Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:27:37 GMT

پیش‌نیاز سخت‌افزاری برای نرم‌افزارهای حسابداری

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۵۹۱۶

پیش‌نیاز سخت‌افزاری برای نرم‌افزارهای حسابداری

نصب و عملکرد درست نرم‌افزارهای حسابداری بسته به نوع آن‌ها نیازمند قدرت سخت‌افزاری مدنظری است که توسط شرکت سازنده نرم‌افزار پیشنهاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایلیاحساب، سخت‌افزار مورد نیاز نرم‌افزار حسابداری بسته به تعداد کاربرها تغییر است، هر چه تعداد کاربرها بیشتر باشد این پیش‌نیاز سخت‌افزاری بالاتر خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌نیاز سخت‌افزاری نرم‌افزار حسابداری تحت وب نظیر پاتریس، هلو و سپیدار به ازای ۵ کاربر به شرح زیر است.

سخت‌افزار موردنیاز برای نرم‌افزار ۵ کاربره تحت وب

حال اگر تعداد کاربرها افزایش پیدا کنید بدیهی است که این پیش‌نیاز سخت‌افزاری به سطح بالاتری خواهد رفت و باید سیستم قوی‌تر و اینترنت پرسرعت‌تری فراهم باشد. برای نرم‌افزار حسابداری تحت وب با تعداد ۱۶ تا ۴۰ کاربر، سخت‌افزار مورد نیاز نرم‌افزارهای حسابداری قطعاً بالاتر خواهد بود.

پیش‌نیاز سخت‌افزاری برای نرم‌افزار ۱۶ تا ۴۰ کاربره تحت وب

پیش‌نیاز نرم‌افزاری سرور

علاوه بر پیش‌نیازهای سخت‌افزاری، یک سری پیش‌نیاز نرم‌افزاری برای سرور لازم است که باید قبل از استفاده از نرم‌افزار حسابداری تحت وب مهیا شود. این پیش‌نیازهای نرم‌افزاری و امنیتی سرور به شرح زیر می‌باشند:

- نصب سیستم‌عامل windows server ۲۰۰۸ روی سرور مشتری.

- داشتن یک اینترنت پرسرعت با پهنای باند ۱۲۲۱ کیلوبایت که برای ۵ کاربر لازم است و به ازای هر کاربر باید ۲۵۰ کیلوبایت به پهنای باند مشتری اضافه شود.

- مشتری باید یک آی پی استاتیک تهیه کند.

- یک آنتی‌ویروس مناسب و اصل باید روی سرور مشتری وجود داشته باشد که از ملزومات امنیتی نرم‌افزار حسابداری تحت وب است.

تحت وب کردن نرم‌افزارهای حساب داری تک کاربره

برای تبدیل نرم‌افزار حسابداری تک کاربره هلو به نرم‌افزار حساب داری تحت وب، باید نسخه نرم‌افزار تک کاربره را به نسخه شبکه با کد ۴۴ ارتقا دهیم. به جز نرم‌افزار هلو باقی نرم‌افزارها را بدون ارتقا به نسخه شبکه می‌توان تحت وب کرد.

مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزار حسابداری

۱- پشتیبانی خوب: کار مالی و حسابداری از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل باید از نرم‌افزاری استفاده کرد که تیم پشتیبانی آن همیشه در دسترس باشد تا در صورت وقوع مشکل بتوان به‌سرعت از آن‌ها مشورت گرفت. این پشتیبانی می‌تواند به‌صورت حضوری، تلفنی و یا اینترنتی باشد. بعضی از نرم‌افزارهای حسابداری پشتیبانی ۲۴ ساعته ارائه می‌کنند که در صورت وقوع مشکل می‌توان به‌سرعت با آن‌ها ارتباط برقرار کرد. هزینه پشتیبانی بسته به نوع نرم‌افزار متفاوت است برخی از این نرم‌افزارها در سال اول هزینه پشتیبانی دریافت نمی‌کنند ولی از سال دوم مشتری باید هزینه پشتیبانی را پرداخت کند.

۲- سرعت نرم‌افزار حسابداری: نرم‌افزار حسابداری تحت ویندوز و نرم‌افزار حسابداری تحت وب ازنظر سرعت باهم تفاوت دارند، اما در هر دو مورد ویژگی‌های سخت‌افزاری و سرعت اینترنت خوب سرعت کار با نرم‌افزار را بالا خواهد برد. علاوه بر سرعت خوب خود نرم‌افزار، کاربر هم باید آموزش‌های لازم را دیده باشد تا بتواند با سرعتی معقول با آن کار کند. البته رابط کاربری نرم‌افزار هم در این‌ بین نقش بسزایی دارد.

۳- قابلیت تبدیل اطلاعات: اگر یک کاربر بخواهد اطلاعات حسابداری را از یک نرم‌افزار قدیمی به یک نرم‌افزار جدید منتقل کند، قابلیت تبدیل باید در نرم‌افزار جدید وجود داشته باشد.

۴- قابلیت تبدیل فایل خروجی به اکسل: نرم‌افزار اکسل با توجه به اینکه هیچ محدودیتی ندارد تقریباً از تمام نرم‌افزارهای حسابداری موجود در بازار کامل‌تر است. امروزه در تمام کشورها گزارش‌ها حسابداری با نرم‌افزار اکسل تهیه می‌شود و به همین دلیل قابلیت خروجی فایل به‌صورت اکسل برای نرم‌افزار باید وجود داشته باشد.

۵- ظاهر و رابط کاربری: رابط کاربری نرم‌افزار و زیبایی آن می‌تواند سطح کارایی آن را به‌مراتب بالاتر ببرد. کاربر در صورت وجود رابط کاربری و فضای زیبا راحت‌تر می‌تواند با نرم‌افزار کار کند و سرعت کار هم بالا خواهد رفت.

۶- سیستم خزانه‌داری: در این سیستم موجودی نقد و چک بررسی می‌شود، وجه نقد مهم‌ترین دارایی شرکت است و کاربر با وجود این سیستم می‌تواند به تراکنش‌های مالی و گردش حساب و موجودی چک دسترسی داشته باشد.

تفاوت نرم‌افزار حسابداری تحت وب با نرم‌افزار حسابداری ابری

نرم‌افزار حسابداری تحت وب برنامه‌ای است که از طریق شبکه ارتباطی HTTP در دسترس قرار می‌گیرد. این برنامه‌ها عموماً از طریق مرورگرها اجرا می‌شوند. یک برنامه تحت وب لزوماً روی اینترنت اجرا نمی‌شود و می‌تواند روی شبکه داخلی شرکت هم اجرا شود. نرم‌افزار حسابداری تحت وب که روی اینترنت اجرا می‌شود با چالش‌های امنیتی روبه‌رو است، اما اگر روی شبکه داخلی شرکت اجرا شود دیگر مشکلات امنیتی و قطعی اینترنت در کار نخواهد بود. از طرف دیگر نرم‌افزار حسابداری ابری به اینترنت نیاز دارد و دیگر نمی‌توان در شبکه داخلی شرکت از آن استفاده کرد.

لزوم به‌کارگیری آزمون‌های امنیت برای نرم‌افزارهای حسابداری تحت وب

در صورت حمله به نرم‌افزار حسابداری تحت وب و عبور از پروتکل http دیگر به‌کارگیری فایروال به‌تنهایی کفایت نمی‌کند. امن کردن نرم‌افزار تحت وب شامل اعمال امنیت در سه لایه شبکه، میزبان و برنامه کاربردی است. بهترین راه تشخیص حفره‌های امنیتی اجرای آزمون استاندارد امنیت است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نرم افزار سخت افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور ۲ فقره احکام جایگزین حبس تهیه اقلام و وسایل ،  به ارزش۴۷۰ میلیارد ریال و تهیه مایحتاج دانش آموزان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)و سازمان بهزیستی به ارزش ۲۰۰میلیارد ریال در شهرستان ارومیه خبر داد.

عتباتی افزود: در ادامه روند صدور مجازات‌های جایگزین حبس، در راستای سیاست های  حبس زادیی قوه قضائیه و منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی و دستورات موکد ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص بکارگیری تاسیسات ارفاقی به ویژه مجازات های جایگزین حبس از نوع خدمات عمومی رایگان با هدف خدمات عام المنفعه قاضی شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ ارومیه تعداد ۲ فقره احکام جایگزین حبس،  متهم پرونده را به تهیه اقلام و وسایل آموزشی به ارزش۴۷۰میلیارد ریال و در حکمی دیگر متهم پرونده را به تهیه مایحتاج دانش آموزان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به ارزش ۲۰۰میلیارد ریال جایگزین از مجازات‌های حبس محکوم کرد. 

وی در پایان اظهار داشت: در کنار برخوردهای قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرائم سبک و کم اهمیت با هدف ارائه خدمات عام المنفعه مورد تاکید است.

 

 

دیگر خبرها

  • تردز و واتس‌اپ از اپ‌استور چین حذف شد
  • پس از کروم، مرورگر ویوالدی هم به نسخه آرم ویندوز آمد
  • برخی گوشی‌های سری گلکسی S۲۱ سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند
  • صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • تکاپوی اروپائیان در پی تهدید تلافی جویانه ایران
  • جاسوسی گسترده دولت لهستان با نرم افزار اسرائیلی
  • توصیه داور مسابقه «میدون» به دانشجویان برای تجارت موفق/ چگونه می‌توان نرم‌افزارهای جهانی را تبدیل به مدل ایرانی کرد؟
  • نرم‌افزار حسابداری بازرگانی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • جاسوسی گسترده دولت لهستان با نرم افزار اسرائیلی پگاسوس