Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کنعانی مقدم فعال اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه اگر عضویت FATF را نپذیریم تحریم‌های بیشتری در انتظارمان است، گفت: باید از افرادی که چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند پرسید که آیا تحریمی مانده است که تا امروز اعمال نشده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: تا امروز تمام مسئولان، شرکت‌ها، نفت، تجارت و بانک‌های ما تحریم شده‌اند و باید پرسید که تا امروز چه تحریمی اعمال نشده است تا بر اساس آن بگوییم که نفع و ضرر این موضوع کدام است. علاوه بر این باید پرسید چه تضمینی وجود دارد که ما FATF و تعهداتش را بپذیریم اما تحریم‌ها ادامه پیدا نکند، همان اقدامی که آمریکایی‌ها در قبال برجام نیز انجام دادند.

کنعانی مقدم افزود: ناگفته نماند که هر کشوری جداگانه و خارج از FATF می‌تواند ما را تحریم کند؛ یعنی آلمان، فرانسه، انگلیس یا آمریکا می‌توانند به صورت جداگانه ما را تحریم کنند.

فعال اصولگرا با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه اگر FATF را نپذیریم تحریم‌های اساسی شامل ما می‌شود، گفت: بر اساس منشور سازمان ملل هیچ کشوری نمی‌تواند دارو و غذا را تحریم کند؛ بنابراین این دو موضوع هرگز شامل ما نخواهد شد. علاوه بر این بسیاری از کشورها هستند که با وجود نپذیرفتن FATF تحریم‌های دارویی شامل آنها نشده است. ناگفته نماند که اگر هم بنا بر اعمال چنین تحریم‌هایی باشد این موضوع از طرف سازمان ملل باید پی گرفته شود و چنین نیست که کشورها بخواهند به تنهایی این اقدام را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:اعتراف جنجالی رئیس FATF / دلار ۱۴ هزار تومانی نتیجه تلاش ما بود + فیلم

او بیان کرد: معتقدم افرادی که در موافقت با لوایح غربی نظیر پالرمو، CFT  و FATF برای مردم صحبت می‌کنند باید بگویند که کدام مشکل ما با پذیرش این لوایح حل می‌شود؛ آیا تحریم بانک‌ها و تجارت جهانی ما با پذیرش این لوایح حل می‌شود؟ اصلاً چه تضمینی وجود دارد که ما این لوایح را بپذیریم اما کشورها جداگانه ما را تحریم نکنند؟

کنعانی مقدم در ارزیابی کلی معایب و فوائد FATF تصریح کرد: اول باید ببینیم که چه تضمینی وجود دارد که اگر این قوانین پذیرفته شود تحریم‌ها برداشته شود و دوماً هم باید بررسی کرد که اصلاً FATF چه سودی برای ما دارد و چنانچه به نفع ماست باید آن را بپذیریم و اگر به ضرر ماست نباید آن را بپذیریم؛ بنابراین معتقدم تضمینی برای این موضوع وجود ندارد زیرا یک طرف این قضایا اقتصاد آمریکا و صهیونیست وجود دارد که تا زمانی که ما یک سمت این موضوع هستیم حاضر نیستند هیچ راهی برای تقویت جبهه مقاومت باز بگذارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا ایران تجارت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است

کیم اون چول، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفت که تحریم‌های آمریکا علیه کشورش به حلقه‌ای بر گردن خود واشنگتن تبدیل شده است.

براساس گزارش المیادین، خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از معاون وزیر این کشور گفت: برای آمریکا که علاقه زیادی به تسلط و انقیاد بر دیگر کشور‌ها دارد، تحریم‌ها ابزار دیپلماتیک ترجیحی است، اما در شبه جزیره کره، تحریم‌ها به حلقه‌ای بر دور گردن خود آمریکا تبدیل شده است.

او با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا به تقویت کره شمالی کمک کرد، افزود که توسعه سلاح‌های هسته‌ای در این کشور در پاسخ به تهدیدات هسته‌ای آمریکا آغاز شد.

کیم اون تایید کرد که در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر پیونگ یانگ به تولید تسلیحات هسته‌ای ادامه خواهد داد.

پیش از این، کیم یو جونگ، عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور گفت که کشورش به ساختن یک نیروی نظامی عظیم برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

پیونگ یانگ در معرض یک سری تحریم‌هایی است که در سال ۲۰۰۶ توسط سازمان ملل اعمال شد و چندین بار تشدید شد.

با این وجود کره شمالی به توسعه برنامه‌های نظامی خود ادامه داد. در سال ۲۰۲۲، این کشور اعلام کرد که وضعیت این کشور به عنوان یک قدرت هسته‌ای به دلیل تهدیدات و تحریکات مداوم آمریکا علیه آن، «غیرقابل بازگشت» است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز جستجو پیدا شد
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه
  • دادستان کل کشور: طرح «نور» فراجا ادامه پیدا خواهد کرد
  • جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان پیدا شد/تحقیقات تکمیلی ادامه دارد