Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@09:26:27 GMT

چالش‌های استفاده از رمز دوم پویا

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۸۲۶۰

به گزارش میزان، افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی به واسطه سرقت اطلاعات بانکی در سال‌های اخیر باعث شد تا مسئولان بانکی استفاده از رمزهای دوم پویا را در دستور کار قرار دهند.

با توجه به روند صعودی دسترسی به اطلاعات مشتریان در پرداخت‌های اینترنتی استفاده از رمزهای دوم پویا می‌تواند گام موثری در جلوگیری از سودجویی‌ها و افزایش ضریب امنیت پرداخت‌ها محسوب شود، اما قبل از اجباری شدن این طرح باید دید تمام افراد می‌توانند به رمزپویا دسترسی داشته باشند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا قرار بود خرداد امسال استفاده از رمز دوم پویا برای انجام تراکنش‌های بانکی اجباری شود که به دلیل پاره‌ای از مشکلات این طرح به تعویق افتاد.

به گفته برخی کارشناسان ناتوانی بانک‌ها در فراهم کردن زیرساخت‌ها یکی از عوامل به تاخیر افتادن این طرح بوده است.

از طرفی چندی پیش رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت به دلیل هوشمند نبودن بسیاری از تلفن‌های همراه امکان اجباری‌کردن استفاده از رمز پویا درحال حاضر مقدور نیست، اما پس از گذشت مدت کوتاهی از اجباری شدن این طرح از ابتدای دی ماه خبر داد.

هوشمند نبودن تلفن‌های همراه می‌تواند یکی از چالش‌های پیش رو برای اجرای طرح در نظر گرفته شود، اما استفاده از روش‌های جایگزین همچون پیامک می‌تواند چاره‌ای برای افراد فاقد تلفن همراه هوشمند محسوب شود.

با این حال بسیاری از افراد برای نصب اپلیکیشن‌های تولید رمز یکبار مصرف هنوز به سایت بانک‌ها مراجعه نکرده اند یا موفق به نصب نرم افزار نشده اند.

همچنین برخی از افراد هنوز با نحوه دریافت رمز دوم پویا با روش‌های متفاوت آشنایی کامل ندارند و حذف رمز ایستا از ابتدای دی ماه برای برخی از افراد نگرانی هایی ایجاد کرده است.

هزینه دریافت رمز دوم پویا

قرار بر این بود سالیانه حدود ۳۳ هزار تومان بابت هزینه راه‌اندازی سرویس رمز دوم پویا از مشترکان بانکی دریافت شود اما در حال حاضر مشتریان برای فعالسازی این طرح هزینه ای پرداخت نخوهند کرد.

ناگفته نماند این طرح در راستای جلوگیری از سرقت اطلاعات بانکی که این روزها مشکلات بسیاری برای افراد ایجاد کرده نقش بسیار موثری دارد، اما باید قبل از حذف رمزهای ایستا برای فراگیر شدن استفاده از آن اطلاع رسانی‌های لازم صورت گیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش شوت زنی باشگاه آرسنال با حضور ژسوس، جورجینیو و رایس / فیلم

چالش شوت زنی باشگاه آرسنال با حضور گابریل ژسوس، جورجینیو و دکلان رایس را مشاهده می کنید.

دانلود (39.3MB)

دیگر خبرها

  • «با بابام» در شبکه پویا تماشایی می‌شود/ رونمایی از تیزر جدید
  • آغاز اردوی تیم والیبال جوانان ایران با دعوت از ۶۵ بازیکن
  • امیرعبداللهیان: عازم ترکمنستان هستم
  • آغاز پخش «با بابام» از ۹ فروردین در شبکه پویا
  • چالش‌هایی که در روزه‌ داری با آنها مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟/ دلایل بروز یبوست و نحوه پیشگیری از آن در افراد روزه‌ دار
  • چالش‌هایی که با روزه‌داری مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟
  • چالش‌هایی که با روزه‌داری مواجه می‌شویم
  • چالش نشانه گیری توپ پینگ پونگ با نی توسط بازیکنان اینتر / فیلم
  • اساسی ترین چالش تشکل‌های دانشجویی مقابله با روزمرگی و برنامه های بدون هدف است
  • چالش شوت زنی باشگاه آرسنال با حضور ژسوس، جورجینیو و رایس / فیلم