Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت السلام و المسلمین ملاکریمی از آزادسازی بیش از ۱۸ هزار مترمربع از اراضی ملی در این شهرستان خبر داد. تاریخ انتشار: 04:00 - 26 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۸۳۶۶

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت السلام و المسلمین ملاکریمی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا از آزادسازی بیش از ۱۸ هزار مترمربع از اراضی ملی در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: بر اساس گزارش مردمی مبنی بر تصرف منابع ملی در منطقه گلستان، با حضور میدانی در مکان تصرف شده مشاهده شد که متاسفانه از سنوات قبل منابع طبیعی منطقه مورد تعدی و تصرف قرار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستان عمومی و انقلاب نکا افزود: با صدور دستور قضایی و همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان نکا، مکان مورد نظر به متراژ بیش از ۱۸ هزار مترمربع و ارزش هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رفع تجاوز و خلع ید شد.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت و ارزش جغرافیایی این منطقه، در بازدید از چندین نقطه مشخص شد در بخش‌های دیگری از این منطقه نیز توسط عده‌ای تصرف صورت گرفته و ضمن قطع درختان از ۲۰ سال قبل، ویلاسازی نیز انجام شده است.   بیشتر بخوانید: آزادسازی ۹۰ هزار متر مربع از اراضی زراعی و باغات به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان تخریب ۱۷ بنای غیرمجاز در فردیس
حجت الاسلام و المسلمین ملاکریمی در ادامه اظهار کرد: با دستور قضایی مقرر شد کارشناسان منابع طبیعی دقیقا موضوع را بررسی کرده و در صورتی که در محدوده منابع طبیعی و ملی اقدام به ساخت و ساز شده باشد، گزارش به دادستانی ارسال شود تا اقدامات به موقع در این خصوص انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب نکا خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات ریاست کل دادگستری استان مازندران مبنی بر حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی، دادستانی با جدیت به این موضوعات ورود کرده و با متجاوزان برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری میزان، هشتم آبان ماه سال جاری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نکا از رفع تصرف از بیش از چهار هزار متر مربع از اراضی ملی خبر داده بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان دستور قضایی آزادسازی اراضی دستور قضایی رفع تجاوز دادستان نکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد

اسماعیل عبدالله‌وند رئیس اداره منابع‌طبیعی‌وآبخیزداری بوکان گفت: این مقدار اراضی‌ملی توسط افراد سودجو، کشت شده بود که با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره و همکاری دستگاه‌قضایی و نیروی‌انتظامی از متصرفان بازپس‌گیری شد.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تصرف دوباره این مقدار اراضی بیش از ۲۵ کیلومتر از این محوطه با استفاده از ادوات مختلف پی‌کنی و با استفاده از حفاری جداسازی شد.

رئیس اداره منابع‌طبیعی‌وآبخیزداری بوکان با قدردانی از دستگاه‌های نظامی و انتظامی به ویژه دستگاه قضایی این شهرستان افرود: امیدواریم با مشارکت همه آحاد جامعه و نهاد‌های دولتی از عرصه‌های‌ملی بیش از پیش با مشارکت مردم حفاظت و صیانت کنیم.

عبدالله‌وند ادامه داد: تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت در این شهرستان به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های‌مردمی برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی‌ملی توسط سودجویان و متصرفان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع‌تصرف ۱۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان طرقبه و شاندیز به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان
  • رفع تصرف فوری ۸۷ هزار مترمربع از اراضی ملی دماوند
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری