Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نویسنده کتاب «اردیبهشت نام دیگر توست» گفت: هدیه دادن کتاب و معرفی کتاب‌های خوب به دوستان و اقوام نیز تاثیر زیادی در ترویج کتابخوانی و آشتی کردن مردم با کتاب دارد که اول از خانواده ها شروع می شود. تاریخ انتشار: 09:30 - 26 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۸۴۷۱

زینب بخشایش نویسنده کتاب «اردیبهشت نام دیگر توست» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، به ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مردم فرصت کافی برای مطالعه ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدای از گران بودن کتاب، دغدغه‌ها نیز زیاد شده است، از طرفی نسخه‌های کتب الکترونیکی ارزان‌تر و سریع‌تر در دسترس مردم قرار می‌گیرد و همه جا نیز همراهشان است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده معرفی کتاب «دوستت دارم دمشق» اینجا کلیک کنید

وی کاهش قیمت کتاب را راهی موثر بر افزایش سرانه مطالعه در کشور دانست و افزود: کاهش قیمت کتاب و کاهش حجم مطالب در کتاب‌ها که کمک کند مخاطب اطلاعات را سریع دریافت و زمان کمتری برای خواندن آن صرف کند، راه‌هایی هستند که به افزایش سرانه مطالعه در کشور می‌تواند کمک بسزایی کند، البته نویسندگان توانمند مخاطبان خودشان را دارند و کسی که سراغ کتابهایشان می‌رود می‌داند اثر نویسنده محبوبش را می‌خواند و اگر حتی کتاب مورد نظر حجم زیادی هم داشته باشد باز آن را می‌پذیرد، خریداری می‌کند و برای خواندنش وقت می‌گذارد.


این نویسنده کتاب پیرامون نقش پدر و مادر برای آموزش فرهنگ کتاب خوانی در خانواده تصریح کرد: خوب است که پدر و مادر فرزندان خود را از دوران کودکی با کتاب آشنا کنند. خودشان کتاب بخوانند و در سبد کالایشان حتما جایی برای کتاب خالی بگذارند. طبیعتا بچه‌ای که با کتاب بزرگ شود در آینده کتابخوان خواهد شد و آموزه هایش را از کتاب به عنوان یک منبع موثق خواهد گرفت. مخصوصا که حالا عصر ارتباطات است و اطلاعات غلط به راحتی با فشردن چند دکمه و کلید در دسترس افراد قرار می‌گیرد.

بخشایش به فرهنگسازی در حوزه هدیه دادن کتاب در خانواده‌ها اشاره و ابراز کرد: هدیه دادن کتاب و معرفی کتاب‌های خوب به دوستان و اقوام نیز تاثیر زیادی در ترویج کتابخوانی و آشتی کردن مردم با کتاب دارد که اول از خانواده ها شروع می شود.

وی در خصوص کتاب جدید خود با نام «اردیبهشت نام دیگر توست» عنوان کرد: نام کتابم در ابتدا «انار دلم هزار ترک دارد» بود که به خواست ناشر به «اردیبهشت نام دیگر توست» تغییر پیدا کرد. داستان درباره مارال، دختر جوانی است که تازه فارغ التحصیل شده و بسیار رویایی است. عاشق پیشه بوده و همسرش را بسیار دوست دارد. رمانتیک بودنش، او را به سفری می‌کشاند که مسیر زندگی اش را عوض می‌کند.

نویسنده کتاب «اردیبهشت نام دیگر توست» اظهار کرد: مارال محجوب و مهربان است، اهل قضاوت کردن نیست، صبور است و زود تصمیم نمی‌گیرد؛ این ویژگی‌ها از او زنی می‌سازد که همسرش و افرادی که او را می‌شناسند شیفته مرامش می‌شوند.


وی در خصوص دلایل نگارش کتاب «اردیبهشت نام دیگر توست» تصریح کرد: قلم زدن در وادی دین و مسائل مربوط به آن را دوست دارم؛ مخصوصا که بیان آن‌ها با زبانی نرم و شیرین نیاز جامعه امروز است. یکی از استادانم در سال ۹۵ کارگاه داستان نویسی‌ با موضوع مدافعان حرم تشکیل داد. کلی کتاب معرفی کرد که مطالعه کنیم. ما هم اطلاعات و اخبار مربوط به مدافعان حرم و داعش را پیگیری می‌کردیم. بعد از آن ایده‌ها تبدیل به طرح شدند و در نهایت خروجی کارگاه چند کتاب شد.

بخشایش خاطرنشان کرد: تا به امروز کار‌های من رمان «اردیبهشت نام دیگر توست» و یک داستان کوتاه بوده که در مجموعه داستان «دوستت دارم دمشق» توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است. البته داستان بلند دیگری هم نوشته‌ام که فضای تلخی دارد و فعلا چاپ نشده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کاهش قیمت کتاب ترویج کتاب خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل اغفال دختر ۱۸ ساله در شمال شهر تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولی‌پور گودرزی؛ رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: اواسط فروردین ماه سال جاری در پی فقدان دختری حدوداً ۱۸ ساله و شکایت خانواده وی به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

وی افزود: پدر فرد فقدانی ماجرا را این‌طور توضیح داد، دختر ۱۸ ساله‌ام ۸ ماهه قبل با پسر جوانی که به مشروبات الکلی اعتیاد شدیدی دارد دوست شد و قصد داشت تا ازدواج کند که با مخالفت شدید من روبه‌رو شد؛ فرزندم به بهانه رفتن به سوپر مارکت از خانه بیرون رفت اما دیگر بازنگشت.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: با تحقیقات میدانی مشخص شد فقدانی به همراه مرد جوان از خانه فرار کرده و آنها در مسیر از مغازه خوراکی تهیه کردند و بدین ترتیب در ابتدا با بازبینی دوربین‌های مداربسته چهره این مرد جوان شناسایی و در نهایت با رصدهای اطلاعاتی مخفیگاه وی شناسایی شد.

سردار ولی‌پور گودرزی متذکر شد: پس از اقدامات پلیسی نامحسوس و شبانه‌روزی و با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به‌همراه فقدانی به اداره چهارم پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: متهم پس از انتقال به اداره چهارم هدف تحقیقات قرار گرفت و به جرم خود مبنی بر اغفال دختر جوان با شگرد وعده‌های دروغین ازدواج و مهاجرت اعتراف کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وبا صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، فقدانی تحویل خانواده‌اش شد و متهم برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

کد خبر 6084321

دیگر خبرها

  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دختر جوان
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی + فیلم
  • دختران جوان در معرض تهدید سندروم «ددی ایشو»!
  • تهیه جهیزیه، هدیه خیران یزدی به زوج‌های جوان
  • دوستی ۸ ماهه دختر جوان با مرد الکلی منجر به فرار شد
  • دستگیری عامل اغفال دختر ۱۸ ساله در شمال شهر تهران
  • دوم اردیبهشت و روایتی از خانه‌تکانی که در دانشگاه‌ها اتفاق افتاد