Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در جلسه کمیسیون کشاورزی دو هفته به ارگان های مسئول از جمله وزارت جهاد کشاورزی مهلت داده شد تا گزارشی ارایه دهند و چالش ها و موانع صادرات را مطرح کنند و کمیسیون هم این موارد را در یک گزارش مدون مبتنی بر نتایج جلسات در صحن علنی مطرح و قرائت کند.

«نورمحمد تربتی نژاد»، عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار برنا، در خصوص "مشکلات در حوزه صادرات" گفت: موفقیت در صادرات فرآیندی است که عوامل بسیاری در آن نقش دارند و نمی توان به صورت مقطعی به آن پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از سنوات قبل در کشور ، موفق به سیستمی کردن صادرات و برنامه ریزی درست برای فرایند صادرات نشدیم و به این موضوع، به عنوان یک کار با ثبات و مستمر نگاه نکردیم. به همین دلیل هر از گاهی که تولیدات زیاد می شود و روی دست کشاورزان می ماند به فکر صادرات می افتیم و به مرور زمان مجدد به فراموشی، سپرده می شود. 

او در ادامه بیان کرد: یک سیستم صحیحِ مبتنی بر برنامه ریزی همه جانبه برای صادرات محصولات نداریم که این موضوع منجر می شود تا کشاورزان و تولیدکنندگان دچار مشکل شوند. این انتقاد به همه دولت ها وارد است که باید  برای صادرات به صورت همیشگی و مستمر، برنامه داشته باشند و برای صادارت بخشی از محصولات کشاورزی مثل میگو و ماهی، فکر اساسی کنند.

تربتی نژاد گفت: دائمی کردن صادرات، پرداخت یارانه و حمایت از صادر کننده ها و شناسایی بازار هدف، عواملی هستند که باید بر روی آن برنامه ریزی کرد تا در اینده وضعیت بهتری داشته باشیم. کشور ما پتاسیل بسیار زیادی در بخش تولید محصولات کشاورزی دارد که از این امکانات استفاده نکردیم. 

او درادامه بیان کرد: کمیسیون کشاورزی درهفته گذشته جلسه ای درزمینه صادرات با دعوت از نماینده های وزارت جهادکشاورزی و نماینده های کمیسیون برنامه و بودجه و برخی از ارگانهای دولتی و بخش خصوصی برگزار و چالش های مختلف‌ در این زمینه، رصد و جمع بندی شد.

او گفت: دولت باید در  بودجه های سنواتی برنامه هایی برای حمایت از صادرات داشته باشد و به تصویب نمایندگان برسد. موضوع دیگر دراین امر آموزش تجار و صادر کنندگان است زیرا اقدامات آنها باموازین علمی مطابقت ندارد و باید در این زمینه آموزش ببینند و با چارچوب های فنی آشنا شوند. باید به کشاورزان و تولید کنندگان برنامه هایی داده شود تا با ویژگی ها و کیفیت های خوب که قابل عرضه به بازارهای جهانی باشد، اشراف داشته باشند. 

تربتی نژاد گفت: در جلسه کمیسیون کشاورزی دو هفته به ارگان های مسئول از جمله وزارت جهاد کشاورزی مهلت داده شد تا گزارشی ارایه دهند و چالش ها و موانع صادرات را مطرح کنند و کمیسیون هم این موارد را در یک گزارش مدون مبتنی بر نتایج جلسات در صحن علنی  مطرح و قرائت کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی اظهار کرد: انجام شدن صادرات و موفق بودن آن به عرضه و تقاضای بازار جهانی، به روش ها و مکانیزم های صادراتی کشور و تجار بستگی، دارد.

 

بیشتر بخوانید: اصلاح قانون مشاغل سخت و زیان آور در مجلس سال آینده سال پر آفتی پیش بینی می شود

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صحن علنی قانون کمیسیون برنامه و بودجه مشکلات وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض صادرات خام و نیمه‌خام همانند سال قبل است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هیأت دولت در جلسه امروز مصوب کرد که عوارض صادرات خام و نیمه‌خام مصوبه اسفند ۱۴۰۲ عیناً تکرار شود و صادرکنندگان می‌توانند فرآیند صادرات را آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی روز چهارشنبه - ۸ فروردین ماه - در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اولین هفته کاری دولت یک مصوبه خوب برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور به تصویب رسید و طبق تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۳، دولت ۲ ماه فرصت داشت برای عوارض صادرات موارد خام و نیمه‌خام اعلام نظر کند.

وی ادامه داد: هیأت دولت مصوب کرد، عوارض صادرات خام و نیمه‌خام مصوبه اسفند ۱۴۰۲ عیناً تکرار شود و صادرکنندگان می‌توانند فرآیند صادرات را آغاز کنند.

وزیر اقتصاد یادآورشد: در بودجه ۱۴۰۳ نسبت به بودجه سال گذشته، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی وجود داشت و چون سیاست حمایت از تولید ایجاب می‌کند که تخفیفات بیشتری در این زمینه داشته باشیم، باید از طرق دیگری مثل انتشار اوراق عمل کنیم که نیازی به افزایش مالیات وجود نداشته باشد.

تکمیل می‌شود…

کد خبر 739643

دیگر خبرها

  • رفع تعهد ارزی تله ای برای صادرات غیرنفتی
  • ظرفیت صادرات ایران به روسیه ۲۰ برابر الان
  • فعالیت گمرکات خوزستان در تعطیلات نوروز
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • فعالیت تجاری گمرکات خوزستان در ایام نوروز
  • مصوبه جدید دولت برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان
  • عوارض صادرات خام و نیمه‌خام همانند سال قبل است
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است