Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@19:04:18 GMT

رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۸۲۸۹

خرداد: آمریکا و کره جنوبی امروز یکشنبه از تعویق رزمایش مشترک نظامی دو کشور خبر دادند؛ اقدامی که به گفته وزیر دفاع دولت «دونالد ترامپ»، به منظور پیش بردن مذاکرات با کره شمالی انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، به دنبال سفر وزیر دفاع آمریکا به بانکوک و دیدار او با مقام‌های کره جنوبی، دو کشور از به تعویق افتادن رزمایش نظامی مشترک خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته «رویترز»، آمریکا و کره جنوبی امروز یکشنبه اعلام کردند که این دو کشور به منظور افزایش فرصت‌ها برای مذاکرات با کره شمالی، رزمایش مشترک واشنگتن و سئول را که قرار بود اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود، به تعویق انداختند.
«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در دیدار با همتای کره جنوبی خود در پایتخت تایلند در این باره گفت: «من این اقدام را دادن امتیاز (به کره شمالی) نمی‌دانم بلکه آن را تلاشی از روی حسن نیت برای تقویت صلح می‌دانم».
اعلام تعویق رزمایش نظامی مشترک واشنگتن و سئول در شرایطی انجام شده که پیش از این «کیم میونگ گیل» نماینده مذاکرات با آمریکا در کره شمالی از تمایل دولت ترامپ برای از سرگیری مذاکرات خبر داده بود.
میونگ گیل گفت، «استفان بیگان» نماینده ویژه آمریکا در کره شمالی از طریق کشوری ثالث ابراز امیدواری کرده که پیونگ‌یانگ و واشنگتن بتوانند ماه آینده میلادی (دی ماه) مذاکرات را از سر گیرند برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا ، کره جنوبی

منبع: خرداد

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که مذاکرات با مقامات نیجر برای خروج نظامیان آمریکا از این کشور آغاز شده است.

این مقام پنتاگون مدعی شد که این کشور به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، با وجود مذاکرات برای خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش های رسانه ای، دولت واشنگتن یک هیات از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی آفریقای آمریکا را برای شرکت در مذاکرات به نیجر اعزام کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز این هفته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت آمریکا به شورای نظامی حاکم بر نیجر اطلاع داده که در ماه‌های آینده هزار نظامی آمریکایی را از خاک نیجر خارج می‌کند.

کد خبر 6086845

دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی