Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامرضا جباری کارشناس مسئول مرکبات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس با دارا بودن یک هزار و ۳۵۰ هکتار نارنجستان بعد از استان مازندران دومین تولید کننده نارنج در کشور است.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار و ۴۰۰ تن نارنج از درختان این استان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جباری تصریح کرد: از این میزان ۷۳۱ هکتار در باغات مرکبات و مابقی در پارک ها، فضای سبز سطح شهر و حاشیه خیابان‌ها است.

کارشناس مسئول مرکبات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: شهرستان‌های جهرم، کازرون، فسا، شیراز و داراب عمده تولید کنندگان نارنج در فارس هستند.

جباری ادامه داد: شهرستان‌های جهرم و کازرون به ترتیب با ۲۰۰ و ۱۷۸ هکتار از بیشترین سطح زیرکشت این محصول برخوردارند.

تازه خوری نارنج، آب نارنج، پلو و مربای پوست نارنج از جمله مصارف نارنج در شهر شیراز است.از آب این میوه ترش به عنوان چاشنی غذا استفاده و از خود میوه سکنجبین و رب نارنج هم تهیه می‌ شود . شیرازی‌ها معتقدند آب جوش و آب نارنج برای نرم کردن گلو هنگام سرماخوردگی ، هسته نارنج برای ریزش مو و خشک شده و دم کرده پوست آن هم برای درد دل کاربرد دارد.

برداشت نارنج از آبان آغاز می شود و تا اواخر دی ادامه دارد.
انتهای پیام/م

آغاز برداشت نارنج در فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چغندرکاران خوزستانی زودتر محصول خود را برداشت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان حصادی ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: کشت پاییزه مزارع چغندرقند در ۲۲ هزار هکتار از مزارع خوزستان انجام شده که بیشتر مزارع کشت شده و آماده برداشت هستند.

وی افزود: با توجه به میزان بارندگی، دمای هوا و رطوبت خاک طبق نظر کارشناسان، امسال برداشت چغندر قند در خوزستان باید ۲۵ تا ۳۰ روز زودتر انجام شود، بنابراین از کشاورزان تقاضا می‌شود مزارع چغندرقند را در پیک اردیبهشت ماه برداشت کنند که با توجه به شروع گرما در خردادماه دچار افت عیار نشوند.

حصادی ادامه داد: هر واحد عیار اضافه برای چغندرقند ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش قیمت خواهد داشت ضمن اینکه حمل چغندرقند در خردادماه با توجه به گرمای هوا دشوارتر خواهد شد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: به نظر می‌رسد امسال نیز میانگین عملکرد چغندرقند خوزستان بالای ۷۰ تن در هکتار باشد که امیدواریم به بالای ۸۰ تن برسد.

کد خبر 6079992

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان
  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • چغندرکاران خوزستانی زودتر محصول خود را برداشت کنند
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور ۷ درصد است
  • رتبه نخست هشترود در کشاورزی قراردادی آذربایجان شرقی
  • ۳۰۰ هزار هکتار از مزارع استان مرکزی تحت پایش مبارزه با آفات قرار گرفت