Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک منبع آگاه سیاسی اعلام کرد عمان در حال انجام مقدمات دیدار محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان و هیأت انصارلله یمن شرکت‌کننده در گفت‌‎وگو‌های صلح تحت نظارت سازمان ملل است که ریاست آن را محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع گفت که امضای توافقنامه اخیر ریاض بین دولت مستعفی یمن (تحت حمایت عربستان) و شورای انتقالی جنوب یمن (تحت حمایت امارات) تنها مقدمه‌ای برای تغییرات بزرگ در قواعد جنگ در یمن بوده است.

به گفته این منبع، تا به این لحظه این تلاش‌ها تنها در حد انجام ترتیبات بوده است و عمان در تلاش است تا توافقنامه‌ای بین عربستان و انصارالله امضا شود و این تلاش‌های عمان نیز در راستای تلاش آن برای نزدیکی دیدگاه‌های ایران، امارات و عربستان است.

یک مسئول عالی‌رتبه انصارلله نیز در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که گفتگو‌های این جنبش با ریاض به دنبال حمله به تأسیسات نفتی آرامکو، آغاز شده است.

این مسئول انصارالله که خواست نامش فاش نشود، گفت که تماس‌ها در بالاترین سطح ادامه دارد که از جمله آن تماس تلفنی بین خالد بن سلمان و مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی انصارالله برای بررسی آتش‌بس در مرز‌ها بود.

به گفته وی، تماس‌ها بین دو طرف از بیش از یک ماه قبل ادامه دارد و دو کمیته نظامی و سیاسی تشکیل شده است و کمیته نخست آتش‌بس فراگیر، رفع محاصره و بازگشایی فرودگاه صنعاء و کمیته دومی نیز وضعیت سیاسی جدید را بررسی می‌کند و از جمله پرونده‌های مطرح نیز پایان دادن به دوران منصور هادی و مقدمه‌چینی برای حل‌وفصل سیاسی فراگیر است.

یک منبع در دولت مستعفی یمن نیز در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که دولت منصور هادی همچنان از حمایت‌های ائتلاف بین‌المللی، جامعه جهانی، قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل برخوردار است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یمن محور مقاومت عربستان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۷۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای پیراهن های نوستالژیک توسط عادل فردوسی پور / فیلم

حضور عادل فردوسی پور در بازی نمادین بین تیم های رسانه ورزش‌ و یاران آب پرور.

دانلود (4.7MB)

دیگر خبرها

  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • فیلم/ واکنش انصارالله به تنبیه اسرائیل توسط ایران
  • رهبرانصارالله: دفاع از ملت فلسطین مسئولیت بزرگ امت اسلام است
  • امضای پیراهن های نوستالژیک توسط عادل فردوسی پور / فیلم
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است
  • کنعانی: حکم دادگاه فدرال آرژانتین درمورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است
  • کنعانی حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • انصارالله: به هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهیم
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه