Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:30:33 GMT

چگونه در کشورهای خارج از ایران سیم‌کارت تهیه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۵۷۲۲

چگونه در کشورهای خارج از ایران سیم‌کارت تهیه کنیم؟

در این مطلب به خرید سیم‌کارت در بعضی از کشورها می‌پردازیم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کی سفر، گاهی اگر از آژانس مسافرتی که بلیط یا تور خود را در آنجا رزرو کرده‌اید بخواهید، مراحل تهیه سیم‌کارت را نیز توضیح می‌دهند یا خود آژانس این کار را برای شما انجام می‌دهد.

سیم کارت در چین

برای خرید سیم‌کارت در چین می‌توانید به مراکز معتبری که در داخل فرودگاه هستند بروید و سیم‌کارت خود را خریداری کنید، البته به‌جز مراکز معتبر دست‌فروش‌ها هم بهترین گزینه برای خرید سیم‌کارت هستند، در این روش دردسر ثبت‌نام و مدارک شناسایی را ندارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چین سه اپراتور سیم‌کارت وجود دارد که قدیمی‌ترین آن‌ها china mobile است و دومین اپراتوری که مشتریان خاص خود را دارد و تعرفه‌های آن کمتر است china unicome است؛ سومین اپراتور که برای مسافران مناسب است china telecom نام دارد. با سیم‌کارت‌های چینی به خاطر اینکه از نسل ۳g و ۴g اهستند، استفاده از اینترنت به‌صرفه‌تر است. سیم‌کارت‌های چینی در اوایل خود اعتبار کافی برای سفر هفت تا 10 روزه را دارند ولی اگر اعتبار آن تمام شد می‌توانید از فروشگاه‌ها شارژ تهیه کنید اگر فقط اینترنت مصرف می‌کنید از شارژ دیتا استفاده کنید.

سیم کارت در ترکیه

· ترکسل: اغلب مسافران و گردشگران از این اپراتور سیم‌کارت می‌خرند. این اپراتور بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه و اینترنت است.

· ودافون: این اپراتور از پرطرفدارترین اپراتورهای مخابراتی چندملیتی ترکیه است. این اپراتور از نظر پوشش و تعداد مشترکین در ردۀ دوم قرار دارد، اگر مصرف اینترنت شما زیاد است، ودافون بسته‌های اینترنتی پیش‌پرداخت با حجم‌های متنوع را به شما عرضه می‌کند.

·  ترک تلکام: این اپراتور در اطراف شهرهای بزرگ ترکیه پوشش دهی و آنتن دهی خوبی ندارد ولی در عوض اینترنت با سرعت و قیمت خوبی را ارائه می‌دهد. برای خریدن سیم‌کارت و یا پرسیدن هر سؤال باید از کارکنان این مجموعه سؤال کنید.

ویژگی‌ها و نکات سیم‌کارت‌های ترکیه!

۱. در ترکیه دو نوع سیم‌کارت دائمی و اعتباری وجود دارد.

۲. مسافران و گردشگرانی که با تور ترکیه به این کشور سفر می کنند، نمی‌توانند از سیم‌کارت‌های دائم ترکیه استفاده کنند و باید سیم‌کارت‌های اعتباری و یا گردشگری را انتخاب کنند.

۳. سیم‌کارت‌های اعتباری بعد از ۶ ماه غیرفعال بودن، می‌سوزند. اگر تنها استفادۀ شما از سیم‌کارت اینترنت آن است می‌توانید سیم‌کارت نخرید و از مودم و اینترنت هتل‌ها استفاده کنید.

۴. برای خریدن سیم‌کارت در ترکیه پاسپورت الزامی است.

۵. سیم‌کارت‌های ترکیه در ایران نیز کار می‌کنند فقط کافی است رومینگ آن را فعال کنید.

محل تهیه سیم کارت در ترکیه

· فرودگاه: در همه‌ی فرودگاه‌های ترکیه نمایندگی سیم‌کارت‌های ترکیه وجود دارد و با تابلوهای راهنما مسیر رسیدن به نمایندگی به شما نمایش داده شده، ولی از آنجا که قیمت سیم‌کارت در فرودگاه نسبت به سایر مکان‌های فروش بالا است، اکثر افراد از خرید سیم‌کارت در فرودگاه خودداری می‌کنند.

· نمایندگی ترکیه: برای خرید سیم‌کارت در ترکیه می‌توانید حضوری به نمایندگی‌های اپراتور بروید و از آنجا سیم‌کارت خود را بخرید و می‌توانید با مراجعه به اینترنت آدرس نمایندگی‌ها را پیدا کنید و یا از مسئولان سؤال کنید و نزدیک‌ترین نمایندگی به محل اقامت خود را پیدا کنید.

· آژانس مسافرتی: اگر بلیط یا تور خود را از آژانس‌های مسافرتی رزرو می‌کنید کار شما خیلی راحت می‌شود شما می‌توانید در همان لحظه رزرو به آژانس منتخب خود اعلام کنید که برای شما سیم‌کارت بخرد اگرچه هزینه‌اش زیاد است ولی راحت و بدون دغدغه سیم‌کارت به دست شما می‌رسد.

· خرید آنلاین: شما عزیزان می‌توانید به‌راحتی و به‌صورت آنلاین در ایران سیم‌کارت ترکیه بخرید؛ سیم‌کارت هم توسط واسطه‌هایی که در ایران وجود دارند برای شما ارسال می‌شود.

آیا می‌دانید سیم‌کارت بین‌الملل چیست!

اکثر کسانی که قصد سرمایه و یا ثبت‌نام در صرافی‌های جهانی و یا دومین رجیستر و ورود به شبکه‌های اجتماعی را دارند به یک سیم‌کارت خارجی و بین‌المللی نیاز پیدا می‌کنند که اکثر در ایران این سیم‌کارت‌ها به‌راحتی پیدا می‌شود و حتی شارژ آن هم موجود است. برای اطمینان از سالم بودن سیم‌کارت‌ها پلمپ ‌آن‌ها با اجازه صاحب سیم‌کارت باز می‌شود و از طریق پست در تهران به سایر شهرستان‌ها ارسال می‌شود.

سیم کارت در ژاپن

هر کسی که به ژاپن سفر می‌کند و یا به عبارتی بلیط ژاپن را رزرو می‌کند و ساکن ژاپن نیست می‌تواند سیم‌کارت ژاپن را بخرد و به‌راحتی از تماس و پیامک آن استفاده کند، ولی تماس صوتی و تصویری آن مجاز نیست. در ضمن سیم‌کارت‌های ژاپن تاریخ انقضا دارند و مثل سیم‌کارت‌های ترکیه و سایر کشورها دیگر نیست که هر بار که به آنجا رفتید دوباره بتوانید از آن استفاده کنید سیم‌کارت‌های ژاپن بعد از تاریخ تعیین شده غیرفعال می‌گردند.

اپراتورهای ژاپن

b-mobile: اپراتوری است که بسته اینترنت ۲۱ روزه ۵ گیگابایت را با قیمت مناسبی عرضه می‌کند.

U>mobile: اپراتوری است که بسته ۱۵ روزه با حجم ۲۰۰ مگابایت را ویژه مسافران و گردشگران را عرضه می‌دهد.

روش‌های خرید سیم‌کارت در ژاپن

خرید آنلاین: کسانی که با تور به ژاپن سفر می‌کنند می‌توانند سیم‌کارت خود را رزرو کنند و به‌صورت آنلاین و به‌راحتی این کار را انجام بدهند و هزینه کمتری هم در بردارد.

فرودگاه: کسانی که به ژاپن می‌روند می‌توانند سیم‌کارت خود را از نمایندگی‌های سیم‌کارت در فرودگاه تهیه کنند. در ضمن می‌توانید سیم‌کارت را از کیوسک‌ها و ماشین‌های متعدد که در حال فروش سیم‌کارت هستند بخرید.

اجاره کردن سیم‌کارت: اگر به ژاپن سفر می‌کنید و سیم‌کارت لازم دارید و حوصله رفتن و ثبت‌نام کردن برای خرید سیم‌کارت را ندارید می‌توانید از مکان‌های که سیم‌کارت اجاره می‌دهند سیم‌کارت بگیرید و هزینه کمتری پرداخت کنید و در ضمن دغدغه فعال کردن و ثبت‌نام سیم‌کارت را هم ندارید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تور ترکیه سیم کارت خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند

رادیوی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه ترکیه در 2 ماه ابتدایی جنگ، به چند کشور عربی پیشنهاد تدوین طرحی برای حل‌وفصل مسائل امنیتی غزه را داده بود، گزارش داد این کشورها تلاش ترکیه برای اثرگذاری بر تحولات جاری در نوار غزه و تبدیل آنکارا به بازیگر اصلی این عرصه را ناکام گذاشتند.

به گزارش ایسنا، رادیوی عبری زبان «کان» به نقل از یک دیپلمات عرب که نامش را فاش نکرد، خبر داد ترکیه در 2 ماه ابتدایی جنگ، به چند کشور عربی پیشنهاد تدوین طرحی جهت حل‌وفصل مسائل امنیتی را داد که شامل ایجاد نیروهای مشترکی در غزه تحت عنوان «روز پس از جنگ» بود.

به گفته این منبع، ترکیه طرح خود را به آمریکا و رژیم صهیونیستی ارائه کرد اما این ابتکارعمل با واکنش مثبت کشورهای عربی از جمله مصر روبه‌رو نشد.

این رسانه عبری زبان در ادامه افشا کرد در همین مرحله از جنگ برخی کشورهای عربی به شدت تاکید کردند که هیچ چیزی در خصوص حل‌وفصل اوضاع شامل نیروهایی از طرف آنها در نوار غزه نشنیدند، با این وجود در دوره اخیر اقدامات ویژه‌ای در این مورد انجام شد، از جمله اینکه برخی کشورهای عربی از جمله مصر پیشنهاد اعزام نیروهایی از طرف خود به نوار غزه و کرانه باختری را دادند، این پیشنهاد به عنوان بخشی از حل‌وفصل مساله فلسطین مطابق راه‌حل ۲ دولتی از سوی کشورهای عربی به آمریکا عرضه شد.

دیپلمات یاد شده در ادامه گفت: ترکیه سعی دارد بر اتفاقات جاری در نوار غزه تاثیر بگذارد و خود را به بازیگر اصلی آن به ویژه در مقابل آمریکا تبدیل کند اما برخی کشورهای عربی به هرگونه تلاش از سوی آنکارا برای قدم گذاشتن در عرصه فلسطین با تردید نگاه می‌کنند.

این منبع افزود: به نظر می‌رسد ترکیه با توجه به ناکامی مذاکرات فعلی برای رسیدن به قراردادی میان جنبش حماس و اسرائیل تلاش می‌کند نقش برجسته‌ای را به زیان دیگر کشورها ایفا کند و دیدارها میان سران ترکیه و سران حماس ممکن است تاثیر ترکیه بر تمام مسایل مرتبط با نوار غزه را بیشتر ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه ای
  • جزئیات کشف پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • جزئیات کشف پرونده‌های قاچاق دختران و فساد جنسی
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • جزئیات پرونده‌های قاچاق دختران و فساد جنسی؛ پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس
  • جزئیات پرونده‌های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس
  • جزییات پرونده های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس