Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، این موشک شنبه‌شب از یک سکوی سیار در میدان نظامی جزیره "عبدالکلام" در نزدیکی سواحل استان "اویشا" در شرق هند پرتاب شده است.

مسئولان دفاعی هند اعلام کردند که آزمایش این موشک در ساعت ۱۹.۳۲ دقیقه به وقت محلی موفقیت‌آمیز بود و به هدف مورد نظر در ۲ هزار کیلومتری خلیج بنگال اصابت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئولان که خواستند نامشان فاش نشود، افزودند: رصد چگونگی شلیک این موشک از دو کشتی مستقر در دریای خلیج بنگال انجام شد؛ منطقه‌ای که کلاهک این موشک فرود آمده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" به نقل از فرماندهی نیروی راهبردی هند،این موشک دو مرحله‌ای حدود ۲۰ تن وزن دارد و می‌تواند کلاهک جنگی به وزن یک تن را حمل کند.

هند انواع مختلف موشک‌های آگنی با قابلیت کلاهک هسته‌ای را در اختیار دارد.

آگنی به معنای «آتش» در زبان هندی و هم‌چنین در زبان سانسکریت است. موشک‌های آگنی از سال ۱۹۸۳ میلادی تولید می‌شوند. نسل اول این موشک‌، یعنی موشک‌های آگنی-۱ و آگنی-۲ در رابطه با اختلاف با پاکستان ساخته شد.

نیروهای مسلح هند هم اکنون دارای موشک‌های آگنی ۱ با برد ۷۰۰ کیلومتر، آگنی ۲ با برد ۲ هزار کیلومتر و آگنی ۳ و ۴ با برد سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر می‌باشند.

هند همچنین از آوریل سال ۲۰۱۲ شلیک آزمایشی موفقیت‌آمیز موشک "آگنی۵" با برد ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر را آغاز کرد و انتظار می‌رود که این موشک بزودی در نیروهای راهبردی این کشور به کار گرفته شود.

سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند مسئولیت توسعه برنامه موشکی این کشور را بر عهده دارد.

کد خبر 463601 برچسب‌ها هند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان رسانه صهیونیستی: موشک‌های ایران به تاسیسات هسته‌ای و نظامی اصابت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی درمورد پاسخ موشکی و پهپادی ایران نوشت: پدافند هوایی تنها با ۸۴ درصد از حمله ایران مقابله کرد و ادعای سخنگوی ارتش اسرائیل مبنی بر مقابله با ۹۹درصد از موشک‌ها وپهپادها صحت ندارد.

در این گزارش آمده است: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که دست‌کم یکی از ساختمان‌های تاسیسات هسته‌ای دیمونا مورد اصابت قرار گرفته و محوطه این تاسیسات نیز دو بار مورد اصابت قرار گرفته است.

در بخشی از این گزارش آمده است که بررسی ویدیوها نشان می‌دهد که پایگاه نواتیم در النقب نیز ۴ بار مورد اصابت موشک‌های ایرانی قرار گرفته است.

در بخش دیگری نیز تاکید شده است: ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد که پایگاه هوایی رامون در صحرای النقب نیز ۵ اصابت توسط موشک‌های ایرانی داشته است.

به گزارش آنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه‌شب(25 فروردین) با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد
  • جزئیات جدید از خسارات و تلفات سنگین به اسرائیل در حملات ایران/ اصابت موشک به تاسیسات هسته ای دیمونا
  • اذعان رسانه صهیونیستی: موشک‌های ایران به تاسیسات هسته‌ای و نظامی اصابت کرد
  • روزنامه اسرائیلی : موشک ایران به تاسیسات اتمی اسرائیل اصابت کرد/ 84 درصد حملات ایران دفع شد نه 99 %
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • سعید لیلاز: خطرناک‌ترین دشمن جمهوری اسلامی خودش است/ بعد از ماجرای مهسا هنوز آشتی ملی مشاهده نشده/ امریکایی‌ها می‌دانند اگر ضربه جدی به ایران بزنند دست ایران بسته نیست/ پیشنهاد من این است که ایران، آزمایش هسته‌ای خود را عمومی کند
  • آسمان ایران امن تر از همیشه
  • چرا به شاهد ۱۳۶، «کلاشنیکف دنیای پهپادها» می‌گویند؟
  • «رضوان»؛ ناشناخته‌ترین موشک بالستیک ایرانی که روانه پایگاه‌های اسرائیل شد/ نسل‌های ارتقاء یافته خانواده شهاب همچنان می‌درخشند +عکس
  • پدر موشکی ایران با کسی شوخی نداشت