Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از از فرماندهان سازمان «الحشد الشعبی» خبر داد که واشنگتن در حال ایجاد اردوگاه‌هایی برای عناصر داعش در نزدیکی مرزهای بین سوریه و عراق است.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «عادل الکرعاوی» از فرماندهان سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق نسبت به تحرکات جدید نظامیان تروریست آمریکا در حمایت از گروه تروریستی داعش هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکرعاوی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که مرزهای عراق شاهد تحرکات عجیب و مشکوک است و شمار زیادی از فرماندهان داعش به همراه خانواده‌های خود در این مناطق حضور دارند.

وی تصریح کرد که نیروهای آمریکایی در حال تأمین امنیت عناصر داعش هستند و تحرکاتشان از طریق دوربین‌های حرارتی رصد می‌شود.

الکرعاوی خبر داد که واشنگتن در حال ایجاد اردوگاه‌هایی برای عناصر داعش در نزدیکی مرزهای بین سوریه و عراق است.

این فرمانده الحشد خاطر نشان کرد که تأمین امنیت عناصر داعش توسط آمریکا، بیانگر طرح جدیدی است که این کشور با بهره‌برداری از وضعیت عراق، قصد دارد آن را اجرا کند.

در راستای اظهارات الکرعاوی مبنی بر نقشه جدید آمریکا برای عراق، «حافظ آل بشاره» از کارشناسان مسائل امنیتی عراق ماه گذشته تأکید کرد که آمریکا قصد دارد از بیش از سه هزار داعشی حمایت کرده و پایگاه امنی برای آنان ایجاد کند.

این کارشناس عراقی تصریح کرد که آمریکا می‌خواهد عناصر داعش را که در سوریه حضور دارند، به مناطق عملیات نظامی ترکیه در سوریه انتقال دهد و از آنجا، آنان را به عراق منتقل کند.

البشاره خاطر نشان کرد، آمریکایی‌ها برای پناه دادن به عناصر داعش، در عراق سه منطقه را مد نظر دارند تا بتوانند آنان را به این مناطق انتقال دهند. منطقه نخست ما بین منطقه «بوکمال» (سوریه) و «قائم» در عراق است. منطقه دوم، پایگاه عین الاسد و منطقه سوم نیز یکی از پایگاه‌های آمریکا در داخل کردستان عراق.

یک منبع امنیتی بلندپایه عراقی هم اواخر شهریور ماه گذشته با اشاره به تداوم حمایت آمریکا از داعش در جنوب غرب «کرکوک» (مرکز عراق)، اعلام کرد که «نیروهای آمریکایی که در مقر فرماندهی لشگر 14 [ارتش عراق] حضور دارند، دستور دادند که نیروهای ارتش عراق، نباید مقرهای داعش و عناصر آن را در سلسله جبال "مکحول" بمباران کنند».

وی تأکید کرد که نظامیان تروریست آمریکایی، همچنین به ارتش عراق اعلام کردند که نباید هیچ عملیات نظامی زمینی یا هوایی در این منطقه کوهستانی و مناطق اطراف آن، انجام دهند که در پی آن، عناصر داعش هدف قرار داده شوند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا الحشد الشعبی واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است

بزرگان و علمای «ننگرهار» در شرق افغانستان اعلام کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در این کشور، فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شماری از بزرگان و علمای ولایت ننگرهار در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان تاکید کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در کابل، فتنه داعش پایان یافت.

آنها با اعلام حمایت از حکومت طالبان افزودند: هراس تقویت و روی کار آمدن داعش در افغانستان از بین رفته است.

مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حمایت مردم و همکاری آنها سبب پیروزی هیئت حاکمه افغانستان شده است.

وی گفت حکومت کنونی کابل به تمام مردم افغانستان متعلق است و شهروندان این کشور بدون هیچ مشکلی می‌توانند مشکلات و خواسته‌های خود را با مقامات در میان بگذارند.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شودگزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستان«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته است

معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان پیش از این در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلمات‌های مقیم کابل گفته بود کابل بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محورش، می‌خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد، علاقمند است با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد، در پروژه‌های منطقه‌ای سهیم شود و به‌عنوان نقطه ارتباط منطقه‌ای عمل کند.

عبدالکبیر همچنین در این ضیافت تصریح کرده بود: «امارت اسلامی، گروه داعش را در افغانستان سرکوب کرده و هیچکس نباید بخاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابی کند».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • فوری/ انفجار در مناطق مرکزی ایران / اسرائیل به ایران، عراق و سوریه حمله کرد
  • شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • چرا داعش تاکنون حتی یک تیر به اسرائیل شلیک نکرده؟
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد