Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی طرح سوال از رئیس جمهور را تدوین کرده و به امضای ۱۲ نفر از نمایندگان رسانید.

وی اعلام کرد: امروز امضای نامه سوال از رئیس جمهور به ۵۰ نفر افزایش خواهد یافت.

** متن کامل سوال از رئیس جمهور به شرح زیر است:

هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

با احترام و با عنایت به مفاد اصل ۸۸ قانون اساسی و با استناد به مفاد ۲۱۰ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بدین وسیله سوال نمایندگان امضاء کننده ذیل از حسن روحانی رئیس جمهور برای طی فرایند رسیدگی و پاسخ ا، در اولین فرصت ممکن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تقدیم می گردد:

۱- با عنایت به اینکه دولت جنابعالی از آغاز به کار خود در سال ۹۲ تاکنون از انجام تکالیف قانونی مقرر در قانون هدفمندسازی یارانه ها سرفصل چهار سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و بند الف ماده ۳۹ قانون برنامه ششم توسعه در زمینه هدفمندسازی یارانه حامل های انرژی به ویژه بنزین طفره رفته است، افزایش قیمت بنزین در نیمه شب پنج شنبه ۲۳ آبان ماه در ماه های پایانی سال جاری و در آستانه انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی چه بوده است؟

۲- دلایل تعیین قیمت بنزین معمولی سهمیه ای به میزان ۱۵۰۰ تومان و معمولی ۳۰۰۰تومان و سوپر ۳۵۰۰ تومان در شرایط کنونی چیست؟

۳- با عنایت به اینکه دولت جنابعالی طی سالهای اخیر از اجرای تکالیف قانونی خود برای حذف یارانه ثروتمندان با توجیه عدم امکان شناسایی و عدم وجود اطلاعات مستند در مورد آنها طفره رفته است، پرداخت یارانه حمایتی به ۶۰ میلیون ایرانی و شناسایی اقشار نیازمند چگونه امکان پذیر است و محروم کردن ۲۵ میلیون نفر از جمعیت کشور از یارانه با چه مبانی و اطلاعاتی صورت گرفته است؟

۴- با توجه به اینکه اصلاح قیمت بنزین براساس قوانین موجود جزو اختیارات دولت بوده است، علت طرح این موضوع در شورای هماهنگی سران قوا و انتصاب تصمیم افزایش قیمت بنزین به شورای یاد شده و مقام معظم رهبری و فرار از مسئولیت پاسخگویی به مردم در این خصوص چیست؟

۵- تصمیم افزایش قیمت بنزین چه آثاری در بودجه عمومی کل کشور در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خواهد داشت و چه تغییراتی را در مبالغ مندرج در جدول ذیل بند «الف» در قانون بودجه سال ۹۸ ایجاد خواهد نمود؟

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را رفع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز - سه شنبه چهارم اردیبهشت - مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نمایندگان ایرادات شورای نگهبان به این طرح را رفع کردند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس در جریان بررسی این طرح گفت: پیش از این به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال آنکه این طرح، اخذ مالیات از سوداگران را دنبال می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا به عنوان مثال سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته و سود ببرد که در صورت تصویب، اجرای این طرح مانع از این کار می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سودهای کلان برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

کد خبر 747175

دیگر خبرها

  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز