Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@13:22:31 GMT

گزارش کیهان درباره تجمع‌های اعتراضی دیروز

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۸۸۵۴

گزارش کیهان درباره تجمع‌های اعتراضی دیروز

روز گذشته و در پی تغییر قیمت بنزین، در تهران و برخی شهرها تجمع‌های اعتراضی برگزار شد.   روزنامه کیهان در گزارشی از این تجمع ها نوشت: «این سؤال و ابهام جدی وجود دارد که در شرایط فعلی کشور و منطقه، چنین تصمیم مهم و بزرگی در حوزه اقتصاد چگونه گرفته شده و آیا احتمال نفوذ در میان تصمیم‌سازان نیست؟!».  
به گزارش عصر ایران، کیهان در بخشی از این گزارش خبری نوشت:
«همزمان با انتشار اخبار و گزارش‌های رسانه‌های داخلی از تجمع‌های اعتراضی مردم در تهران و برخی شهرهای کشور، رسانه‌های بیگانه و اپوزیسیون به پوشش خبری و بازتاب گسترده اعتراضات پرداخته و تشویق به آشوب و اغتشاش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بی‌بی‌سی فارسی، با تمرکز بر اعتراضات ایران و تحریک به آشوب و اغتشاش، برنامه خبری خود را 3 ساعت زودتر آغاز کرد و با بزرگنمایی برخی تجمعات که به تخریب اموال عمومی هم منجر شد، با تیتر یک «لحظه با لحظه با تحولات گران شدن بنزین» به پوشش زنده اخبار و گزارش‌ها پرداخت.
رسانه انگلیسی سعی کرد با همانندسازی اعتراضات با وقایع فتنه 88 و تصویرسازی از وضعیت بحرانی در شهرهای ایران از یکسو تحریک و تشویق به اعتراض و اغتشاش کند و از سوی دیگر القا کند که تجمع‌های اعتراضی مردم «به خشونت کشیده شده است».
سایر رسانه‌های معاند فارسی‌زبان مانند «صدای آمریکا»، «رادیو فردا»، «دویچه وله»، «رادیو فرانسه»، «ایران اینترنشنال»، «العربیه»، «الشرق‌الاوسط» و «رادیو فرانسه» نیز سعی کردند با بزرگ‌نمایی، شایعه‌سازی، کشته‌سازی، جعل خبر و استفاده از تصاویر آرشیوی مردم را به خیابان‌ها بکشانند و به اعتراضات مردمی ‌دامن بزنند.
گفتنی است برخی از رسانه‌های ضدانقلاب در شیطنت‌ها و خباثت‌های رسانه‌ای خود با تأکید بر محتمل‌بودن فروپاشی اقتصاد ایران به اظهارات روحانی در یزد و کرمان و برخی چهره‌های اصلاح‌طلب استناد کردند و همچنین زلف اعتراضات را به عدم پذیرش مذاکره با آمریکا ربط دادند.
برخی گزارش‌ها از «ویز» اسرائیلی، به‌عنوان «لیدر اغتشاش‌گران در برخی نقاط کشور» خبر دادند و نوشتند که این نرم‌افزار مسیریاب با قابلیت پیام‌گذاری و ارتباط گروهی در ماجرای گرانی بنزین نیز به پاتوق اغتشاشگران تبدیل شده است.»   بنا به این گزارش کیهان در پایان نوشت: «البته این سؤال و ابهام جدی وجود دارد که در شرایط فعلی کشور و منطقه، چنین تصمیم مهم و بزرگی در حوزه اقتصاد- حتی به فرض درست بودن از منظر اقتصادی- که بدون شک تبعات اجتماعی و ملاحظات امنیتی خاص دارد، چگونه گرفته شده و آیا احتمال نفوذ در میان تصمیم‌سازان نیست؟!»

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اعتراضات بنزینی کیهان ویز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت

با اعلام روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، پس از ارائه گزارش دارو، این نهاد نظارتی گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت را هم نهایی و جهت بهره برداری در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار داد.

موضوعاتی مثل مجوز‌های خاص، تعارض منافع و بزرگ نمایی تحریم از مهمترین چالش‌های پیش رو در این حوزه است که در این گزارش مورد اشاره قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ملی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا  (+عکس)
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • دلیل تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس
  • فیلم| طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی
  • طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی | ویدئو
  • بازداشت دانشجویان دانشگاه «ییل» آمریکا به دلیل برپایی تجمع اعتراضی علیه اسرائیل