Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی "فلسطین الیوم"، نتانیاهو تلاش می‌کند تا جایی که می‌تواند تمامی اعضا و نمایندگان کنست از حزب لیکود را علیه رهبر حزب آبی و سفید بسیج کند و مانع از تشکیل دولت ائتلافی با حمایت از فهرست مشترک احزاب عرب ساکن سرزمین‌های اشغالی شود.

فهرست مشترک احزاب عرب که شامل ائتلاف چهار حزب قدرتمند "جبهه دموکراتیک برای صلح و مساوات (هدش) "، "تجمع دموکراتیک ملی (بلد) "، "فهرست اعراب متحد" و "جنبش عربی تغییر (تعال) " است، در انتخابات اخیر کنست توانست ۱۳ کرسی از ۱۲۰ کرسی را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر حزب لیکود در گفت و گوی تلفنی با وزرا و اعضای کنست گفت، شواهد موجود نشان می‌دهد، گانتس درصدد تشکیل دولت اقلیت با همکاری فهرست مشترک احزاب عرب است.

نتانیاهو نسبت به حضور احزاب مشترک عرب در کابینه هشدار داد و از تمامی وزیران و اعضای لیکود خواست که به صورت گسترده با این اقدام گانتس مخالفت کنند.

وی بار دیگر به وزیران کابینه و اعضای لیکود گفت: برگزاری سومین انتخابات (زودهنگام) یک گزینه فاجعه آمیز است، اما فاجعه آمیزتر از آن تشکیل کابینه اقلیت با حمایت احزاب عرب است.

یکی از نگرانی های نتانیاهو  این است که در صورت نخست وزیری گانتس،  وی به خاطر پرونده‌های فساد، بار دیگر محاکمه و روانه زندان شود.

نتانیاهو در چهار پرونده فساد شامل عناوین "۱۰۰۰"، "۲۰۰۰"، "۳۰۰۰"، "۴۰۰۰" متهم به دریافت رشوه، سوء استفاده از قدرت و خیانت است.

این درحالی است که برخی اخبار غیر رسمی حکایت از آن دارد که گانتس و "آویگدور لیبرمن" رهبر حزب "یسرائیل بیتنو" (اسرائیل خانه ماست) در خصوص تشکیل کابینه ائتلافی و جلوگیری از برگزاری سومین انتخابات زودهنگام در سال جاری میلادی توافق کردند.

یک هفته پیش بود که نمایندگان این دو حزب به توافق اولیه برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی دست یافته بودند.

گانتس با ائتلاف حزب لیبرمن نیز نمی‌تواند تشکیل کابینه دهد، چرا که شمار کرسی‌های دو حزب تنها به ۴۱ کرسی خواهد رسید، درحالی که تشکیل کابینه نیازمند آن است که حزب پیروز ۶۱ کرسی یعنی نصف به اضافه یک را به دست آورد، به همین دلیل دست به دامان احزاب مشترک عرب شده است.

در بیست و دومین انتخابات کنست که ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) برگزار شد، ائتلاف "آبی و سفید" به رهبری گانتس، ۳۳ کرسی را کسب کرد و حزب یسرائیل بیتنو  هشت کرسی را به دست آورد.

گانتس چهار روز دیگر فرصت دارد تا دولت ائتلافی با دیگر احزاب را تشکیل دهد، وی اول آبان ماه و پس از شکست دوباره نتانیاهو در تشکیل کابینه، از سوی "رووین ریولین" رئیس رژیم صهیونیستی مأمور تشکیل کابینه شد.

در صورت ناکامی گانتس برای همراه کردن دیگر احزاب در تشکیل کابینه، باید  برای سومین بار در سال جاری میلادی، انتخابات زودهنگام برگزار شود.

برچسب‌ها رژیم صهیونیستی بنی گانتس بنیامین نتانیاهو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی بنی گانتس بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی بنی گانتس بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اینترنتی رأی الیوم در مقاله‌ای به همراهی حکومت اردن با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد؛ سیاست هایی که اخیرا در جریان عملیات وعده صادق و همراهی کامل اردن با صهیونیست ها نمود پیدا کرد.

این مقاله تاکید کرد که ایران به عنوان یکی از دولت‌های متعهد در حمایت از آرمان فلسطین از مدت‌ها پیش در قلب حوادث منطقه قرار گرفته است. همین همراهی و همبستگی باعث شد ایرانی ها اخیرا اقدامی عملی علیه حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و همچنین هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق انجام دهند که ثابت می‌کند تعهد ایران در حمایت از آرمان فلسطین و مقابله با صهیونیسم تحت هر شرایطی خدشه ناپذیر است.

رای الیوم می افزاید که در سایه نسل کشی گسترده در نوار غزه پیش بینی می‌شد که جوامع عربی و اسلامی و به ویژه حاکمان آنها مواضع متحدی ضد رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند، اما واقعیت کاملاً مغایر با این پیش‌بینی‌ها بود و برخی از سران عرب به جای دفاع از مظلومان فلسطین در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

رأی الیوم به تلاش‌های دولت‌های متوالی آمریکا شامل دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در تشکیل ائتلاف منطقه‌ای اشاره و تاکید کرد که آمریکا هدف علنی از این ائتلاف را مقابله با تهدید ایران اعلام کرده است، اما در واقع هدف اصلی تشکیل آن، حمایت از امنیت اسراییل به عنوان متحد راهبردی آمریکا است. البته با وجود تلاش‌های متعددی که در این عرصه صورت گرفته دسترسی به این هدف بسیار بعید است، چرا که پتانسیل‌های سیاسی و منطقه‌ای اجازه تشکیل آن را نمی‌دهد و برخی دولت‌های منطقه‌ای نظیر ایران و عربستان به این نتیجه رسیده‌اند که حل اختلافات فیمابین از طریق گفت و گو امکان‌پذیر است نه تشکیل ائتلاف‌های امنیتی که باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد می گردد.

کد خبر 6084107

دیگر خبرها

  • لاپید: بنی گانتس و آیزنکوت از کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی/ اسموتریچ: فرماندهان مسئولیت شکست را بپذیرند
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تداوم موقعیت جنگی تنها راه بقای نتانیاهو در قدرت / کابینه اسرائیل در حال از هم پاشیدن است
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کرد