Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس اصلاح قانون بانکداری را با هدف کمک به بانک مرکزی در مسیر اصلاحات اخیر در دستور کار دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، اسدالله عباسی با اشاره به عملکرد بانک مرکزی همزمان با تغییر مدیریت آن، گفت: خوشبختانه تغییر مدیریت و سیاست گذاری های جدید توانسته تا حدودی آرامش نسبی را به بازار تزریق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حوزه عملکرد بانکی انتقادات بسیاری وجود دارد که برای رفع آن ها باید اصلاح قوانین در این حوزه صورت بگیرد، افزود: مجلس اصلاح قانون بانکداری را با هدف کمک به بانک مرکزی در مسیر اصلاحات اخیر در دستور کار دارد تا به این ترتیب اقتصاد کشور از وضعیت نابه سامان به سمت وضعیت مطلوب حرکت کند.
وی با تاکید بر اینکه منابع مالی بانک ها باید در حوزه خدمات رسانی به مردم هزینه شود، تصریح کرد: سرمایه گذاری در بخش تولید و حمایت از تولید کننده از سوی بانک ها مولفه ای است که می تواند اقتصاد را از رکود فعلی نجات دهد که لازمه تحقق این مهم اصلاح رویه فعلی بانک ها است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بانک ها باید دارایی های خود را به سمت امور مولد هدایت کنند، گفت: توجه بیشتر به عملکرد شبکه بانکی از سوی بانک مرکزی می تواند کارآمدی آن را در حوزه ساماندهی اقتصادی تسهیل کند.
عباسی با تاکید بر اینکه بانک‌ها می توانند چالش های پیش روی اقتصاد کشور در حوزه های تولید و صنعت را با مدیریت و تزریق به موقع منابع کاهش دهند، افزود: سیاستی که بانک مرکزی در حوزه کاهش تلاطم ارزی در پیش گرفت می‌تواند در حوزه ساماندهی شبکه بانکی نیز الگو قرار بگیرد.
سخنگوی مجلس در گفت و گو با ایبِنا یادآور شد: جدیت مجلس در راستای بررسی اصلاحات لازم برای ادامه فعالیت شبکه بانکی نشان می دهد که اصلاح عملکرد بانک ها می تواند بازار را به ساحل آرامش هدایت کند.
وی بر ضرورت اصلاح رویه‌های موجود در حوزه عملکرد شبکه بانکی‌تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در بخش تولید و حمایت از تولیدکننده از سوی بانک‌ها مولفه ای است که می‌تواند اقتصاد را از رکود نجات دهد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علیرضا غفاری سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی در ارتباط زنده با بخش خبر سیما گفت: سقف تراکنش غیر حضوری شبکه بانکی از ۱۰۰ میلیون روزانه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی گفت: به موجب ابلاغیه امروز بانک مرکزی به شبکه بانکی،‌ سقف انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی به یک میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین تراکنش های خرید با ابزارهای پذیرش و پوزها و IPG ها و تراکنش غیر حضوری از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی تصریح کرد طبق بخشنامه امروز بانک مرکزی،‌ نقل و انتقال وجوه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تاکنون نیاز به ارائه مدارک ومستندات داشت که این آستانه هم به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تا ۴۰۰ میلیون نیاز به مستندات نیست و مازاد بر آن باید با ارائه مستندات و مدارک باشد.

سقف برداشت از خودپرداز بانک بطور روزانه ۲۰۰ هزار تومان از هر کارت و سقف انتقال وجه کارت به کارت با دستگاه خودپرداز بانک ۱۰ میلیون تومان در روز است.

کد خبر 846725 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم بانک بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری/عملکرد بانک ملی به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود
  • پورابراهیمی: مجلس به دنبال اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی بانک مرکزی است
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات ارزی کاهش خواهد یافت
  • بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه در دستور کار مجلس قرار گرفت