Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعدی نقشبندی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: طرح جنگل کاری و بذرپاشی گونه‌های جنگلی در راستای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در پنج زیر حوزه آبخیز کردستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح بوم سازگان زاگرس در شهرستان‌های سنندج، سروآباد، بانه، سقز، کامیاران و مریوان اجرا می‌شود، افزود: تغییر شرایط اقلیمی در سال‌های گذشته موجب بروز خشکسالی در جنگل‌های زاگرس شد و با توجه به اهمیت جنگل‌ها در اکوسیستم منطقه برنامه احیای جنگل‌ها مد نظر قرار گرفته و در همین راستا اجرای طرح بوم سازگان جنگل‌های زاگرس سال گذشته تدوین و از ابتدای امسال در کردستان اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان با بیان اینکه ۱۷ گونه درخت جنگلی از جمله بادام، سماق، فندق، سرو و کاج در این مناطق کاشت می‌شود، ادامه داد: به صورت نمادین در روستاهای تیرگران، عیسی در و خلیفه ترخان با مشارکت تشکل‌های محلی و مردمی ۸۰ هزار اصله نهال غرس شد.

نقشبندی با اشاره به اینکه سهم شهرستان سنندج ۳۸۵ هکتار است، یادآور شد: ۲۶۵ هکتار از مناطق جنگلی این روستاها با شش گونه درخت جنگلی، جنگل کاری می‌شود.

وی بیان کرد: اعتبارات اجرای این طرح که از محل صندوق توسعه ملی بوم سازگان زاگرس تامین شده، شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۵۰ درصد از ظرفیت اجرایی طرح بوم سازگان زاگرس استان به شهرستان مریوان اختصاص یافته است، گفت: استارت اجرای این طرح در جنگل‌های روستاهای کانی میران و عصرآباد در سطح ۲۰۰ هکتار آغاز شد.

نقشبندی اظهار داشت: این طرح در مریوان در جنگل هایی که طی سال های گذشته طعمه حریق شده و یا جنگلی که به سبب وجود آفت جوانه خوار درخت بلوط توانایی زاد آوری را از دست داده و حتی جنگل‌هایی که با سودجویی اهالی محلی تخریب شده اند، اجرا می‌شود.

وی افزود: با اجرایی شدن پروژه‌های زیر مجموعه طرح بوم سازگان زاگرس بخش زیادی از جنگل‌های این شهرستان احیا و غنی سازی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان ادامه داد: همچنین ۲۹۴ هکتار از جنگل‌های شهرستان سروآباد از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و بوم سازگان زاگرس با بذرکاری و نهال کاری غنی سازی، توسعه و احیاء می‌شود.

نقشبندی یادآور شد: این طرح در دو حوزه سروآباد و حوزه چشمیدر منطقه ژاوه‌ رود در بخش مرکزی با هدف احیاء، توسعه و غنی سازی جنگل‌ها اجرایی می شود.

وی بیان کرد: در اجرای طرح بوم سازگان زاگرس در شهرستان سروآباد، بذرکاری در سطح ۱۱۶ هکتار و نهال کاری در سطح ۱۷۸ هکتار با استفاده از گونه های سازگار با شرایط اقلیمی منطقه نظیر بلوط، بنه و بادام انجام می‌شود.

کد خبر 4774058

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی جنگل زاگرس جنگل کاری بوشهر زلزله شهرکرد ایلام گرگان شیراز هفته وحدت تئاتر کودک و نوجوان قزوین خطبه های نماز جمعه سفر استانی بیرجند مشهد صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز

احمد زراعتی گفت: کار برداشت محصول اراضی دیم از اسفند ماه ۱۴۰۲ با برداشت نخود آغاز و در نیمه دوم فروردین ماه با برداشت جو و عدس همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: برداشت گندم در اراضی دیم شهرستان سرباز از اردیبهشت ماه در ۲ بخش نسکند و کیشکور آغاز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سرباز گفت: در سال زراعی جاری ۳۴۸ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود
  • آمار غم انگیز از نابودی جنگل های ایران
  • اعتماد: بعد از انقلاب، یک میلیون هکتار از جنگل‌های کشور نابود شده است
  • اعتماد : بعد از انقلاب، یک میلیون هکتار از جنگل های کشور نابود شده است
  • اجرای ۶۵ هزار و ۳۰۰ هکتار کشاورزی قراردادی در هشترود
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • تشکیل بیش از ۶ هزار پرونده قاچاق چوب / ۲۲ هزار هکتار از اراضی ملی خلع ید شد
  • ۱۱۲ ویژه برنامه قرآنی در سوادکوه اجرا شد
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور ۷ درصد است
  • رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی دزفول و اندیمشک