Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@20:44:23 GMT

مصوبه افزایش قیمت بنزین در مجلس رد خواهد شد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۷۹۸۸

مصوبه افزایش قیمت بنزین در مجلس رد خواهد شد؟

آفتاب‌‌نیوز :

بهرام پارسایی درباره مصوبه اخیر سران سه قوا در خصوص افزایش قیمت بنزین و طرح‌های که در مجلس برای لغو این مصوبه ارائه خواهد شد، گفت: بدون شک مجلس شورای اسلامی مصوبه سران سه قوه را در خصوص افزایش قیمت بنزین را لغو خواهد کرد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: افزایش قیمت بنزین در قالب بودجه ۹۸ به مجلس آمد اما نمایندگان به آن رأی ندادند و پس از آن چندین بار در این مورد رأی‌گیری استمزاجی گرفته شد که از سوی وکلای ملت رأی نیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در مجلس در قالب طرح‌های دو و سه فوریتی در خصوص این مصوبه تصمیم‌گیری انجام خواهیم داد و آن را به طور قطع لغو می‌کنیم.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه مطالبی که از افرادی به عنوان دفاع‌کننده از دلایل افزایش قیمت بنزین مطرح می‌شود به هیچ عنوان منطقی نیست، گفت: آن‌ها می‌گویند قصد ما از اجرایی کردن این مصوبه حمایت از مستضعفان، نیازماندن و محرومان است در صورتی امروز همین افراد معترض به افزایش قیمت بنزین هستند.

وی افزود:‌ این افراد قبلا طمع افزایش قیمت بنزین که تورم را با خود به همراه داشت با گرفتن یارانه کشیده‌اند و پشیمان شدند، امروز هم این دولت می‌خواهد همان سیاست شکست خورده را دنبال کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمی‌دانم چه شد این تصمیم گرفته شد باید بگویم مجلس به هیچ عنوان راضی به این افزایش قیمت نیست و نمایندگان مجلس از آن استقبال نمی‌کنند.

وی افزود: افزایش قیمت باعث تنش و نگرانی بین مردم شده است و با اطمینان می‌گویم که از سوی مجلس رد خواهد شد.

پارسایی در خصوص اینکه رئیس مجلس از مخالفت نمایندگان آگاه بود اما این مصوبه را امضا کرد، گفت: هرکسی که این مصوبه را امضا کرده است باید پاسخگوی افکار عمومی باشد. این اختیاری که به سران سه قوه داده شده است برای این نیست که اختیارات فرا قوه‌ای داشته باشند. هنگامی که از نظر مجلس مطلع هستند نباید چنین تصمیمی بگیرند.

وی با اشاره به این که امروز مردم فشارهای زیادی تحمل می‌کنند ما نباید فشار دیگری را بر آن‌ها تحمیل کنیم، گفت: می‌گویند قرار است که به ۶۰ میلیون نفر از کنار این اصلاح قیمت یارانه داده شود آیا این افراد از بنزین استفاده نمی‌کنند؟ می‌خواهند یک باک بنزین با ۵۰ درصد گران‌تر از قبل به او بدهند بعد قصد حمایت دارند!

این عضو فراکسیون امید گفت: شایسته و زیبنده مردم نیست که دست‌شان جلوی دولت دراز باشد. اگر می‌خواهیم مصرف سوخت کاهش پیدا کند اول سرچشمه اصلی که همان تولید خودروهای بی کیفیت است را متوقف کنیم و سپس جلوی قاچاق سوخت را بگیریم.

وی تاکید کرد: ما می‌دانیم قیمت سوخت در کشور ما ارزان است اما هیچ کس هم نمی‌تواند انکار کند درآمد حقوق بگیران چه کارگران و چه کارمندان نسبت به کشورهایی که نام می‌بردند پائین است و امیدوارم قبل از آنکه مجلس تصمیم بگیرد دولت این موضوع را حل کند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت بنزین بهرام پارسایی مجلس شورای اسلامی یارانه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی ماده ۱۲ این طرح را اصلاح کردند.

صدر ماده (۱۲) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۱۲- یک ماده به‌عنوان ماده (۴۶) ذیل فصل اول باب سوم قانون مالیات‌های مستقیم به شرح زیر الحاق می‌شود:

ماده ۴۶- کلیه اشخاص غیرتجاری انتقال‌دهنده «عین» یا «حق‌واگذاری‌ محل» در خصوص انتقال دارایی‌های زیر مشمول مالیات بر عایدی سرمایه هستند:

۱- املاک با انواع کاربری و حق واگذاری محل

۲- انواع خودروی سواری دارای شماره انتظامی (پلاک) شخصی

۳- انواع طلا، نقره، پلاتین و مسکوکات آنها و جواهرآلات

۴- انواع ارز

تبصره (۱) و (۲) ماده (۱۲) به شرح زیر اصلاح شد:

۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!

تبصره ۱- پس از استقرار بستر اجرایی موضوع ماده (۱۶ مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، صدور صورتحساب الکترونیکی تنظیم وکالت بلاعزل با موضوع انتقال دارایی‌ های موضوع بندهای (۱) و (۲) این ماده، در این قانون در حکم انتقال است و مشمول مالیات موضوع این فصل می‌شود و موکل اصلی یا موکلین بعدی وکالت بلاعزل مسئول پرداخت مالیات متعلق هستند. مبلغ درج شده در صورتحساب‌ الکترونیکی موضوع ماده (۱۶ مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، مبنای محاسبه عایدی سرمایه دارایی‌های موضوع این تبصره است.

آیین‌نامه اجرایی این تبصره حداکثر یک سال پس از لازم ‌الاجرا شدن این ماده، توسط سازمان با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

تبصره ۲- در این قانون و قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، صدور صورتحساب الکترونیکی تعویض شماره انتظامی (پلاک) دارایی‌های مشمول مقررات شماره‌گذاری، در حکم انتقال دارایی‌های مذکور تلقی می‌شود.

تبصره (۳) و (۴) ماده (۱۲) به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۳- اخذ مالیات موضوع این فصل مشروط به استقرار بستر اجرایی موضوع ماده (۱۶ مکرر) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان است.

تبصره ۴- پس از استقرار بستر اجرایی موضوع ماده (۱۶ مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، معاملات دارایی‌های موضوع بندهای (۱) و (۲) این ماده که مرتبط با فعالیت‌های شغلی نیستند، صرفاً مشمول مالیات موضوع این فصل هستند و مشمول مالیات موضوع ماده (۹۳) این قانون نمی‌شوند.

تبصره (۵) و (۶) ماده (۱۲) به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۵- در صورت فروش دارایی های موضوع بندهای (۳) و (۴) این ماده توسط اشخاص غیرتجاری به اشخاص موضوع اجزای (۳) و (۴) بند «ث» ماده (۱۶مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، عایدی حاصل از انتقال دارایی‌های مذکور معاف از مالیات موضوع این فصل است. در صورت فروش دارایی‌های مذکور به سایر اشخاص، کل درآمد یا وجوه دریافتی حاصل از انتقال دارایی‌های فوق مشمول مالیات موضوع فصل ششم باب سوم این قانون می‌شوند.

اطلاعیه جدید سازمان امور مالیاتی درباره الکترونیکی شدن پرداخت مالیات بر ارث

تبصره ۶- اشخاص غیرتجاری بالای هجده سال که دارایی های موضوع بند (۳) این ماده را مستقیماً از اشخاص موضوع جزء (۳) بند «ث» ماده (۱۶مکرر) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان خریداری کرده‌اند، می‌توانند دارایی‌های مذکور را به سایر اشخاص غیرتجاری انتقال دهند. ثبت انتقال مذکور با درج شماره منحصربفرد مالیاتی صورتحساب الکترونیکی خرید اولیه، در حکم صدور صورتحساب الکترونیکی است و صورتحساب الکترونیکی مذکور با درج بلاعوض بودن یا درج مبلغ معامله فوق به‌صورت خودکار به کارپوشه غیرتجاری خریدار منتقل می شود. خریدار مکلف است ظرف سی روز از تاریخ درج صورتحساب الکترونیکی در کارپوشه غیرتجاری، نسبت به اعلام پذیرش یا عدم پذیرش این صورتحساب الکترونیکی اقدام کند. عدم اظهارنظر ظرف مدت مذکور به منزله عدم تأیید صورتحساب الکترونیکی مربوط است.

تبصره (۷) ماده (۱۲) به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۷- عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بهابازار (بورس) ها و بازارهای خارج از بهابازار (بورس) از قبیل صندوق‌های کالایی، صندوق‌های املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات موضوع این فصل نمی شود.

تبصره (۸) ماده (۱۲) به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۸- اخذ مالیات موضوع این ماده، مانع از اجرای سایر قوانین از قبیل قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیست. همچنین سازمان موظف است مجموع درآمدهای موضوع این فصل متعلق به هر شخص غیرتجاری را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کند.

کد خبر 846686 برچسب‌ها خبر مهم مالیات سازمان امور مالیاتی کشور شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک 95 میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • مصوبه مهم مجلس درباره تبلیغ خرید و فروش سلاح