش نتوانستند پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی را ساقط کنند
  • راز استفاده نکردن ایران از موشک ها و پهپادهای پیشرفته تر در حمله به اسرائیل /چرا سپاه با اطلاع قبلی حمله کرد؟/هنوز همه ورق ها فاش نشده است!
  • فایننشال تایمز: اسراییل باید به خواست متحدانش درباره پاسخ ندادن به ایران توجه کند
  • ادعای رسانه های آمریکایی درباره برنامه اسرائیل برای پاسخ به ایران
  • واکنش آمریکا به مطلع بودن از عملیات سپاه | کدام کشورها اطلاع داشتند؟
  • افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نفت با بستن تنگه هرمز
  • کنعانی: تعلق کشتی توقیف شده در تنگه هرمز به رژیم صهیونیستی، محرز است
  • کنعانی: کشتی اسرائیلی به دلیلی نقض قوانین توقیف شد
  • غرب باید قدردان رفتار مسئولانه و حرفه‌ای ایران در حمله تنبیهی اخیر باشد / علت توقیف کشتی اسرائیلی در تنگه هرمز