Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن میرعماد روز شنبه در همایش سنگرسازان بی سنگر استان در سالن اجتماعات سازمان جهادکشاورزی سمنان ابراز داشت: کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی استان سمنان به هیچ عنوان به معنی کاهش تولید محصولات این بخش نیست و بر اساس اهداف این اسناد، افزایش تولید محصولات کشاورزی در این بازه زمانی از طریق بهره‌وری مصرف آب پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: استفاده از فناوری های نوین و علم روز در بخش کشاورزی از جمله راهکارهای تحقق کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: توسعه و تجهیز اراضی زراعی و باغی استان سمنان به سامانه‌های نوین آبیاری یکی از اقدامات مهم این سازمان در مدیریت مصرف آب بخش کشاورزی است که از ابتدای دولت یازدهم تا کنون وسعت اراضی کشاورزی مجهز به این سامانه‌ها در استان به بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: با وجود خشکسالی‌هایی که در سال‌های گذشته گریبانگیر بخش کشاورزی استان سمنان بود، به دلیل مدیریت مصرف و اصلاح الگوی کشت استان در بخش کشاورزی عملکرد مطلوب داشته است.

میرعماد یادآور شد: افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی در استان سمنان از جمله اقدام‌های انجام شده و اولویت جهاد کشاورزی استان  برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر توجه هرچه بیشتر به موضوع اقتصاد مقاومتی و لزوم تحقق اهداف این بخش گفت: افزایش تولید و خودکفایی ۲ اولویت استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زمین زراعی و بقیه اراضی در مرحله آیش است.

برچسب‌ها سمنان کم آبی کشاورزی اقتصاد مقاومتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان کم آبی کشاورزی اقتصاد مقاومتی سمنان کم آبی کشاورزی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی مصرف برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی و مطالعات ما سه گزینه احتمالی برای رشد مصرف برق دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به ورود مشترکان جدید صنعتی، کشاورزی و… ٣ هزار و ٥٠٠ مگاوات به مصرف برق کشور افزوده خواهد شد، گفت: بر اساس تجربیات سال گذشته و پیش بینی‌های هواشناسی، احتمالات سه گانه ٣.٥، و ٤.٥ و ٦ درصد برای رشد مصرف برق در نظر گرفته شده است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه پیش بینی‌های هواشناسی از احتمال افزایش ٢ تا ٣ درجه‌ای دمای هوا نسبت به رشد نرمال حکایت دارد، خاطرنشان ساخت: در صورتی که این تغییر دمایی رخ دهد، شاهد رشد ٦ درصد مصرف و رسیدن اوج بار به ٧٧ هزار و ٧٥٠ مگاوات خواهیم بود.

سخنگوی صنعت برق همچنین با اشاره به واردات برق از کشورهای همسایه اظهار داشت: امسال به طور حتم از کشورهای ترکمنستان و ارمنستان تا ٥٠٠ مگاوات واردات برق خواهیم داشت.

کد خبر 6087719 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • روتردام در مسیر کاهش مصرف مواد خام تا سال ۲۰۳۰
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد