Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-در ارتباط با نظارت بر قیمت ها قوه قضاییه و دستگاه های نظارتی و کمیسیون قضایی بررسی کنند که خدایی نکرده افزایش قیمت بنزین به قیمت سایر کالاها تسری پیدا نکند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی آریا؛ اسدالله عباسی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش قیمت بنزین و جلسه غیر علنی مجلس اظهار داشت: بر اساس اصل 176 قانون اساسی تصمیمی را شورای عالی امنیت ملی داشتند و سران قوا هم آن را تصویب کردند، وقتی به تایید مقام معظم رهبری رسید لازم الاجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  
وی افزود: قبلا مجلس هم قانون هدفمندی یارانه ها را مصوب کرده بوده اما دولت در شیوه و نحوه اجرای آن تاخیر داشته است. در این جلسه تصمیم گرفته شد کمیسیون برنامه بودجه و مرکز پژوهش ها که بر اجرا و شیوه اجرا وارد است آن را برای کم کردن فشار روی مردم بررسی، رفع اشکال و سریعا اعلام کنند. از طرفی منافع حاصل از این قانون را به حساب مردم واریز کنند. 
عباسی گفت: در ارتباط با نظارت بر قیمت ها قوه قضاییه و دستگاه های نظارتی و کمیسیون قضایی بررسی کنند که خدایی نکرده افزایش قیمت بنزین به قیمت سایر کالاها تسری پیدا نکند.
وی اضافه کرد: مجلس هم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در تلاش است به نحو شایسته ای به نفع مردم، فواید حاصل از اجرای این طرح را در نظر بگیرد و مورد حمایت قرار دهد و اشکالات این قانون را برطرف کند تا مردم دچار زیان و خسارت نشوند. 
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه بیان کرد: در مورد زمان و شیوه اجرای قانون ایرادهایی وجود داشته که همکاران ما مورد بررسی قرار دادند.
وی افزود: زمان و شیوه اجرا مناسب نبوده اما حالا که اجرا شده است همه موظف هستند بر اساس اصل 176 قانون اساسی از این قانون حمایت کنند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اسدالله عباسی بنزین افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت بنزین در چین

چین در پی افزایش اخیر قیمت جهانی نفت، از روز چهارشنبه، قیمت خرده فروشی بنزین و دیزل را افزایش داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری دولتی شینهوا با اشاره به تصمیم کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین، اعلام کرد از ۱۷ آوریل، قیمت خرده فروشی بنزین، ۲۷ دلار و ۶۰ سنت (۲۰۰ یوان چین) در هر تن و قیمت دیزل به میزان ۲۷ دلار و (۱۹۵ یوان) در هر تن، افزایش خواهد یافت.

تحت مکانیزم قیمت گذاری فعلی برای قیمت خرده فروشی سوخت، چین مرتبا قیمت بنزین و دیزل را بر اساس تغییرات قیمت جهانی نفت، تنظیم می‌کند.

پالایشگاه‌های نفت چین و همچنین بزرگترین شرکت‌های نفتی دولتی نظیر شرکت ملی نفت چین (CNPC)، سینوپک و شرکت ملی نفت فراساحلی چین (CNOOC)، از سوی کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی دستور یافته‌اند تولید نفت را حفظ کرده و حمل آن را تسهیل کنند تا عرضه باثبات، تضمین شود.

با افزایش شاخص‌های قیمت بازار جهانی، چین از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، چندین بار قیمت خرده فروشی بنزین و دیزل را افزایش داده است. جدیدترین افزایش، اوایل ماه جاری که قیمت نفت برنت به مرز ۹۰ دلار نزدیک شده بود، صورت گرفت.

شرکت ملی نفت چین اوایل امسال پیش بینی کرد تقاضا برای محصولات نفتی در جین، تحت تاثیر پیشرفت «گذار انرژی»، ممکن است تا سال آینده به اوج برسد. تقاضا برای سوخت‌ها از سال ۲۰۳۰ رو به کاهش خواهد گذاشت. با این حال، سوخت‌های مشتق شده از نفت همچنان تا سال ۲۰۳۵، پراستفاده خواهند ماند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تقاضای چین برای نفت در سال میلادی گذشته، رکورد دیگری را شکست و امسال هم در بحبوحه سیگنال‌هایی از سرعت گرفتن فعالیت اقتصادی، قوی مانده است. تقاضای چین برای نفت در سال ۲۰۲۳، به میزان ۱۱.۵ درصد بر مبنای سالانه رشد کرد در حالی که تقاضا برای محصولات نفتی، ۹.۵ درصد افزایش داشت.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست
  • افزایش قیمت بنزین در چین
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟
  • جدول ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در تلفیق بررسی شد
  • اختصاص بنزین به کد ملی قابل اجرا نیست
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • معرفی و بررسی پروژه‌ های بزرگ حمل و نقل جاده‌ ای در حال اجرا در ایران
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت/ بررسی لایحه تجارت در دستورکار در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت