Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس قوه قضاییه در مراسم اختتامیه سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، گفت: امروز دست تفوق و برتری در فلسطین و ابتکار عمل، مبتنی بر دین و ارزش‌های الهی و آموخته‌های نبی مکرم اسلام از آن مجاهدین فلسطینی است. تاریخ انتشار: 19:55 - 25 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۸۴۴۶ به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در مراسم اختتامیه سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد، اظهار کرد: حضور در جمع دانشمندان، فرهیختگان و نخبگان جهان اسلام توفیقی برای بنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست مباحث و تبادل نظر‌های بسیار ارزشمندی میان اندیشمندان، صاحب نظران و صاحب اثران تبادل شد و ان شاالله آنچه مطرح شد منشاء برکات جهان اسلام و موجب وحدت و یکپارچگی و انسجام میان مسلمانان شود.   رئیس قوه قضاییه گفت: سخنان ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، نکات محوری بسیار برجسته‌ای را برای این کنفرانس داشت. ایشان وحدت را در ساحت‌های مختلف تبیین فرمودند؛ از جمله، عدم تعارض با یکدیگر، همگرایی و هم اندیشی و استفاده از همه ظرفیت‌های جهان اسلام برای ارتقا در همه ابعاد فکری، اخلاقی، عملی و اجرایی و همچنین حوزه‌های زندگی انسان معاصر. بیشتر بخوانید محو اسرائیل یعنی صاحبان اصلی فلسطین بتوانند دولت را انتخاب کنند امروز حقیقتا اندیشه‌های بلند مسلمانان همان مسئله قدس شریف و مسجد الاقصی است آیت‌الله رئیسی بیان داشت: ان‌شاالله این وحدت و انسجام و عمل به آنچه مقام معظم رهبری فرمودند زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی گردد. احساس ما این است که جلوه‌های این تمدن ظهور پیدا کرده است. ما امروز جلوه‌هایی را در جهان اسلام می‌بینیم که حکایت از آن دارد، آنچه به عنوان مدنیتی با نام دین یا شریعت از آن یاد می‌کنیم کاملا قابل تحقق است.   وی افزود: امروز موضوع مسجدالقصی و مسئله فلسطین با گذشته کاملا متفاوت است. اگر این موضوع به عنوان خواسته‌ای بود که امام بزرگوار ما دیروز آن را مطرح کرده بودند که باید مسئله قدس وفلسطین مسئله اول جهان اسلام باشد، امروز حقیقتا اندیشه‌های بلند مسلمانان همان مسئله قدس شریف و مسجد الاقصی است. ابتکار عمل در منطقه بدست دانشمندان انقلابی و مجاهدین در عرصه نبرد است آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه ابتکار عمل و خلاقیت دست نیرو‌هایی است که به نام دین و ارزش‌های دین برای دفاع از قرآن آزادی، استقلال و ارزش‌های الهی در صحنه هستند، افزود: امروز در یمن دست تفوق و ابتکار عمل، به دست مجاهدین یمنی، در لبنان دست برتری از آن علما، دانشمندان و مجاهدین حزب الله و در تمام منطقه بدست دانشمندان انقلابی و مجاهدین در عرصه نبرد است.   رئیس قوه قضاییه ادمه داد: این مسئله‌ای نیست که امروز به عنوان یک تحلیل از آن یاد کنیم بلکه اتفاقی است که در جهان اسلام رخ داده است.
وی خطاب به حاضرین در این جلسه گفت: شما کنفرانس سی و سوم را با بعضی از نشست‌های چهل سال گذشته مقایسه کرده و رشد اندیشه نو و اندیشه انقلابی و اندیشه مجاهدت پروری را ببینید و مشاهده کنید که این اندیشه‌ها طی این مدت از کجا به کجا رسیده‌اند.
آیت الله رئیسی افزود: این ارتقا و رشد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی این رویشی که در جهان اسلام شاهد آن هستیم، در پرتو روشنگری‌های شما فرزانگان و امثال شما در جهان اسلام است و روز به روز جوانان و روشنفکران واقعی جهان اسلام، در حال رشد هستند. آینده از آن مجاهدین و متقین است وی با بیان اینکه اندیشه‌های نو در جهان اسلام هر روز که می‌گذرد تبلور بیشتری پیدا می‌کند، گفت: در این چهل سال گام‌های بلندی برداشته شده، اما امروز کنفرانس سی و سوم وحدت اسلامی باید در بستر گام دوم تبیین شود و اهداف بلند این نشست در پرتو گام دومی که قاعد عظیم‌الشان ما ترسیم کرده‌اند، قوی‌تر، جامع‌تر و با نگاهی نو پیگیری شوند.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه آینده بسیار روشن و درخشان است، گفت: آینده از آن مجاهدین و متقین است. آینده از آن مردان و زنانی است که مجاهدانه در این عرصه حضور پیدا کرده‌اند و هرگز هراسی از دشمنان و مستکبرین در دل خود راه نداده‌اند. خشیت آن‌ها از خدا بود و از غیر خدا هیچ هراسی نداشتند و حقیقتا جز خدا را ندیدند و جز به خدا نیاندیشیده‌اند.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دست نصرت الهی همواره همراه فرهیختگان و نظریه‌پردازان و مجاهدین در عرصه جهاد و تفکر و اندیشه انقلابی است به چالش‌هایی که وحدت را به خطر می‌اندازد و آن را تهدید می‌کند، اشاره کرد. غرب می‌خواهد تفکر و اندیشه خود را بر جهان اسلام تحمیل کند

وی افزود: به لحاظ نظری، وقتی از وحدت سخن می‌گوییم باید ببنیم که تفاوت‌ها و تکثرها در کجا وجود دارد تا وحدت را در آنجا تقویت کنیم. این تکثر، تفاوت یا دوگانگی یک زمان با نگاه غربی و یک زمان با نگاه اسلامی به آن نگریسته می‌شود.

آیت الله رئیسی بیان داشت: دوگانه‌ای که امروز غرب تلاش می‌کند بر آن بدمد دوگانه مدرن و سنتی است بدین معنا که هر چیزی وفق میل او و مطابق نظریات او و سازگار با او باشد، آن را مدرن و قابل دفاع و اندیشه‌ای نو می‌داند و با همه تبلیغات و رسانه‌هایش مورد دفاع قرار می‌دهد؛ از سوی دیگر هرچه با مذاق او نسازد و مورد پسندش نباشد، سنتی و بازگشت به عقب می‌داند و دائما تلاش می‌کند همان دوگانه مدرن و سنتی را در جهان اسلام تبلیغ کند.

رئیس قوه قضاییه گفت: غرب، آزادی، حقوق انسان، حقوق بشر، تروریست، آزادسازی و جهانی سازی را تنها از نگاه خود تعریف می‌کند و به دنبال آن می‌گردد که در جهان اسلام تعریفی همسان با تعریف خودش بیابد؛ چراکه می‌خواهد تفکر و اندیشه خود را بر جهان اسلام تحمیل کند.

آيت الله رئيسى خاطرنشان كرد: در اين دو گانه‌هايى كه مى‌سازد تمام اين مفاهيم با نگاه مغرب زمين و غربى‌ها تبيين و تفسير مى‌شود و از نگاه خودشان دنبال مى‌كنند.

رئيس قوه قضاييه ادامه داد: يك دو گانه ديگرى در تعابیر قرآن كريم نيز وجود دارد كه دو گانه اول، دوگانه استكبار و استضعاف و دوگانه دوم، دوگانه ملحد و مومن است، اين دو گانه‌اى است كه قرآن تعبير مى‌كند.

وى افزود: دوگانه‌هايى كه قرآن كريم تبيين مى‌فرمايد دوگانه عاقل و جاهل است و بسيار در اين باب قابل توجه است كه سخن از جاهليت قديم نيست، بلكه سخن از جاهليت مدرن است.

آيت الله رئيسى با بيان اينكه امروز با نشانه‌هايى از جاهليت مدرن مواجه هستيم، گفت: اين جاهليت همراه خود علم و فنآورى دارد و قدرت‌هاى بزرگ آن را اشاعه مى‌دهند و در جوامع به دنبال توسعه تفكر جاهليت مدرن هستند و تلاش مى‌كنند كه با امپراطورى رسانه‌اى و ارتباطاتى كه دارند اين تفكر، انديشه و جلوه‌هاى جاهليت مدرن را در جوامع توسعه دهند.

وى تصريح كرد: اين دوگانه‌هايى است كه قرآن و اسلام عزيز به ما معرفى مى كند؛ استكبار جهانى، سرمايه دارى مدرن و بسيارى از كمپانى‌هاىِ تحت اشراف آنان، امروز يك تهديدى براى انسجام و وحدت اسلامى هستند.

آيت الله رئيسى با بیان اینکه آنچه كه لازم است ما به عنوان مسلمان و جهان اسلام به عنوان يك وظيفه بر آن تاكيد كند مبتنى بر تفكر و انديشه اسلامى است ، تاکید کرد: مراقب تفرقه‌هاى سياسى، دينى، مذهبى و قومى و قبيله‌اى باشید تا به دلیل اقليم‌هاى مختلف و قوميت‌هاى مختلف دشمن اختلاف افكنى نکند.

رئيس دستگاه قضا با بيان اينكه تلاش دشمن در جهت ايجاد تفرقه در ابعاد سياسى، اجتماعى، فرهنگى، قومى و قبيله‌اى و نوع گويش‌ها در همه ابعاد است، اظهار كرد: سخن از سنى و شيعه نيست، بلكه سخن از همه جهان اسلام است، سخن اختلاف بين سنى و سنى، شيعه و شيعه، اين اقليم و آن اقليم، اين شهر و آن منطقه است و به هر نحوى كه دست آن برسد تلاش مى‌كند كه اين تفرقه و جدايى را در بين مسلمانان و جهان اسلام به انحاى مختلف ايجاد كند.

وى با بیان اینکه اين نوعى از چالش اصلى است كه ما با دشمنان وحدت و انسجام در جهان اسلام داريم، گفت: صهيونيست‌ها عدد خيلى كمى دارند؛ اما در عالم به گونه‌اى مى‌خواهند خود را جلوه دهند كه زياد هستند، كار آن‌ها با ايجاد اتحاديه‌هاست و با موضوعات اقتصادى، اجتماعى، فرهنگى، سياسى و در ابعاد و اقليم‌ها و با ذائقه‌های مختلف اتحاديه ايجاد مى‌كنند. هركس نگاه کند فكر مى‌كند كه عدد اين‌ها خيلى زياد است در حالى كه هرگز اين طور نيست، عدد اين‌ها بسيار كم است؛ اما با ايجاد اين نوع از اتحاديه‌ها مى‌خواهند به جوامع القا كنند كه ما تاثيرگذاريم.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: تصور بنده اين است كه ايجاد اتحاديه‌هايى با موضوعات مختلف فرهنگى و اجتماعى در جهان اسلام با شركت فرهيختگان و صاحبان خرد و انديشه بسيار تاثيرگذار است.

در حال تکمیل..

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس قوه قضاییه آیت الله رئیسی وحدت و انسجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع اول جهان اسلام، فلسطین است

مبلغ مذهبی گفت: موضوع اول جهان اسلام فلسطین است.

به گرارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، حجت الاسلام رفیعی امروز سه شنبه هفتم فروردین در اجتماع مردم بیرجند برای محکومیت جنایات اسرائیل که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مختلف مردم در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: مسئله اول جهان اسلام، موضوع فلسطین است و امروز شاهد آن هستیم که بیش از ۳۲ هزار نفر در غزه در جلوی چشمان همه جهانیان کشته شده اند که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند.

وی با طرح این سوال که برای بیداری امت اسلام جهت دفاع از مردم مظلوم فلسطین دیگر چه اتفاقی باید بیفتد که حاکمان کشورهای اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین اقدام کنند؟، افزود: قارون های دنیا طلب سرمایه دار در ایران و جهان اسلام چرا از عربستان که بیت الله الحرام در آن قرار گرفته و در برقراری ارتباط با اسرائیل پیش قدم شده، نمی‌خواهند که برای حمایت از مردم مظلوم غزه اقدام لازم را انجام دهد؟

این مبلغ مذهبی گفت: در این نبرد و مبارزه نا برابر اگر قرار باشد کسی علم دار باشد و فریاد بزند، علمای اهل سنت هستند و جمعیت اهل سنت با به میدان آمدن باید بیش از گذشته اقدامی شایسته در این خصوص انجام دهند تا ما پشت سر آنها برای حمایت از ملت فلسطین حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: امروز بیشترین میزان سوخت از ترکیه برای اسرائیل تأمین می‌شود که از مصداق‌های جهان امروز در زمینه قارون های مادی است که ارتباط با اسرائیل را برحمایت از مردم فلسطین ترجیح می‌دهند.

حجت الاسلام رفیعی گفت: با اشاره به صلح امام حسن مجتبی (ع) با معاویه تصریح کرد: مردم عصر امام حسن (ع) زمانی که ذلت زندگی دنیوی را بر نبرد با معاویه ترجیح دادند، امام حسن (ع) را مجبور به صلح با معاویه کردند.

وی تاکید کرد: سامری‌های امروز جهان اسلام هم یکی دیگر از عوامل سازش با صهیونیست است که ترویج کننده سیاست نفاق برای جلوگیری از نبرد و مبارزه و سکوت در برابر جنایات اسرائیل هستند.

وی خاطر نشان کرد: چرا در حوزه‌های مختلف به بهانه مصلحت و آرامش، شور مبارزه و نبرد با اسرائیل در کشور ایجاد نمی‌شود.

وی تصریح کرد: روحیه نبرد و قتال با دشمن جوانان ما را از آلوده شدن به هر گونه آسیب اجتماعی نجات می‌دهد.

به گفته حجت الاسلام رفیعی در کنار جلسات برای محکوم کردن جنایات صهیونیست باید در عمل هم در این زمینه اقدام کنیم و در این راستا نباید مسئولان ما از قارون‌ها و سامری‌ها عصر حاضر انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه در کنار داعشی های تکفیری، یک سری شیعه تکفیری هم داریم که خواستار جنگ و نبرد با دشمن صهیونیستی نیستند، گفت: در روایات آمده که در آخر الزمان قومی می آیند که جهان اسلام را نجات می‌دهند و امروز ما باید ببینیم که در کجای این موضوع قرار داریم.

به گزارش ایمنا، در ادامه این مراسم گروه‌های مختلف مردمی با فریاد مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس، برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار سر دادند و آمادگی خود را برای حضور در فلسطین برای حمایت از آنها و مبارزه با صهیونیست اعلام کردند.

کد خبر 739437

دیگر خبرها

  • صلح پایدار در پرتو آموزهای متعالی اسلام ایجاد می‌شود/ حال "پاره تن اسلام" خوب نیست
  • هم افزایی و تحکیم وحدت مسلمانان در ماه مبارک رمضان، دشمنان اسلام را تضعیف می کند
  • درخواست فرمانده حماس از جهان اسلام برای شرکت در آزادسازی مسجدالاقصی
  • قدس شریف و مسجدالاقصی ناموس مسلمانان جهان است
  • مقاومت جانانه مردم غزه مسئله فلسطین را به مسئله جهان بشریت تبدیل کرد/ به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • فلسطین مسئله اول جهان اسلام است
  • موضوع اول جهان اسلام، فلسطین است
  • پیام آیت‌الله اعرافی به رئیس کلیسای ارتدوکس
  • راهپیمایی روز جهانی قدس پرشورتر از همیشه در لرستان برگزار می‌شود
  • صدای فلسطین روی موج رادیو مقاومت شروع به کار کرد