Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-20@00:02:24 GMT

ماجرای شکایت روازاده از یک دندان‌پزشک چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۸۸۵۳

ماجرای شکایت روازاده از یک دندان‌پزشک چه بود؟

چند وقت پیش ابلاغیه‌ای به دست یک دندان‌پزشک رسیده که به‌عنوان متهم در دادگاه حضور پیدا کند. در زمان مراجعه به دادگاه مشخص شده است که شاکی حسین روازاده، پزشک طب سنتی است که بارها با اظهارات جنجالی خود حاشیه‌سازی کرده است. ماجرا از اینجا شروع می‌شود که دو سال پیش روازاده در یکی از سخنرانی‌های خود از خمیردندان به‌عنوان گنداب یاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی بوده که مسواک زدن برای دندان‌ها مضر است و با اینکه حیوانات وحشی مسواک نمی‌زنند، اما دندان‌های سالمی دارند. روازاده حتی به مردم توصیه کرده بود قبل از خواب بهتر است به جای مسواک، عسل روی دندان‌های خود بمالند. چنین اظهاراتی همان زمان با واکنش منفی جامعه پزشکی همراه بود و حتی وزیر بهداشت وقت نیز از آن انتقاد کرد. یکی از این منتقدان علی مرسلی، پزشکی است که چند وقت پیش روازاده از او شکایت کرده است. مرسلی همان دو سال پیش با نوشتن یادداشتی و انتشار آن در سایت شخصی خود با استفاده از دلایل علمی ادعا روازاده را رد کرد.

 این مطلب بعدها در یک خبرنامه و یک پایگاه خبری دیگر باز نشر شده بود. حالا روازاده بعد از دو سال به اتهام نشر اکاذیب از علی مرسلی شکایت کرده و می‌خواهد او را پای میز محاکمه بکشاند. البته بازپرس برای او قرار تعیین کرده و او فعلاً به کفالت یکی از همکارانش آزاد است. حالا مرسلی در صفحه اینستاگرام خود نوشته است که اگر این شکایت منجر به محکومیت او شود، او نخستین دندان‌پزشک در تاریخ خواهد بود که در دفاع از مسواک زدن محکوم می‌شود.

علی مرسلی در گفت‌وگو با ایرناپلاس می‌گوید: موضوع شکایت آقای روازاده از من مربوط به مطلبی است که در وب‌سایت شخصی من منتشر شده است. البته ایشان با سه عنوان توهین، تهدید و نشر اکاذیب از من شکایت کرده‌اند که فعلاً موضوع نشر اکاذیب در حال پیگیری است. در حالی روازاده با عنوان تهدید نیز از مرسلی شکایت کرده است که به گفته مرسلی او هیچ‌گاه روازاده را از نزدیک و به‌صورت رودررو ملاقات نکرده است. مرسلی می‌افزاید: در جریان تفهیم اتهام، بازپرس هم وقتی از من پرسید که آیا شما ایشان را از نزدیک دیده‌اید یا نه، من پاسخ دادم که ایشان را ندیدم. به همین دلیل فعلاً اتهام نشر اکاذیب را پیگیری کردند و من تفهیم اتهام شدم.

مرسلی در مورد اظهارات دو سال پیش روازاده می‌گوید: مطلب من در واکنش به اظهارت ایشان در سخنرانی  دو سال پیششان بود  که در این سخنرانی خمیردندان را با عنوان گنداب یاد کردند و این صحبت خود را به حکیم اسماعیل جرجانی، شاگرد ابوعلی سینا نسبت دادند. این در حالی است که این استدلال و ارجاع ایشان هم محل مشکل است. من دانشجوی ارشد تاریخ هم هستم. اسماعیل جرجانی اصلاً شاگرد بوعلی سینا نبوده است چون ۱۰۰ سال بعد از بوعلی سینا متولد شده است. احتمالاً منظور او ابوعبید جرجانی شاگرد و مفسر آثار بوعلی سینا بوده است. بنابراین علاوه بر این که کل مطلب مورد ادعای ایشان غلط است، استدلال و ارجاع تاریخی ایشان هم غلط است. در حالی که با یک سرچ ساده قابل بررسی است که اسماعیل جرجانی چه سالی متولد شده یا ابوعبید جرجانی چه کسی است.

مرسلی در مطلب دو سال پیش خود با عنوان «مسواک‌ستیزی و روازاده»، جواب او را بر اساس یکسری استناد علمی داده است که این مطلب کماکان در سایت او موجود هست.

با این حال، مرسلی می‌گوید پرونده‌اش در مراحل اولیه رسیدگی است و هنوز زمان دادگاه او مشخص نشده است. البته مرسلی می‌گوید: بازپرس از من خواسته است که یکسری شواهد را برای رد ادعای دکتر روازاده، ارائه کنم. برداشت وکیل من این بوده که ممکن است براساس این شواهد بررسی کنند این پرونده قابلیت ارجاع به دادگاه بر اساس این اتهام را دارد یا نه؟

۴۷۴۷ کد خبر 1321966

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: طب سنتی سلامت بنزین سهمیه بندی بنزین بارش برف باران افزایش قیمت تیم ملی فوتبال ایران ایالات متحده آمریکا مارک ویلموتس یارانه کاهش قیمت ها تجمعات اعتراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: دردهای ناشی از آسیب‌دیدگی یا پوسیدگی دندان امروزه به یکی از شایع‌ترین دردها در جامعه تبدیل شده است؛ مسئله‌ای که بالا بودن هزینه‌های دریافت خدمات در حوزه دهان و دندان به ویژه در هرمزگان مزید بر علت شده است تا بسیاری از افراد متأثر از نارسایی‌های دهان و دندان مجبور باشند با روش‌های مختلف یا درمان‌های موقتی با این دردهای سرسام‌آور خو بگیرند.

ایجاد پوسیدگی یا به وجود آمدن حفره در ساختار دندان‌ها موجب می‌شود برای افراد در خوردن و آشامیدن محدودیت‌هایی بروز کند به عنوان مثل خوردن غذاها یا خوراکی‌های شیرین، سرد یا گرم برای افراد آسیب‌دیده در حوزه دهان و دندان سخت می‌شود.

همانطور که مستحضرید یکی از سرانه‌های نامتوازن در کشور مربوط به توزیع جغرافیایی دندانپزشکان است و همین امر نیز باعث پدید آمدن شکاف‌هایی طبقاتی در تعرفه‌های دندانپزشکی شده است و از طرفی بالا بودن تعرفه‌ها موجب شده است که بخش عمده‌ای از خدمات‌جویان حوزه دندان در مواجهه با آسیب‌های مرتبط با دندان به جای بهره‌گیری از روش‌های مختلف درمانی تن به کشیدن دندان‌هایشان دهند.

البته در استان هرمزگان پایین بودن سرانه‌ها تنها منحصر در بخش دندانپزشکی نیست بلکه باقی بخش‌های بهداشت و درمان استان نیز نتوانسته است آن طور که باید و شاید رشد قابل توجهی داشته باشد؛ چنانچه طبق اعلام استاندار هرمزگان بدون احتساب تخت‌های بیمارستانی مربوط به نیروهای مسلح سرانه تخت‌های بیمارستانی در استان ۷/. است که فاصله معناداری با میانگین تخت‌های بیمارستانی در کشور دارد.

با آغاز به کار دولت سیزدهم؛ تیم اجرایی دولت مردمی در استان هرمزگان برنامه‌هایی را جهت ارتقای سطح بهداشت و درمان در استان هرمزگان تدوین کرد این برنامه در سطح بلندمدت بهره‌برداری از بیمارستان‌های جدید الاحداث در استان بود که شامل بیمارستان‌های کودکان، ۵۳۱ تخت‌خوابی، بیمارستان ستاره خلیج‌فارس، بیمارستان بستک، بیمارستان جدید میناب و … می‌شود.

بیمارستان فارابی بستک و بیمارستان کودکان بندرعباس در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و به ظرفیت سرانه درمانی استان اضافه شد اما همچنان دیگر بیمارستان‌ها در دست ساخت هستند و تمام تلاش مدیریت عالی استان رساندن آن‌ها به دور سوم سفر ریاست جمهوری است.

ارائه ۲۱۸ هزار خدمت رایگان پزشکی و دندانپزشکی از ابتدای دولت تاکنون برای مردم هرمزگان در ۴۷ اردو

دولت راهکاری زودبازده نیز برای افزایش سطح کیفی خدمات درمانی در استان داشت و آن هم راه‌اندازی قرارگاه مردم استان بود که ذیل آن ارائه خدمات رایگان پزشکی، دندانپزشکی و چشم پزشکی با استفاده ظرفیت تجهیزاتی بیمارستان مدیریت بحران و دعوت از پزشکان و متخصصان حوزه‌های مختلف آغاز شد.

طی برگزاری حدود چهل و هفت گردهمایی پزشکان جهادی از ابتدای دولت تاکنون ۲۱۸ هزار خدمت رایگان درمانی به مردم استان هرمزگان در گوشه به گوشه استان ارائه شد و از اواخر فرودین ماه نیز نیز چهل و هشتمین گردهمایی دندانپزشکان جهادی در استان به میزبانی شهر رودان در شرق هرمزگان آغاز شد.

خدمات رایگان قرارگاه مردم به ۲۲ هزار و ۹۰۰ خدمت رسید

رضا مهری مشاور استاندار هرمزگان در امور پزشکی و مسئول بخش درمان قرارگاه مردم استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از برنامه‌ریزی برای برگزاری اردوهای مستمر در سال‌جاری گفت و اظهارداشت: قرارگاه مردم در تمام بخش‌های استان استقرار و خدمات‌دهی داشته است.

وی ادامه داد: تاکنون سی و هشت اردو و گردهمایی با حضور پزشکان جهادی در استان هرمزگان برگزار کرده‌ایم و ذیل آن به ۲۲ هزار و ۹۰۰ نفر خدمات رایگان پزشکی و دندانپزشکی ارائه شده است.

مهری تاکید کرد: آخرین گردهمایی قرارگاه مردم مربوط به شهرستان رودان بود که ۴۲ دندانپزشک شامل متخصصین فک و صورت، ارتودنسی، درمان ریشه و متخصص دندان کودکان در آن حضور داشتند.

مسئول قرارگاه مردم استان هرمزگان، خاطرنشان‌کرد: برای برگزاری این اردو که در اواخر فرودین ماه برگزار شد ۲۵ یونیت دندانپزشکی مستقر شده بود و به مردم دهک‌های ۷ به پایین خدمت رایگان دادیم.

وی خاطرنشان‌کرد: بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ خدمت گران‌قیمت دندانپزشکی در این اردو به مردم شهرستان رودان ارائه شد.

کد خبر 6081705

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • ماجرای تعریف رهبر انقلاب از همسرشان در حضور یک پزشک | هدیه ای که پس داده شد
  • طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه