Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخش بسیار زیادی از موفقیت های لیورپول کلوپ در سال های اخیر منوط به توانایی های این 2 وینگر مسلمان است. وینگر هایی که عملکردی به مانند هافبک ها دارند و به خوبی یک مهاجم گلزنی می‌کنند. این بازیکنان توانمند و بسیار سریع که به دفعات تیم خود را در مواقع حساس نجات داده‌اند.

طرفداری- زوج آفریقایی لیورپول، که هر دو در میان 5 فوتبالیست برتر جهان در لیست سال 2019 سایت گل بودند، نقشی حیاتی در تبدیل شدن لیورپول به بهترین تیم اروپا ایفا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"نفر پنجم؟ بسیار هم عالی"

سادیو مانه در حالیکه لبخندی به لب دارد متن سخنرانی خود را می‌خواند.

فوتبالیست ها همیشه می‌گویند که به جوایز فردی اهمیت زیادی نمی‌دهند، اما حرف آنها را باور نکنید، همه آنها عاشق قدردانی هستند.

"آیا سال بعد نفر اول خواهی بود؟"مانه درحالیکه جایزه نفر پنجم برترین فوتبالیست لیست سایت گل در سال 2019 در دست دارد، با نیشخندی به لب به دوربین عکاس ها نگاه می‌کند.

هم‌تیمی او در لیورپول، محمد صلاح امروز غایب است. این بازیکن مصری به دلیل مصدومیت مچ پا در یک برنامه تمرینی ویژه حضور دارد. محمد صلاح برای دومین سال پیاپی در میان 3 نفر برتر این لیست قرار گرفته  است، پشت سر لیونل مسی و البته هم‌تیمی خود، ویرجیل فن ‌دایک.

رد پای بازیکنان لیورپول در جای جای این لیست دیده می‌شود، ویرجیل فن دایک در رتبه اول قرار دارد و 6 بازیکن دیگر این تیم در میان 25 بازیکن برتر مرد جهان طبق این لیست قرار دارند. علاوه بر فن دایک، صلاح و مانه 4 بازیکن دیگر لیورپول در این لیست قرار دارند: اندرو رابرتسون، ترنت الکساندر آرنولد، آلیسون بکر و روبرتو فیرمینو.

قهرمان اروپا در 12 ماه گذشته سلطه خود را بر روی فوتبال جهان حفظ کرده است و احتمالاً در یک سال گذشته، لیورپول بهترین تیم فوتبال جهان بوده است و می‌تواند یک ماه دیگر در قطر با کسب قهرمانی در جام باشگاه های جهان به این عنوان رسمیت ببخشد.

بازیکنان تیم لیورپول تک به تک لایق ستایش هستند؛ فن دایک بدون شک بهترین دفاع وسط حال حاضر دنیاست، آلیسون بهترین دروازه‌بان در لیست 50 نفره سایت گل است، رابرتسون و آرنولد بدون شک از بهترین دفاع های کناری جهان هستند، درحالیکه مهاجمان زیادی در دنیا با خصوصیات و توانایی های منحصر به فرد فیرمینو وجود ندارند.

حال صلاح و مانه باقی می‌مانند.

بخش بسیار زیادی از موفقیت های لیورپول کلوپ در سال های اخیر منوط به توانایی های این 2 وینگر مسلمان است؛ وینگر هایی که عملکردی به مانند هافبک ها دارند و به خوبی یک مهاجم گلزنی می‌کنند، این بازیکنان توانمند و بسیار سریع که به دفعات تیم خود را در مواقع حساس نجات داده‌اند.

قطعاً این دو بازیکن از بهترین خرید های تاریخ باشگاه لیورپول هستند، به خصوص که این 2 بازیکن با قیمت های بسیار مناسبی با لیورپول قرارداد بسته‌اند، خرید این 2 بازیکن مجموعاً از خرید هری مگوایر توسط منچستر یونایتد هزینه کمتری داشته است و قیمت آنها کمتر از دو سوم هزینه خرید فیلیپه کوتینیو برای بارسلونا بوده است و حدوداً با هزینه انتقال نیکولاس پپه به آرسنال یکسان بوده است. تصور کنید آنها در بازار امروز چه قیمتی دارند؟ هیچ باشگاهی در اروپا توان مالی خرید همزمان این 2 بازیکن را ندارد.

آمار هایی که این دو وینگر آفریقایی در لیورپول به ثمر رسانده‌اند چشمگیر بوده است. از تابستان سال 2017 که محمد صلاح به سادیو مانه در مرسی ساید ملحق شد، این دو بازیکن در مجموع 137 گل به ثمر رسانده‌اند، 137 گل آن هم در شرایطی که هیچ کدام به عنوان مهاجم نوک به میدان نرفته‌اند. در سایت فوتبال فانتزی رسمی لیگ برتر انگلستان هر دو بازیکن در لیست هافبک ها حضور دارند.

پس از پایان فصل گذشته لیگ برتر انگلستان این 2 وینگر به همراه پیر امریک اوبامیانگ از تیم آرسنال، با به ثمر رساندن 22 گل موفق به کسب جایزه کفش طلایی شدند. در این فصل نیز شرایط برای آنها تغییری نکرده است، در حالیکه تازه در ماه نوامبر هستیم این 2 وینگر در مجموع 20 گل در تمامی رقابت ها به ثمر رسانده‌اند. تنها برای تنوع امسال مانه بیشتر از صلاح دروازه رقیبان را باز کرده است.

یک رقابت سالم میان این 2 فوتبالیست در جریان است، درگیری میان آنها در بازی مقابل برنلی نیز از همین نشأت می‌گیرد، زمانی که مانه به خاطر عدم ارسال پاس از سوی صلاح از او عصبانی شده بود، اما اینکه فکر کنیم رابطه میان آن 2 پس از آن اتقاق ملتهب شده است به هیچ وجه درست نیست، آنها در حال حاضر به مانند همیشه رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند. آنها با گل های خود، پاس گل های فراوان و عملکرد عالی خود، تعریف پست وینگر را دگرگون کرده‌اند.

آیا در حال حاضر زوج وینگر بهتری از آنها در جهان وجود دارد؟ از دید تأثیر گذاری و نتیجه‌گیری بدون شک خیر، این 2 بازیکن در دو فصل اخیر یک زوج رویایی را برای لیورپول به وجود آورده‌اند. اگر بخواهیم صادق باشیم در تاریخ لیگ برتر انگلستان زوج های فوق‌العاده‌ای در زمین فوتبال آتش بازی کرده‌اند.

رایان گیگز و دیوید بکام بسیار خاص بودند، و در دهه 90 میلادی و سال های اول هزاره دوم، جام های متعدد و ارزشمندی را در منچستر یونایتد کسب کردند. دیمین داف و آرین روبن در چلسی تحت هدایت مورینیو نقش کلیدی داشتند و برای چندین سال یک زوج خطرناک را تشکیل داده بودند، در حالیکه چند سال قبل از آنها زوج رابرت پیرس و فردی لیونبرگ گل ها و موقعیت های زیادی را برای آرسنال محشر و شکست ناپذیر آرسن ونگر به وجود می‌آوردند.

طی یک دهه اخیر در سطح جهانی تماشای زوج با‌شکوه "روبری" لذت‌ بخش بوده است، آرین روبن و فرانک ریبری در بایرن مونیخ یکی از بهترین زوج های جهان در سالیان اخیر را تشکیل داده بودند. در همان زمان بارسلونا تحت هدایت پپ گواردیولا با ارائه یک فوتبال زیبا، نتایج فوق‌العاده‌ای می‌گرفت و زوج اسپانیایی داوید ویا و پدرو در آن تیم عملکرد درخشانی را ارائه می‌کردند. در رئال مادرید کمتر زوج هایی دیده شده‌اند که خطرناک‌تر و موفق‌تر از دوران اوج زوج رونالدو و بیل بوده باشند.

حالا زوج صلاح و مانه در این دسته بندی قرار می‌گیرد. آنها در 2 سال اخیر به همین اندازه برای لیورپول تأثیرگذار بوده‌اند و وجود آنها به همین اندازه برای تیم کلوپ حیاتی است. اگر یکی از آنها را مهار کنید، دیگری کار شما را تمام خواهد کرد. بدون این زوج گویی نیمی از لیورپول غایب است.

دیدن پیشرفت محمد صلاح در آنفیلد بی‌نظیر بوده است. او در تیم رم تأثیرگذار بود، ولی به راستی در لیورپول به یک فوق‌ستاره در کلاس جهانی تبدیل شد. او جواهری در بازار نقل و انتقالات، با دوام، فروتن و فوق‌العاده سازگار است. او در 121 دیدار 80 مرتبه دروازه حریفان را باز کرده است و در استادیوم آنفیلد رکوردش 51 گل در 60 مسابقه است.

کلوپ اخیراً گفته است: "همه ما رویاهایی در سر داریم و بدون شک رویاهای مو صلاح بسیار بزرگ هستند، او می‌خواهد دستاوردهای فراوانی را به دست بیاورد و این به نفع تیم ما است."

اما نظرات او راجع به مانه اندکی متفاوت بود، کلوپ اعتراف کرده بود: "اوایل زمانی که او به تیم ما پیوسته بود به اعتماد به نفس بیشتری نیاز داشت، به نظر من او از دیدن توانایی های خودش اندکی شگفت‌زده شده بود. او باید با این حقیقت تطبیق پیدا می‌کرد که تبدیل به یک فوتبالیست در کلاس جهانی شده است."

آیا او در حال حاضر با این شرایط تطبیق پیدا کرده است؟

سادیو مانه در اولین فصل خود در مرسی ساید جایزه بهترین بازیکن فصل لیورپول را به دست آورد، اما مسیر ستاره شدن او در 2 فصل اخیر طی شد، 2 فصلی که طی آنها او 46 گل برای لیورپول به ثمر رساند و در همین فصل نیز موفق به ثمر رساندن 11 گل شده است.

کلوپ گفته بود: "او نیازی ندارد تا این را به مردم اثبات کند، همه ما می‌دانیم که او بازیکنی در کلاس جهانی است و خود او نیز کم کم در حال عادت کردن به این مسئله است."

در حال حاضر چالش هر دوی آنها ادامه روند کسب جام ها است، بازیکنان بزرگ با کسب موفقیت به بازیکنان بزرگ تبدیل می‌شوند. صلاح و مانه طعم پیروزی را در فصل گذشته چشیدند، اما حالا آنها موفقیت های بیشتری از فصل گذشته می‌خواهند، تمام اعضای لیورپول در پی کسب موفقیت های بیشتر هستند.

آنها نگاه جهانیان را به خود خیره کرده‌اند، دورنمای امیدوار کننده‌ای برای قهرمانی در لیگ برتر می‌بینند و در لیگ قهرمانان اروپا از هیچ تیمی هراسی ندارند، حداقل نه تا زمانی که این دو بازیکن را در فرم خوب در اختیار دارند.

آیا ممکن است یکی از این دو وینگر سال بعد نفر اول لیست 50 نفره برترین فوتبالیست های سال باشد؟

بر ضد این فرضیه شرط نبندید، شاید سؤال درست این باشد که کدامیک از این دو وینگر شانس بیشتری برای کسب رتبه اول دارند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۵۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول روز گذشته با اینکه در زمین آتالانتا برنده شد، اما نتوانست به نیمه نهایی لیگ اروپا برسد. برتری 0-1 چاره ساز نشد و شکست 3-0 بازی رفت کار دست قرمزها داد تا یک جام دیگر از دست برود. برای قرمزها که پیش از این جام اتحادیه را برده اند، حالا فقط لیگ برتر باقی مانده که در آن با دو امتیاز اختلاف نسبت به سیتی سوم هستند. لیورپول یکشنبه میهمان فولام است.

شاگردان کلوپ می توانند با پیروزی مقابل فولام در بعدازظهر یکشنبه بالاتر از سیتی بروند (در صورت لغزش آرسنال). تیم پپ گواردیولا در بازی جام حذفی مقابل چلسی در ومبلی شرکت می کند، در حالی که آرسنال فردا میهمان وولوز است.

کلوپ در مورد وضعیت بازیکنانش گفت: «البته ما به ترنت الکساندر آرنولد نیاز داریم، اما او را در بهترین فرم می خواهیم و این چیزی است که او باید به آن برسد. ترنت مقصر نیست و این به خاطر شرایط موجود است. شرایط طوری بود که نیاز داشتیم ترنت و همچنین صلاح، ژوتا و رابرتسون را سریعتر به بازی ها برسانیم. قبل از آنها در مورد کرتیس و سوبوسلای نیز شرایط مشابه بود.»

کلوپ ادامه داد: «داشتن همه بازیکنان اتفاقی خوب است، اما مهم این نیست که چه کسی پیراهن تیم را می پوشد، بلکه به نحوه عملکرد ما مربوط می شود. ما باید راهی پیدا کنیم تا به بهترین شکل به بازیکنان کمک کنیم تا آنها را در سریع‌ترین زمان ممکن به بهترین فرم خود برسانیم. مطمئنا هر بازیکنی در زمین با کیفیت بازی می‌کند و بدون آنها ما شانسی نخواهیم داشت. معتقدم بازیکنان خودشان باید به بهترین فرم برسند. با مصدومیت کانر بردلی یکی از گزینه های دفاع راست ما کم شد ولی خوشحالم که ترنت برگشته است. حالا ما باید راهی پیدا کنیم که در زمین مشکل را حل کنیم. ما می‌توانیم درباره این موضوع تا پنج روز بعد حرف بزنیم ولی من مدت زیادی در فوتبال هستم و می‌دانم راهی برای بالا بردن سرعت برای آماده شدن بازیکنان مصدوم وجود ندارد.»

کلوپ در مورد نقش پیروزی های تیم در روند بهبودی بازیکنان گفت: «بله، این بستگی به فرم و وضعیت تیم نیز دارد. هر چه تیم بهتر بازی کند، برای بازیکنان راحت‌تر است که وارد بازی شوند و سرعت ریکاوری خود را بالا ببرند. اگر شما در یک وضعیت عالی نیستید، برای آنها نیز واقعا مشکل است. بازیکنان تیم نباید مسئول عوض کردن روند و فرم تیم باشند. بازیکنایی که به طور مداوم بازی کردند و ریتم مناسبی دارند باید سطح عملکرد را تعیین کنند و بقیه سعی کنند آن سطح رو بالاتر ببرند.»

کلوپ در مورد امیدواری به قهرمانی در لیگ گفت: «ما راهی پیدا می‌کنیم که همچنان مثبت باشیم و شانسی که مقابل‌مان وجود دارد را ببینیم ولی در نهایت باید برابر تیم‌هایی بازی کنیم که آنها نیز اهداف خاص خود را دارند. حتی برخی تیم ها فرصت ریکاوری بیشتری دارند و پیروزی در بازی های باقیمانده به مسائل مختلفی بستگی دارد. فوتبال همین است و شما فقط برای خودتان فوتبال بازی نمی‌کنید. همیشه یک رقیب وجود دارد. ما باید همان لیورپولی شویم که هیچ تیمی دوست ندارد برابرش بازی کند. در سه بازی اخیر کار را برابر رقبایمان ساده کردیم. این اتفاق نباید تکرار شود.»

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خلاصه بازی النصر ۳ - الفیحا ۱؛ مانه در نقش کریستیانو
  • بیشتر شدن شانس الاتحاد برای انتقال محمد صلاح
  • کریستیانو رونالدو نبود؛ النصر برنده شد
  • رونالدو نباشد النصر پنالتی را هم گل نمی‌کند!‏
  • کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم
  • امباپه در زمین درست مثل رونالدو است
  • پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان
  • مدیر برنامه روبن آموریم در لیورپول خانه خرید
  • صلاح امید را به لیورپول برگرداند (عکس)
  • گل محمد صلاح به آتالانتا از روی نقطه پنالتی (آتالانتا 0-1 لیورپول)