Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام علي رسول الله وعلي آله الطييبين الطاهرين وصحبه المنتجبين ومن اهتدي بهداه الي يوم الدين.

به فضل الهي، سي و سومين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي در تهران در تاريخ 23 تا 25 آبان ماه 1398، 16 تا 18 ربيع الاول 1441هـ، همزمان با ميلاد پر بركت رسول اعظم(ص) و نواده ايشان امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، با عنوان: وحدت امت در دفاع از مسجد الأقصى با حضور علما، انديشمندان ، پژوهشگران و نخبگان بيش از 90 كشور جهان، برگزار گرديد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پيش از آغاز كنفرانس ميهمانان و شركت كنندگان، با حضور در مرقد امام راحل(ره) ضمن اداي احترام به مقام شامخ بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و احياگر اميدهاي آزادسازي فلسطين اشغالي و بيدارگر امت اسلام، با آرمان‫هاي ايشان تجديد بيعت كردند.

كنفرانس با خوش آمدگويي و بيانات آيت الله اراكي دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، آغاز گرديد و سپس با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين دكتر روحاني رئيس جمهوري اسلام ايران رسماً كارخود را آغاز نمود. پس از آن با سخنراني‫ها و بيانات ميهمانان و شخصيتهاي مختلف ادامه پيدا كرد و ميهمانان عالي مقام، و در قالب 29 نشست و كميسيون تخصصي و جلسات اتحاديه‫هاي بين المللي تقريبي و شوراي عالي مجمع، به ارائه مقالات و تبيين و مطالب ديدگاههاي خود دربارة موضوع كنفرانس پرداختند.

در دومين روز كنفرانس، شركت كنندگان، به محضر رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‫اي (دام ظله العالي) رسيده و به رهنمودهاي ايشان درباره موضوعات مختلف جهان اسلام و دعوت از كليه نيروهاي فعال در امت اسلام براي ياري رساندن به فلسطين آزاد سازي مسجد الأقصي گوش فرا دادند.

ايشان كمترين درجه وحدت ميان مسلمانان را پرهيز جوامع دولت‫ها اقوام و مذاهب اسلامي از تعرض و ضربه زدن به يكديگر و اتحاد در مقابل دشمن مشترك خواندند و فرمودند در مراتب باﻻتر كشورهاي اسلامي بايد بايكديگر در علم ثروت امنيت و قدرت سياسي در جهت دستيابي به تمدن نوين اسلامي هم‫افزايي و تلاش كنند.

ايشان در مورد قضيه فلسطين فرموده‫اند قضيه فلسطين و جنگ‫هاي خونين در يمن، غرب آسيا و شمال افريقا ناشي از پايبند نبودن به اصل پرهيز از معارضه و اتحاد در مقابل دشمن مشترك است و خاطرنشان كردند: امروز بزرگترين مصيب دنياي اسلام قضيه فلسطين است كه ملتي را از خانه و وطن خود آواره كردند.

همچنين ايشان اشاره كردند كه توطئه‫هاي صهيونيستي عليه كشورهاي اسلامي از طريق نفوذ به مراكز تصميم‫گيري و تغيير محاسبات مسئولان به اجرا گذاشته مي‫شود و مي‫بايست با انجام وظايف و مسئوليت‫ها، در راه تحقق تمدن نوين اسلامي تلاش كرد.  

پس از تبادل آرا در كميسيون و نشست‫هاي و نشست‫هاي كنفرانس، شركت كنندگان به نتايج و توصيه‫هاي ذيل رسيدند:

1- كنفرانس وحدت، امسال در شرايطي برگزار گرديد كه رويارويي سختي ميان جبهة مقاومت كه تن به ذلت نداده و خواهان صيانت از كرامت و عزّت و سربلندي امت است از يك سو و از سوي ديگر، جبهة استكبار كه تمام توان و نيرو و امكانات خود را با هدف تحقير امت وسلطه بر سرنوشت و مقدّرات مسلمانان و ايجاد تفرقه در ميان آنها بسيج كرده است، در جريان است.

براين اساس، شركت كنندگان، كلية آزادگان جهان را به هم‫افزايي تلاش و توان خود در حمايت از جبهة مقاومت حفظ عزّت و كرامت امتّ و همكاري در مقابله با تجاوزهاي صهيونيسم و آمريكا، دعوت مي‫نمايد.

2- مسجد الأقصي داراي تقدّس خاصي در نظر همة مسلمانان است چرا كه قبلة اول مسلمانان و سومين حرم مقدس و محل إسراء پيامبر اكرم(ص) است. هر اهانتي به اين مسجد، اهانت به همة مسلمانان است و لذا صهيونيستها براي زير پا گذاشتن عزّت و كرامت و مقاومت مسلمانان، به اين مسجد اهانت و بي احترامي مي‫كنند. ما خواستار ثبت كلية اقدامات جنايتكارانه و اهانت آميز عليه اين مسجد هستيم و برخورد قاطع با اين اقدامات را از همة كشورها و ملتها مطالبه مي‫كنيم.

3- امسال، 50 سال از آتش زدن مسجد الأقصي به دست صهيونستها مي‫گذرد، اقدامي كه باعث خشم مسلمانان جهان و تأسيس سازمان كنفرانس اسلامي كه به سازمان همكاري اسلامي تغيير نام يافت، گرديد. اين سازمان از حمايت از حقوق مسلمانان عاجز بوده و از حل مسائل كشورهاي اسلامي در فلسطين و يمن و سوريه و بحرين وميانمار و ساير كشورها عاجز مانده است. لذا ما خواستار همكاري و افزايش تلاشها و گردهمايي‫ها ميان مسلمانان براي ارائه راهكارهاي هم‫افزايي و افزايش تلاشها و گردهمايي‫ها ميان مسلمانان براي ارائه راهكارهاي جدي و اقدامات فوري براي دفاع از مسجد الأقصي و حمايت از مقاومت اسلامي.

4- شركت كنندگان تأكيد مي‫نمايند كه رژيم صهيونيستي نه فقط تهديدي براي فلسطين است، بلكه تهديدي براي همة كشوراي اسلامي به شمار مي‫رود، كه تجلّي آن، تلاش براي تشكيل پيمان منطقه‫اي براي دخالت در امور منقطه، توسط رژيم صهيونيستي و با حمايت ايالات متحده امريكا است كه سعي در ايجاد فتنه و ناآرامي و دخالت در امور داخلي كشورها دارد. ما تاكيد مي‫كنيم كه آزادسازي فلسطين مي‫بايست، همراه با آزادي كامل سرزمينهاي اشغال شده توسط رژيم صهيونيستي، و بلندي‫هاي جولان در سوريه و مزارع شبعا در لبنان باشد.

5- مسجد الأقصي محور وحدت جهان اسلام است و همة ملتهاي مسلمان در اين موضوع اتفاق نظر دارند امّا تلاش برخي كشورهاي مرتجع و مزدوران براي سازش و عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي و سركوب مدافعان قدس و حاميان جبهة مقاومت، خيانتي فراموش نشدني در حق امت اسلام است.

لذا ما ضمن محكوم كردن اين تلاشها و خيانتها، خواستار مقابله ملّتها با اين تحركات و اقدامات هستيم.

6- شركت كنندگان ، در كنفرانس مقاومت ملّت فلسطين را در برابر تروريسم دولتي رژيم صهيونيستي ارج نهاده و ضمن حمايت از راهپيمايي‫هايي بازگشت ، محكوم كردن خشونتهاي رژيم صهيونيستي در سركوب راهپيمايي بازگشت را خواستاريم.

7- تجاوز مستمر به مسجد الأقصي ، در چارچوب معامله قرن و يهودي سازي قدس صورت مي‫گيرد، اين اقدام توطئه خطرناكي عليه مقدمات اسلامي است، كه مي‫بايست كشورهاي اسلامي، در مقابل آن موضع‫گيري جدي و قاطع داشته باشند.

8- شركت كنندگان در كنفرانس، تجاوزهاي أخير عليه ملّت فلسطين و ترور رهبر مجاهد، بهاء ابو العطا و تلاش نافرجام براي ترور أكرم العجوري از رهبران مبازر، را محكوم مي‫كنند و بر حق فلسطينيان در پاسخ به اين تجاوزگري و شكستن محاصره غزّه تأكيد مي‫كنند.

9- شركت كنندگان در كنفرانس كه تعداد آنان به بيش از 400 نفر رسيد، با وجود مشكلاتي كه در كشورهاي خود داشتند، براي دفاع از قدس و مسجد أقصي گردهم آمدند تا اعلام كنند كه موضوع فلسطين همچنان مهمترين موضوع اصلي جهان اسلام است و تمام تلاشها براي به فراموش سپردن يا تحريف و سازش در اين خصوص محكوم به شكست است.

10- شركت كنندگان در كنفرانس، تشكر عميق خودرا به خاطر مواضع اصولي و مستحكم جمهوري اسلامي در دفاع از فلسطين و مسجد الأقصي و حمايت همه جانبه از جبهة مقاومت اعلام مي‫نمايند و دشمني‫ها و اقدامات نا مشروع دولت آمريكا را در جنگ اقتصادي عليه ملّت ايران، و حمايت از گروه‫هاي تروريستي، محكوم مي‫كنند و قدرداني خودرا از تلاشهاي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در مسير وحدت و يكپارچگي ميان مسلمانان اظهار مي‫نمايند.

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۷۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ادامه کشتار رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را به شدت محکوم کرد.
 
گزارش‌ها از گورهای دسته جمعی کشف شده اخیر در مجتمع پزشکی نصر در خان یونس در جنوب نوار غزه، حاکی از آن است که صدها آواره، مجروح و بیمار و همچنین کاروان‌های پزشکی قبل از اعدام و دفن دسته جمعی در معرض انواع شکنجه و آزار قرار گرفتند.
 
سازمان همکاری اسلامی این اقدامات را جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و تروریسم سازمان یافته دولتی دانست که بر اساس قوانین کیفری بین‌المللی مستلزم تحقیق، پاسخگویی و تحریم است.
 
این سازمان همچنین تاکیدکرد که دیوان کیفری بین‌المللی باید مسئولیت خود را در این زمینه بر عهده بگیرد.
 
سازمان همکاری اسلامی، رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول عواقب جنایات و اقدامات تروریستی مستمر علیه مردم فلسطین دانست که همه ارزش‌های انسانی را نفی می‌کند و نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.
 
این سازمان در پایان باردیگر از جامعه بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت خواست جنایات جنگی رژیم اشغالگر اسرائیل در نوار غزه را متوقف کرده و حمایت بین‌المللی برای مردم فلسطین را محقق کنند.
 

دیگر خبرها

  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی در بوشهر برگزار شد
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است
  • حمایت از عملیات وعده صادق در ترکیه
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • دستاورد‌های کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی / دبیرخانه دائمی کنفرانس در دانشگاه شریف ایجاد می‌شود
  • برگزاری مراسم پایانی سومین جشنواره شکرستان
  • برگزاری اولین کنفرانس دوسالانه بین المللی هوش مصنوعی و علوم داده