Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده حزب کارگزاران در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان معتقد است لاریجانی برای کاندیداتوری منتظر دعوت یک جریان سیاسی است ولی هیچ جریانی حاضر به دعوت و حمایت از او نیست.

قدس آنلاین: یدالله طاهرنژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و نماینده این حزب در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، در تحلیل علل عدم موضع‌گیری مشخص علی لاریجانی مبنی بر کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری، کمتر از ۱۰۰ روز مانده به انتخابات دوره یازدهم مجلس گفت:‌ آقای لاریجانی یک سیاست‌مدار کهنه‌کار، مجرب و مسلط بر اوضاع و احوال سیاسی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ایشان وجوه مختلفی از جمله سابقه پاسداری، سابقه ریاست صدا وسیما، از بیت روحانیت بودن و اخوی رئیس سابق قوه قضاییه بودن را دارد که مجموعه این شرایط محیط را برای استمرار طولانی مدت وی در راس مجلس را فراهم کرده است.

** لاریجانی برای کاندیداتوری  منتظر دعوت یک جریان سیاسی است

وی افزود: اما در این مدت برخی از این وجوه دچار آسیب شده و کارآمدی لازم را برای استمرار بخشیدن به ریاست ایشان در مجلس ندارد. همین مسئله باعث شده که آقای لاریجانی درباره آینده سیاسی خود تامل بیشتری به خرج بدهد. ضمن اینکه معمولا شخصی در جایگاه آقای لاریجانی هیچگاه به شکل مستقیم وارد انتخابات نمی‌شود و منتظر می‌ماند تا جریانات و جبهه‌های سیاسی به شکل رسمی از ایشان دعوت کند.البته این جریانات سیاسی باید دارای این ویژگی نیز باشند که توان حمایت از ایشان را داشته باشند و به نوعی حمایت آنها از آقای لاریجانی کارساز باشد. به نظر می‌رسد این دعوت هنوز اتفاق نیفتاده باشد. 

**هیچ جریانی حاضر به دعوت و حمایت از لاریجانی نیست

طاهرنژاد در پاسخ به این سوال که آیا برای آقای لاریجانی مهم نیست که این دعوت از سوی کدام یک از جریان‌های سیاسی صورت گیرد؟ گفت: من شخصا پیش‌بینی نمی‌کنم که جریان سیاسی مقتدری که بتواند ضمن دعوت از آقای لاریجانی، از ایشان حمایت مورد نظر را انجام دهد داشته باشیم چراکه اگر قرار بود این اتفاق بیفتد باید زمینه‌های آن تاکنون فراهم می‌شد. البته آنطور که بنده شنیدم  لیستی که در قم از سوی اصولگرایان ارائه شده قطعی نیست و نظر جامعه مدرسین و سایر دوستان هنوز قطعی نشده و ممکن است در این شهر اتفاقاتی بیفتد ولی به هر حال بنده خیلی خوشبین نیستم که در شهر قم استقبال جدی از آقای لاریجانی برای حضور در انتخابات چه از سوی اصولگرایان و  حتی از سوی اصلاح‌طلبان صورت گیرد.

** تجربه کاندیداتوری خانواده لاریجانی از آمل موفق آمیز نبوده

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: اینکه آقای لاریجانی در تهران مورد اقبال قرار گیرد و از ایشان برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی دعوت شود نیز از نظر من خیلی روشن نیست. دلیل آن نیز همان آسیب دیدن وجوه قدرت ایشان در سالهای اخیر است. البته برخی‌ها نیز خبر از کاندیداتوری ایشان از شهر آمل داده‌اند که بنده این مسئله را نیز بعید می‌دانم چرا که یک بار اخوی ایشان فضای سیاسی آمل را تست کرده‌اند و پاسخ مثبتی نیز دریافت نکرده‌اند. بنابراین بنده فکر می‌کنم که آقای لاریجانی انگیزه چندانی برای حضور در انتخاباتی آتی مجلس را نداشته باشد. در عین حال احتمال حمایت جریانات سیاسی و یا عناصر سیاسی مطمئن و موثری از ایشان نیز خیلی زیاد نخواهد بود. 

**در صورت عدم نقش‌آفرینی در انتخابات مجلس، لاریجانی شانسی برای ۱۴۰۰ ندارد

نماینده حزب کارگزاران در شورای سیاست‌گذاری در پاسخ به این سوال که چه میزان این گزاره را محتمل می‌دانید که علت عدم اعلام کاندیداتوری آقای لاریجانی تاکنون به خاطر برنامه‌ ایشان برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ باشد؟ تصریح کرد: دروازه ورود به انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات آتی مجلس است و هر جریان سیاسی که موفق شود اکثریت مجلس یازدهم را داشته باشد به احتمال بسیار قوی و بر اساس سابقه فعالیت جریانات سیاسی، شانسش برای موفقیت در انتخابات ریاست‌جمهوری بالا می‌رود. بنابراین اگر آقای لاریجانی نتواند در انتخابات آتی مجلس نقش‌آفرینی مطلوبی داشته باشد نقش‌آفرینی او در ۱۴۰۰ بسیار کاهش پیدا می‌کند مگر این که در ماه‌های منتهی به سال ۱۴۰۰ اتفاق خاصی در فضای سیاسی کشور رخ دهد. 

**نقش احمدی‌نژاد در وضعیت کنونی لاریجانی 

طاهرنژاد همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه عدم استقبال گروه‌های سیاسی از لاریجانی را تا چه میزان مرتبط با حمایت‌های او از دولت و متعاقباً عملکردهای ضعیف دولت می‌داند؟ گفت:‌ عدم استقبال از لاریجانی هیچ ارتباطی به حمایت وی از دولت روحانی ندارد. اصولا خانواده لاریجانی ضربات سنگینی از ناحیه احمدی‌نژاد و جریان منتسب به او در این سالها خورده‌اند و با توجه به اینکه احمدی‌نژادی‌ها در میان اقشار کم‌تر برخوردار جامعه جایگاه نسبتا خوبی دارند، عملکرد آنها علیه خانواده لاریجانی در شرایط کنونی رئیس مجلس تاثیر زیادی داشته است. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان یادآور شد: در عین حال آقای لاریجانی را سیاستمدار پخته‌ای می‌دانم که مدیریت او در مجلس مدیریت خوبی بوده و تواسته در بحران‌ها فضای مجلس را مدیریت کند و حتما زعمای قوم از  وجود ایشان در جایگاه‌های دیگر استفاده خواهند کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علی لاریجانی شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال ایکس در هند

ایتنا - ایکس دستور کمیته انتخابات هندوستان را اجرا نکرد و برخی از پست های سیاسی سیاستمداران این کشور را در پلتفرم خود همچنان حفظ کرد.
شبکه اجتماعی ایکس دیروز دستور کمیسیون انتخابات هند برای حذف برخی پست های حاوی محتوای سیاسی سیاستمداران هندی انتخاب شده، احزاب سیاسی و کاندیداهای مناصب دولتی را اجرا نکرد و برخی پست ها را در پلتفرم نگه داشت.

به گزارش ایتنا از مهر، پلتفرم ایکس اعلام کرد با دستورات کمیته انتخابات مخالف است. ایکس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از کمیسیون انتخابات هندوستان می خواهیم تمام دستورات حذف محتوای خود را در آینده منتشر کند.

این در حالی است که هند حدود یک میلیارد شهروند واجد شرایط رای دهی را دارد و قرار است جمعه بزرگترین انتخابات جهان را برگزار کند.

این تنها کارزار ایکس در جهان نیست. چندی قبل بی توجهی ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی ایکس به دستور قاضی برزیلی برای حذف برخی حساب های کاربری دردسرساز شد. ماسک دستور آلکساندر دی موارئس قاضی دادگاه عالی مبنی بر مسدودسازی برخی حساب های کاربری را به چالش کشید. او اعلام کرد پلتفرم ایکس این ممنوعیت را لغو می کند زیرا غیرقانونی است و از مورائس خواست تا استعفا دهد.

دیگر خبرها

  • فعال سیاسی اصلاح‌طلب: اقدام اسرائیل نباید بی پاسخ می‌ماند /با هیچ معیاری نمی‌شود از اسرائیل خوشمان بیاید + فیلم
  • جنجال ایکس در هند
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • وکیل مدافعان شیطان در تهران!
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • چهره‌های با سابقه در فهرست ۹۰ نفره دور دوم انتخابات مجلس/در کدام کلان شهرها انتخابات به دور دوم کشیده شد؟