Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:06:44 GMT

فضای مجازی مهمترین تهدید هویت کودکان است

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۸۲۲۳

فضای مجازی مهمترین تهدید هویت کودکان است

رضوان حکیم زاده در حاشیه همایش ملی هویت کودکان ایرانی در دوره پیش دبستانی که در قزوین در حال برگزاری است در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت هویت در سنین کودکی اظهارداشت: هویت همانطوری که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده موضوع بسیار مهمی است و کمک می کند تا کودکان بتوانند با مشخصه ها و شناسه های وابسته به این آب و خاک و این دین رشد کرده و پرورش پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از این جهت یکی از مهمترین برنامه های ما در دوره پیش دبستانی برای کودکان ایرانی و اسلامی موضوع هویت است.

حکیم زاده تصریح کرد: بر این باور هستیم اگر بتوانیم روی مسئله هویت بخشی کار کنیم ریشه های این بچه ها را در این آب و خاک محکم کرده و فرصتی فراهم کنیم تا اگر در معرض آسیب تهاجم فرهنگی قرار گرفتند با اعتقادی که به هویت ایرانی و اسلامی پیدا کرده اند مقاومت کرده و حاضر می شوند حتی جان خود را هم فدا کنند.

فضای مجازی، مهمترین تهدید هویت کودکان است
 
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و ابتدایی  یادآورشد: امروز که در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات زندگی می کنیم شاید یکی از  بزرگترین تهدیدات هویت کودکان، فضای مجازی باشد که به عنوان رقبای جدی خانه و مدرسه  می تواند هویت بچه ها را دچار چالش جدی کند.

وی افزود: فضای مجازی متاسفانه پیام های مختلفی را در معرض کودکان قرار می دهد و در ساخت یک هویت غیر متعارف و متفاوت  و دور از انتظار موثر است لذا هر چقدر بتوانیم روی آگاهی خانواده ها برای ایفای نقش خود در روی فرزندان کار کنیم و برنامه های  تربیتی در دوره یپش دبستانی با جهت گیری در مسیرهویت بخشی به کودکان باشد می توانیم بر چالش ها غلبه کنیم و موفقیت بیشتری بدست آوریم.

حکیم زاده در خصوص میزبانی قزوین و ارزیابی خود از برگزاری همایش هویت ملی کودکان ایراتنی در قزوین هم گفت:  همکاران ما در استان قزوین زحمت زیادی کشیدند و سطح همایش خیلی خوب بود و برنامه ها از نظر علمی و تجربی عالی بود.

وی یادآورشد: در همایش برنامه های مختلفی شامل بازی، هنر، نقاشی،  قصه و نمایش خلاقانه ارائه شد و تقریبا به همه جنبه ها توجه  شده بود در عین حال فرصت خوبی ایجاد شد تا رنگین کمان هویتی ایران اسلامی که متشکل از فرهنگ گوناگون است دیده شود.
 

کد خبر 4774057

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش قزوین فضای مجازی بوشهر زلزله شهرکرد ایلام گرگان شیراز هفته وحدت تئاتر کودک و نوجوان قزوین خطبه های نماز جمعه سفر استانی بیرجند مشهد صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرز رسمی پرویزخان مهمترین مرز استان کرمانشاه با عراق

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در حاشیه بازدید از مرز رسمی پرویزخان و در نشستی با مدیر مرز عراق به منظور بررسی وضعیت مرز و تسهیل در تردد صادرات و ترانزیت، گفت : پرویزخان یک مرز مهم برای استان کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق است که تلاش ما و تاکید استاندار کرمانشاه در سفر اخیر به عراق، کمک به ایجاد یک فضای آرام و سرشار از آرامش برای تجار ۲ طرف است.

وی اظهار کرد: ظرفیت‌های مرز رسمی پرویزخان بسیار بالا و زیاد است و می‌توان آن را توسعه داد از این رو می‌توانیم با کمک ۲ طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق وضعیت بهتری را در این مرز رسمی فراهم کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با انتقاد از وضعیت ترافیک موجود مرز پرویزخان گفت: هدف ما تردد و روان‌سازی در سایه امنیت و آرامش برای جمهوری اسلامی ایران و عراق است و بخشی از مسائل با کمک ۲ طرف برطرف شده و مشکلات موجود احصا و موضوعات و موارد مورد بحث در این نشست در استان کرمانشاه مطرح می‌شود و تلاش می‌کنیم آن‌ها را مرتفع کنیم.

شعبانی گفت: ما با اقلیم کردستان عراق احساس برادری و یگانگی داریم و حسن همجواری را رعایت می‌کنیم و برای برقراری و تامین و حفظ امنیت وظیفه داریم و آن را انجام می‌دهیم.

مدیر مرز پرویزخان عراق در این نشست با بیان اینکه این مرز ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد، گفت: روابط اجتماعی و همسایگی بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران داریم و هدف ما افزایش مراودات تجاری و ظرفیت‌های اقتصادی در این مرز رسمی است.

عباس اسماعیل علی افزود: دنیای امروز، دنیای تجارت و توسعه است و ما نیز هدفمان گسترش مناسبات تجاری است و فضای بسیار خوبی را برای فعالیت تجار و رانندگان ایرانی و عراقی در مرز پرویزخان عراق فراهم کرده ایم و متقابل نیز انتظار داریم تا فضای مناسبی برای فعالیت تجار و رانندگان عراقی فراهم باشد.

وی اظهار کرد: هدف ما این است که مشکلات موجود در مرز با همکاری جمهوری اسلامی ایران برطرف شود تا فضای کسب و کار بهتری فراهم گردد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۳۱ فروردین
  • مرز رسمی پرویزخان مهمترین مرز استان کرمانشاه با عراق
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی ندارد
  • نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت تهدید است
  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • افزایش مخاطبان ویژه برنامه‌های رمضانی رسانه ملی
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی
  • فضای‌مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ملی