Web Analytics Made Easy - Statcounter

مزاحمت‌های تلفنی یکی از متداول ترین راه‌های ایجاد مزاحمت برای افراد است و در این روش کلاهبرداران و مجرمان از طریق تلفن دست به کلاهبرداری‌های بسیار می‌زنند و برای مردم مشکلاتی را به وجود می‌آورند.

اخبار اجتماعی-البته پرونده‌های بسیاری وجود دارند که بر اساس آن‌ها از طریق کلاهبرداری های تلفنی مشکلات متعددی به وجود آمده است و حتی صدمات جبران ناپذیری به مردم وارد شده است به همین دلیل قانون گذار مجازاتی را برای افرادی که از طریق تلفن برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند مقرر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلاهبرداری مالی از طریق تلفن مجازات دارد

بر اساس قانون مزاحم تلفنی به یک تا ۶ ماه حبس محکوم می‌شود و در مواردی که از طریق تلفن کلاهبرداری مالی صورت گرفته باشد در آن زمان حکم مربوط به جرایم مالی و اقتصادی هم علیه فرد خاطی صادر خواهد شد.

برای شکایت علیه فردی که از طریق تلفن همراه دست به مزاحمت زده است باید ابتدا دادخواستی را علیه وی صادر و سپس شکایت خود را به مقام قضایی ارائه کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کلاهبرداری حبس تلفن تلفن همراه حبس زندان مزاحمت تلفنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفاف سازی در خریدهای شهرداری تهران | فروزنده: ۳۵۰۰ میلیارد خریدهای ما از طریق بورس کالا انجام می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، لطف ا... فروزنده در این باره توضیح داد: در مدیریت قبلی مجموعه شهر آفتاب به طور کامل تعطیل بود ولی طی توافقی که با وزارت صنایع انجام شد، مقرر شد که نمایشگاه‌های بزرگ بین‌المللی در مجموعه شهرآفتاب برگزار شود.

فروزنده افزود: سال گذشته ۴۰ نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شد،؛ علاوه بر این روند تأسیس مرکز تجارت جهانی در نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب فراهم شده است، همچنین در گام بعدی ۶۰۰ هزار هکتار به مساحت این مجموعه اضافه شد؛ افق ما در زمینه بسیار روشن است و گام به گام حرکت رو به جلو خواهیم داشت.

فروزنده با اشاره به اینکه در خصوص بورسی کردن شهروند گام‌هایی برداشته شده است افزود: البته بورسی کردن شرایط و الزاماتی دارد که در مسیر ایجاد زمینه برای این موضوع هستیم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: نه تنها شهروند، بلکه به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری و سهیم کردن مردم در آنها هستیم؛ ضمن اینکه در حال حاضر نزدیک ۳۵۰۰ میلیارد خریدهای ما از طریق بورس کالا انجام می‌شود.

او در ادامه با اشاره به ثبت نظر یک میلیون و ۳۰۰ نفر از شهروندان در طرح بزرگ " من شهردارم" با هدف مشارکت مردم در مدیریت شهری افزود: این میزان از مشارکت مردم در این طرح نشان از اعتماد مردم به مدیریت شهری است که هم اکنون ۸۵ در صد از پروژه های مربوط به سال گذشته این طرح عملیاتی شده و ۱۵ درصد نیز در دست اقدام است.

فروزنده بیان کرد: مردم باید نظر بدهند و پروژه های اولولیت دار را مشخص کنند ضمن اینکه با استفاده از ابزارهای جدید مالی به دنبال مشارکت مردم نیز هستیم.

کد خبر 845985 برچسب‌ها شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • (ویدئو) درخواست کمک امام جماعت از طریق بلندگوی مسجد
  • نسل چهارم تلفن همراه در ۲ روستای نیکشهر راه‌اندازی شد
  • کلاهبرداری از طریق لینک جعلی کالابرگ الکترونیک
  • کیفیت و پایداری درآمد‌های مالیاتی و حفظ رضایت مردم، اولویت نظام مالیاتی است
  • کیفیت و پایداری درآمدهای مالیاتی و حفظ رضایت مردم، اولویت نظام مالیاتی است
  • شفاف سازی در خریدهای شهرداری تهران | فروزنده: ۳۵۰۰ میلیارد خریدهای ما از طریق بورس کالا انجام می‌شود