Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آمار ثبت‌نام کنندگان آزمون کارشناسی ارشد در سال جاری اظهار کرد: 615 هزار و 452 نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال جاری ثبت‌نام کردند، از این تعداد 308 هزار و 263 نفر زن و 307 هزار و 189 نفر مرد بودند.

به گفته توکلی، آمار شرکت‌کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد نسبت به سال گذشته 120 هزار نفر کمتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال جاری در 6 گروه و 121 کدرشته، با حضور 522 هزار و 873 نفر، ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد، در این جلسه 92 هزار و 579 نفر غایب بودند.

وی بیان کرد: از تعداد 522 هزار و 873 نفر حاضر در جلسه آزمون، 456هزار و 864 نفر مجاز به انتخاب رشته و 432 هزار و 767 نفر در یک کدرشته و 24 هزار و 97 نفر در 2 کدرشته مجاز شدند. از تعداد 456 هزار و 864 نفر مجاز به انتخاب رشته تعداد 151 هزار و 739 نفر در دانشگاه‍ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد و تعداد 97 هزار و 379 نفر در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شده اند.

توکلی با اشاره به آخرین آمار تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد اظهار کرد: مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد از پنجشنبه 23 آبان آغاز شده و امروز یکشنبه 26 آبان پایان می‌یابد. تاکنون نیز بیش از 11 هزار نفر نسبت به انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت این آزمون اقدام کرده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: تکمیل ظرفیت این آزمون برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، پیام نور و مجازی و دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد که ظرفیت پذیرش در کدرشته های همه موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی 57 هزار و 30 نفر است.

انتهای پیام/

31 / 31 حسین توکلی تکمیل ظرفیت آزمون ارشد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حسین توکلی تکمیل ظرفیت آزمون ارشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد/ مجوز ثبت نام برای هیچ یک از موسسات آموزشی ندادیم

دانشگاه پیام نور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برای هیچ یک از موسسات آموزشی مجوز ثبت نام داوطلبان و یا ادامه تحصیل آن‌ها در مقطع کارشناسی ارشد صادر نکرده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه پیام نور اعلام کرد: متأسفانه برخی از مؤسسات با استفاده از آرم و اطلاعات پرتال دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به ثبت نام داوطلبان برای کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور کرده اند، در حالی که به هیچ عنوان دارای اعتبار نبوده و وابسته به این دانشگاه نیستند.

موسساتی که با استفاده از نام و آرم دانشگاه پیام نور و با عنوان دوره‌های آمادگی کارشناسی ارشد فراگیر فعالیت می‌کنند، از سوی این دانشگاه فاقد اعتبار بوده و نقشی در پذیرش یا عدم پذیرش دانشجویان ندارند.

ثبت نام دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور فقط از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام شده و اطلاعیه‌های مربوط به آن فقط از طریق سازمان سنجش و پرتال دانشگاه پیام نور به نشانی www.pnu.ac.ir اطلاع رسانی می‌شود.

موسساتی نظیر سایت «فراگیر نت» که با عنوان «سامانه ثبت نام آموزش عالی آمادگی فراگیر پیام نور مقطع کارشناسی ارشد» تبلیغات گسترده‌ای را در فضای مجازی در راستای ثبت نام داوطلبان ادامه تحصیل در مقطع فوق شروع کرده و با منتسب کردن خود به دانشگاه، سو استفاده از تشابه اسمی، ارائه شماره دانش پذیری به داوطلبان و وعده‌های غیر واقعی مبنی بر قبولی در دانشگاه، اقدام به ثبت نام و دریافت مبالغ میلیونی از داوطلبان می‌کنند، از سوی این دانشگاه فاقد اعتبار بوده و نقشی در پذیرش یا عدم پذیرش دانشجویان ندارند.

دیگر خبرها

  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد/ مجوز ثبت نام به هیچ یک از موسسات آموزشی ندادیم
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد/ مجوز ثبت نام برای هیچ یک از موسسات آموزشی ندادیم
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد
  • ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه علامه طباطبایی
  • آغاز نام نویسی بدون آزمون مقطع دکتری دانشگاه آزاد