Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی صبح امروز و در تشریح علت تشکیل جلسه غیرعلنی صبح اظهار کرد: نگرانی مردم این است که این تصمیم در راستای افزایش نرخ بنزین تبعاتی در سایر قیمت‌ها داشته باشد.

او ادامه داد: در زمینه اصلاح روش‌ها نیز مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون اقتصادی بررسی‌های لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاریجانی بیان کرد: در این زمینه باید همه ما هم داستان باشیم تا هرچه فشار بر مردم است برداشته شود، لازم است به آنان کمک شود و دغدغه نمایندگان نیز همین بوده و قطعا آن‌ها در جلسات کمیسیون‌ها نیز به دنبال حل مشکلات مردم هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا اصلاحات در این زمینه در فضای آرام سامان خواهد یافت و ما احتیاج داریم که فضای آرامی برای تصمیمات فراهم کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس صحن علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوار مرزی برای کشور لازم است/ در زمینه اتباع خارجی خلاء قانونی داریم

ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره شایعاتی در فضای مجازی مبنی براینکه اتباع خارجی اقدام به خرید تابعیت ایران می‌کنند، گفت: تابعیت قابلیت خرید و فروش ندارد.

وی درباره تجمیع کارت هوشمند اتباع اظهار کرد: طرحی در مجلس برای سازمان ملی اقامت مطرح است که خیلی برای کشور لازم است، اما ممکن است به مجلس یازدهم نرسد و در مجلس دوازدهم باید به‌عنوان یک اولویت پیگیری شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس افزود: این طرح در خصوص اتباع خارجی، اسکان و سامان‌دهی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در زمینه اتباع خارجی خلا قانونی داریم.

رضایی بیان کرد: ورود ۱۰ میلیون اتباع خارجی به کشور فقط به‌دلیل خلاء قانونی نیست، چون خیلی از اتباع به‌صورت قاچاقی وارد کشور شدند بنابراین راه‌حل اصلی این است که دیوار مرزی بین ما و کشور‌های همسایه به‌ویژه افغانستان و پاکستان احداث شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دیوار مرزی با پاکستان کامل نیست و مشکلاتی که برای مردم این مناطق از کشورمان در خصوص دیوار مرزی به‌وجود آمده یک بحث حقوقی است که قابل حل است، اما اصل دیوار مرزی برای کشور لازم است.

وی تصریح کرد: از آنجا که در خصوص اتباع خارجی خلاء قانونی داریم اتباع از یارانه ما استفاده می‌کنند همچنین از یارانه پنهان، بنزین مجانی، گاز، برق و آب که در کشور ما نسبت به سایر کشور‌های دنیا قیمتش خیلی پایین‌تر است، استفاده می‌کنند در عین اینکه برای کاری که انجام می‌دهند حقوق‌های بالایی دریافت می‌کنند و هیچ حساب و کتابی هم ندارد.

رضایی ادامه داد: اتباع بیگانه در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و بخش‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند و در کشور خودشان خیلی از این خدمات اصلا داده نمی‌شود مثلا در افغانستان گاز که نیست برق و آب هم تقریبا نیست، اما در ایران دریافت می‌کنند و هیچ هزینه‌ای هم بابت آن پرداخت نمی‌کنند که یک علت این است که اکثر اتباع، غیرمجاز هستند لذا این امر نیاز به قانون‌گذاری دارد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: طرح قانون برای اتباع بیگانه در مجلس آماده شده، اما بعید می‌دانم به این مجلس برسد و انشاالله در مجلس آینده تصویب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • طغیانی: تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور است
  • دیوار مرزی برای کشور لازم است/ در زمینه اتباع خارجی خلاء قانونی داریم
  • بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید فراهم می‌شود
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!
  • نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی
  • دستور جدید رئیسی برای خیرین
  • مسئولان باید از دخالت در اقتصاد دل بکنند
  • راه حل تازه عضو حزب موتلفه برای رسیدن به جهش تولید/ از دلال‌ها بیشتر مالیات بگیرید