Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۷ دفتر تشکل دانشجویی در نامه‌ای به استاندار کرمان نوشتند: کار کردن شما با این شرایط که همان روال تبعیض آمیز بر استان حاکم شود، هیچ توجیهی ندارد و بهتر است استعفا دهید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ۱۷ دفتر تشکل دانشجویی در نامه ای به استاندار کرمان نوشتند: کار کردن شما با این شرایط که مجددا همان روال تبعیض آمیز بر استان حاکم شود هیچ توجیهی ندارد بهتر است استعفا دهید تا بلکه این مردم خود فکری به حال خود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  متن این نامه به شرح زیر است:   استاندار محترم استان کرمان
جناب آقای دکتر فدایی
ضمن عرض سلم خدمتتان برخی مسائل موجود استان که حقیقتا به یک فاجعه در عدول از خط عدالت و ارمان انقلاب و فراموشی، ولی نعمتان انقلاب می مانند را متذکر می‌شویم.
همانطور که مسلما میدانید و بهتر از ماهم واقف هستید روندی کامل تبعیض آمیز بر کل استان تحت مدیریت جنابعالی حاکم است. البته که این تبعیض یک شبه شکل نگرفته است؛ بلکه در پی سیاست‌های چندین و چند ساله مدیران استانی و ملی و نگاه‌های متضاد با عدالت و هماهنگ با گرایشات توسعه منهای عدالت نتیجه شده است.
وضعیت کنونی بسیاری از شهرستان‌های استان در قیاس با شهرستان‌هایی محدود خود گواه همه چیز هست. شهرستان‌های محدودی که حضور اسباب ثروت و قدرت در ان اظهر من شمس است.
جناب دکتر فدایی شما سکان دار استانی هستید که بیش از یک سوم جمعیت آن به عنوان منطقه محروم در کشور شناخته می شود و هنوز بعد از چهل سال منطقه هدف بسیاری از گروه‌های جهادی رفع محرومیت هست. جنوب استان شما هنوز فاقد بسیاری از امکانت ضروری و زیر ساخت‌های اولیه است.   این در حالی است که جنوب استان از مستعد‌ترین مناطق در تولیدات کشاورزی و معادن طبیعی است؛ و شما جناب دکتر فدایی در بدو ورودتان به استانداری گفتید که برنامه تان رونق کشاورزی است و دیگر نگاه‌های مسئولین قبل را نخواهید شد. اما کمترین اتفاقی که درجهت عکس این شعار در دوران شما دیدیم.   پیگیری جدی بر انتقال آب همین کشاورزان و محرومان جهت طرح‌های توسعه در شمال است. البته همانطور که گفته شد این تبعیض‌ها و عدم توج‌ها به مردم مناطق کم برخوردار‌تر سالهاست بر استان ما حکمرانی می کند، اما آنچه دیگر طاقت ما را تمام کرد تکرار حرکت توهین آمیز رییس جمهور هست.
این دومین باری است که ایشان مقصد سفرشان را در استان دو شهرستان خاص قرار داده اند و بقیه استان را از چشم انداخته اند. جناب استاندار اگر ریس جمهور چنین می کند دیگر برای ما جای گلایه نیست که ظاهرا این رویه ایشان شده است، اما چرا جنابعالی به عنوان قیم همه مردم استان بر این عمل سکوت کرده اید؟

مگر از فقر و محرومیت و مردم تحت مدیریت خود در جنوب استان اطلع ندارید پس چرا شما مدافع ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین حقوق این مردم نشده اید؟ اگر هم شده اید و ما خبر نداریم و به خواسته شما توجهی نشده به نظر ما کار کردن شما با این شرایط که مجددا همان روال تبعیض آمیز بر استان حاکم شود هیچ توجیهی ندارد بهتر است استعفا دهید تا بلکه این مردم خود فکری به حال خود کنند.
درپایان این فرمایش رهبری که در جمعی از استانداران بیان شد را یاد اور می‌شویم: استاندار هراستان مانند نخست وزیری است که درآن استان کار می کند وکار نخست وزیر هم فقط هماهنگی نیست. کار اساسی شما حفظ استان و پیشبرد وگنجاندن استان درپازل تحرک وتوسعه وآبادانی کل کشور است استان شما باید درجای خودش قرار بگیرد تا نقشه پرشود.

مجمع دانشجویان عدالت خواه دانشگاه شهید باهنر کرمان
انجمن اسلمی دانشگاه شهید باهنر کرمان
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان کرمان
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان
جامعه اسلمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت
بسیج دانشجویی دانشگاه جیرفت
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد جیرفت
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور جیرفت
بسیج دانشجویی دانشگاه غیرانتفاعی جاوید جیرفت
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کهنوج
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کهنوج
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کهنوج
بسیج دانشجویی دانشکده سلمت کهنوج
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رودبار
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور منوجان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد منوجان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشجویان کرمان استانداری کرمان استاندار کرمان سفرهای استانی روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی

تین نیوز

از ابتدای اردیبهشت ماه نرخ کرایه حمل ونقل عمومی  افزایش پیدا کرد که همچنان پرحاشیه ترین افزایش  مربوط به کرایه تاکسی هاست؛ این در حالی است که  رانندگان تاکسی معتقدند افزایش 45 درصدی کرایه ها تناسبی با نرخ تورم ندارد و با وجود تحمیل هزینه هایی مخصوصا در حوزه خودرو و قطعات آن، این میزان افزایش را کم می دانند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، براساس قوانین سازمان تاکسیرانی، رانندگان تاکسی موظف به تبعیت از ضوابط و محدودیت ها و نیز پرداخت هزینه هایی هستند که برایشان مصوب شده این در حالی است که رانندگان تاکسی های اینترنتی تابع این قوانین و مقررات نیستند. در این شرایط رانندگان تاکسی معتقدند مسئولان حمل ونقل شهری به کلیه فعالان تاکسیرانی به یک چشم نمی نگرند و هزینه هایی که تاکسیرانان قانونی باید بپردازند قابل مقایسه با تاکسی های اینترنتی نیست.

 به گفته دست اندرکاران این صنف، تاکسیرانان با هزینه هایی مواجه اند که رانندگان تاکسی های اینترنتی مجبور به پرداخت آن نیستند و تحمیل این هزینه ها، معیشت را برای تاکسیرانان سخت تر می کند و نوعی بی عدالتی و اجحاف در حق این صنف زحمتکش است.

مطلب مرتبط را بخوانید:

افزایش نرخ کرایه تاکسی به جیب اسنپ و تپسی می رود!

شما قضاوت کنید آیا این عدالت است؟

براساس نموداری که انجمن صدای تاکسیرانان شهر تهران از شرایط و قوانین برای فعالیت تاکسیرانان قانونی کشور منتشر کرده رانندگان تاکسی خطی، تلفنی و گردشی در شهر تهران موظف به پرداخت هزینه هایی هستند که تاکسی های اینترنتی از پرداخت این هزینه ها معافند.

 

بنابر اعلام انجمن صدای تاکسیرانان شهر تهران مقایسه شرایط و قوانین مصوب به منظور فعالیت تاکسیرانان قانونی کشور و شرایط فعالیت استارت آپ های مسافربر، بیانگر رفتار تبعیض آمیز مسئولان حمل ونقل بین تاکسیرانان قانونی کشور از یکسو و استارت آپ های نوظهوری ا ست که با چشم پوشی متولیان امر به روی قوانین جاری کشور توانسته اند سالها به فعالیت های غیر قانونی خود ادامه دهند.

اینکه این شرکت ها کار حمل ونقلی انجام می دهند شکی نیست، اما ما هرگز خواستار از بین رفتن آنها نیستیم، بلکه تنها خواهان یکپارچه سازی قوانین حمل و نقل بین کلیه فعالان این حوزه هستیم. این مهم رقابت سالم را بوجود آورده و رقابت سالم باعث رشد و خلاقیت می شود که نوآوری در حوزه حمل و نقل را در پی خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه درباره برخی دستگاه‌ها
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه در افزایش هزینه برخی دستگاه‌ها